1.133 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Battri/laderelæ Battri/laderelæ

Har en sv650sy årg 2000. Den har stået inde hele vinteren, batteri afmonteret og ladet med mc oplader. efter en køretur på 190 km og en overnatning ude ved -2-4 gr. Fik jeg et næsten fladt batteri. Efter starthjælp og efterfølgende 130 km, stadig flad.... Har nu ladet den op og den viser 12,9 slukket, 13,5-14 ved tomgang(ca.1300 rpm) og falder til ca. 12,5 ved 2500 rpm??????? nogen forslag... på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Battri/laderelæ
  • #1   28. mar 2011 Hej

Hvad er volt med 3500, 4500, 5500? går ud fra det også blot er 12.5 V. og så kan vi godt konstatere at den ikke lader en "fis".

MEN her kommer der så en række muligheder til hvad der så kan være galt ...

Det kan være dit batteri er skidt og faldet sammen, fordi du kortvarigt kan måle 12,9 er det ikke sikkert at den holder det ret længe. Er batteriet defekt kan man måle sjove ting med cyklen startet - har du mulighed for prøve med et friskt batteri?

Udelukker vi batterier er der tilbage:
    Ensretteren
    Generatoren
    Og ikke mindst alle lednings forbindelserne til og fra disse samt forbindelserne på og omkring batteriet.

Din generator giver 3 "faser ud" og kommer med en AC / veksel spænding der går ind i ensretteren ... Mål på disse ! Her er sikkert ca. 70 VAC på hver fase. Tjek alle forbindelser her !!! adskil evt. plastic stik for at se efter "ir" eller brændte stik.

Men men men ... inden du faktisk vil lade din p%% hamre flad på at dit batteri er 100% iorden er det lidt sporadisk at hjælpe dig med fejlfindingen.

Havde det været en Honda eller Yamaha ville jeg ikke være sen til at udnævne ensretteren som "synderen" ... Tro mig har haft grå hår af Tenerif'fen der ikke selv ville lade på batteriet.

• #2   28. mar 2011 At selve batteriet er dårligt kan skyldes en kraftig sulfatering..
    Jeg lavede på et tidspunkt en desulfator til min MC og den kører den med endnunu, den gør at den slår sulfaten af pladerne i batteriet over tid.. Hvis du skulle have lyst til at lave en selv kan du se nogle andre eksempler her: http://home.comcast.net/~ddenhardt201263/desulfator/lowpower.htm

• #3   28. mar 2011 Jeg havde i '90-'95, 2 stk gsx750es årg. 86, hvor laderelæet ikke kunne holde. Dengang fandt jeg en der selv fremstillede relæer der kunne holde.
    Men tak for rådene. Jeg prøver at måle lidt mere og evt. købe et nyt batteri

• #4   28. mar 2011 Schnabel hedder ensretter guro'en - han har hjulpet mange motorcykler gennem tiderne.

• #5   28. mar 2011 Hej Tomas køb et Odyssey batteri så har du af bøvlet i mange år fremover
    mit batteri er efterhånden mere ind 8 år nu og virker stadigt perfekt
    http://danbat.com/index.php?cPath=93

• #6   28. mar 2011 Danbat har desværre ikke en der passer til min, har tjekket målene på der skema. Måler lige lidt mere og kontakter evt. guru'en smiley takker

• #8   6. apr 2011 Købt et nyt batteri og test kørt med en multimeter til koblet batteriet, og det ser ud til at det "kun" var der problemet var. Kører lige lidt længere og holder øje med målingerne...... Tak til alle.....

• #9   6. apr 2011 Dejligt du fik det til virke, kommer du til døje mere så bare skriv igen.

• #10   7. apr 2011 Det vil jeg gøre..... Go' sæson til alle derude smiley

Kommentér på:
Battri/laderelæ

Annonce