1.341 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Svar
GS 500 skrælder tænder. GS 500 skrælder tænder.
Hej.
Er det normalt at en GS 500 skrælder tænder i gearkassen når man sætter den i første gear. Den gør det stort set altid når den er kold, men også nogle gange når den er varm Den har kun gået 4000 km, så vil lige høre om jeg skal til forhandleren og brokke mig, eller det bare er sådan på en gs 500.
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.683
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 55
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.683
eller det kan være et koblingskabel der er for løst... når du trækker grebet i venstre side skal der lige være lidt frigang.. men ikke ret meget.. ofte bare et par mm inden den tager ved... kan også sagtens være det...
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 55
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 55
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 81 Svar: 777
Hvis lyden ellers kan kaldes "klonk"
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
men næsten alle cykler siger klonk/klask når du sætter den i 1 gear, så er det bare det den gør, så er det helt normalt, men den skal ikke skure eller noget.
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 81 Svar: 777
Jeg synes godt vi kan debatere at klonk er mere korrekt end klask
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 55
mar 2009
Følger: 1 Svar: 155
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 55
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Det er ikke nok bare at justere på håndtaget, der er typisk 3 steder der skal justeres.
Hvis du ikke har forstand på det, så ville jeg da tage cyklen tilbage til forhandleren, også få ham til at prøve den og evt justere den.
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 61 Svar: 298
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Men da der ikke er synkroniseret gearkasse så vel den altid lige sige lidt når du holder stille og går i første
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
men cyklen er vel ny ?
så vil der være mere medløb i transmissionen
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
men skru tomgangen en anelse ned , som regel er det +/- 100 omdr.
ville sætte den til 1000iflg tælleren der sikkert heller ikke er specielt præcis
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 55
skubbede så cyklen fremad, og kunne mærke jeg fik stemplet skubbet op til en kompression og så var den fri. Så den hænger altså fast i koblingen, tak for hjælpen morten.
Næste gang jeg så tændte den gjorde jeg som normalt, og da jeg ville sætte den i første gear, gjorde jeg det lidt kontant, og der skubbede den cyklen et stykke frem, så der har den også hængt fast i koblingen.
Grunden til at jeg har spurgt om hjælp herinde, er at hvis jeg tager op til en forhandler som jeg har 6 mdr. brugt mc garanti ved, og jeg er usikker i min sag, vil de jo bare sige at sådan er den bare og den ikke fejler noget.
Det lyder det jo nu som om at den gør.
Men forhelvede hvor jeg ikke håber det er samme mekaniker som monterede droslingskit på den for 2 skruer i bundkaret var skruet helt over, og så har de ikke engang skiftet dem ud, det er fanme for ringe. Den ene gummipakning som hæver gasspjældet var total dårligt monteret, den skulle slutte helt tæt pga. vakumet, og den sad skævt 2 cm rundt i kanten, hvilket resulterede i at hvis jeg ikke havde været nysgerrig havde jeg stort set kun kørt på 1 cylinder, og den kunne kun 100-110 på toppen. (derfor jeg vidste der var noget galt da skolecyklen af samme model kørte væsentlig mere) top boksen havde de også skruet over den ene unbracobolt var total rund. Så den måtte skæres af med vinkelsliber. raisers til styret ville jeg have af, og der var den ene af deres monterede bolte meget kortere end de andre, og havde næsten ikke fat i gaffelbroen..
Mht. tomgangen står den efter bogen, og synes egentlig den står fint som den gør
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Hvis du er uheldig så kan det være riller i din koblingsskål der får pladerne til at hænge fast, men det kan også bare være at pladerne er ved at være slidt op, og der skal nye i... eller evt bare en justering der skal til.
Men den forhandler lyder da godtnok elendig, hvis de ikke kan finde ud af at sætte skruer i uden at smadre dem :D, så kan da godt forstå du er lidt betænklig ved at sende den hen til dem.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 55
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 55
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
det er sikkert ordnet hurtigt.
GS 500 skrælder tænder.