{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

ujævn motorgang {{forumTopicSubject}}

Jeg har stadigt lidt problemer med at når man giver den gamle kawa Z650 noget gas, så går den godt, den første gang man gør det... MEN hvis man f.eks laver 2 hurtige acclerationer efter hinanden, så går den lidt død anden gang. og når man kommer i 5 gear så kan man bare give den fuld gas uden der sker det vilde..

Jeg har tjekket :
karburator ( skiftet ventil nåle og sæder, og tjekket at den har korrekt svømmerhøjde), samt renset den.
Skiftet tændrør.
Kontroleret at benzinhanen giver masser af benzin.

Jeg syntes jeg er ved at være lidt på bar bund, så kunne godt bruge lidt gode råd til hvad det kan være...

Det virker som om den ikke får benzin nok, men det burde altså ikke passe når jeg har tjekket hele linien..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ujævn motorgang
  • #1   28. mar 2011 Højst sandsynligt er kaburatorerne ude af sync. Prøv at få dem syncroniseret.

  • #2   28. mar 2011 tror også det er fløden det kniber med... men har du også tjekket dens vejr trækning, får den nok frisk luft...

    mvh


  • #3   28. mar 2011 er den med vacumkarburatorer eller tvangsfodret?


  • #4   28. mar 2011 Tænkte lige en tanke,,, har selv en Z 1000, mener at den ligner den meget... Den ånder jo gennem tankdækslet, min egen har hakket lidt i det og havde lidt svært ved at tage fuld gas og kunne godt gå ud... Den membran der sidder i tankdækslet kan blive så træt at den ikke kan ånde mere...
    Uden at kloge helt vildt i det, kan du da prøve at køre en tur igen med tankdækslet lidt på klem så den kan ånde.


  • #5   29. mar 2011 Hej Martin.
    Synkronserning er vel uvæsnlig ved fuld gas? smiley

    Jeppe:
    Der er nyt originalt filter på.

    Bent :
    Den er tvangsfodret.

    Michael :
    Jeg har prøvet det du skriver med tankdækslet, og der fint gennemgang i membranen, så der kommer masser af benzin ud af tanken/ hanen...

    Så det er sgu ret mystisk...

    Flere forslag modtages gerne smiley


  • #6   29. mar 2011 Synkronisering har også meget at gøre, ved de lave omdrejninger, jeg tror faktisk at det har mere at sige der. Jeg er MEGET sikker på at det er det, specielt når du har været inde og rode med selve kaburatorerne. Jeg har haft et lignende problem med min gamle GS 750 og en synkronisering hjalp. Få det gjort uanset hvad, da du har pillet ved kaburatorerne, det er altafgørende at de står rigtigt!

  • #7   29. mar 2011 jeg vil også sige Synkronisering så kan man så tage den der fra vis ikke det hjælper

  • #8   29. mar 2011 Okay kan da godt prøve.
    Men det burde jo ikke være det, for problemet kommer jo kun når der bliver givet fuld gas, også er alle spjældene jo hel åben.
    Jeg har kun rodet med karburatoren nede fra, så der burde jo heller ikke påvirke synkronseringen


  • #9   29. mar 2011 Det er jo ikke sikkert at alle er helt åbne på en gang, samtidig kan det du har ændret, saktens medføre et ansset flow i de enkelte kaburatorer. prøv. det vil ihvertfald ikke skade.

Kommentér på:
ujævn motorgang

Annonce