{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Nu har vi haft flere personer over det,
Min stakkels Gsx 600f fra 93' bliver ved med at drille med tomgangen.
Enten kan den bebeholde tomgangen hvis man sætter den op på 3000 omdrejninger, men prøver man at justere den til de omkring 1000 som den skal stå på, dør den simpelthen ud.
Vi har prøvet montere luftfilterkassen på ny igen i det tilfælde hvis den sad løst. Dog uden nogen form for virkning. Det er værd at nævne at en ny motor er blevet monteret i også, dog stadig den samme gamle kaburator, der skulle passe lige over med den nye motor.
ventilerne er ikke blevet justeret efter køb.

Hvad kan det dog være ????
110w40 olien?
Kaburator indstillerne?
Ja you tell me smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!
  • #1   30. mar 2011 Jeg ville starte med og rense karburatorene, og synkronisere dem bagefter... evt. også skifte tændrør, hvis de ikke er rimelig nye...

    Er luftfilteret ikke rengjort (KN-filter) eller ser det originale ud til at være beskidt, så byt til nyt....


  • #2   30. mar 2011 hvis ventiler ik er justeret ordenligt kan det gå ud over tomgang men evt dummi studserne mellem top og karb trække falsk luft

  • #3   30. mar 2011 Rensning af Karb. samt synkronisering !

  • #4   30. mar 2011 tak folks! jeg giver en opdate når det sket.
    By the way, hvorn synkronosere man sådan nogle?


  • #5   30. mar 2011 Det er altid svært, men ville skyde på Karburator rens/justering, EFTER at have checket gummi imellem karburator og motor! (brug motorstart!)

  • #6   30. mar 2011 Motorstart?

  • #7   30. mar 2011 http://www.thansen.dk/product.asp?c=5080656711&n=-2027216146&pn=-2027216028

    Sprøjt det omkring dinne gummier, stiger omdrejningerne, er der en eller flere, der er utætte!


  • #8   30. mar 2011 Efter det, er det en syncronisering, der er mest sansynlig!

  • #9   30. mar 2011 Tak for det! Sådan en syncronisering, kræver det et værktøj?

  • #10   30. mar 2011 Yep, det kræver lidt. HER er en vejledning.

    http://www.crc2onlinecatalog.com/carb_synk.htm

    Jeg har valgt en http://www.carbtune.com/


  • #11   30. mar 2011 Super! mange tak!


  • #12   30. mar 2011 Har du haft dine karbs af - altså flyttet fra en motor til en anden, så kan du være sikker på, at de skal synkroniseres. Ikke to motorer, ikke engang to cylindre trækker helt ens vacuum:-)

  • #13   30. mar 2011 Carbtune er nærmest genial,kræver dog lidt træning
    jeg smider lige min egen huskeseddel her til dig
    noget af teksten kan virke dobbelt,
    det er fordi at det er det jeg doblet tjekker når jeg justerer min Vmax
    eller Honda Supermagna

    god fornøjelse håber at du kan bruge det til noget

    Sådan anvender du en tester til synkronisering af karburator
    Kør en tur så motoren er varm. Du kan ikke synkronisere med tilfredsstillende resultat på en kold motor.
    Med varm motor stiller du nu på tomgangsskruerne så du har en jævn tomgang, gerne for høj omkring 1800 rpm. Justér nu på luftblandings skruen, så du opnår højst mulige omdrejningstal. Sænk derefter tomgangen på tomgangsskruen til det tomgangs tal / rpm. som anbefales til netop din maskine
    Sådan anvender du en tester til synkronisering af karburator
    Forbered dig og find værktøj frem inden du går i gang med synkroniseringen.
    Rens og efterse evt. dine karburatorer

    Tjek at dine gaskabler/spjæld løfter samtidigt. Du kan enten høre om spjældene "falder" ens, eller mærke på kablerne ved gashåndtaget, om de aktiverer spjældene samtidigt. Der skal være 1-3 mm frigang i gaskabler.

    Hold om kablerne med venstre hånds pege- og tommelfinger og højre hånd på gashåndtaget, mærk nu om kablerne strammes op mod gashåndtaget samtidigt. Justér om nødvendigt.
    Med varm motor stiller du nu på tomgangsskruerne så du har en jævn tomgang, gerne for høj omkring 1800 rpm. Justér nu på luftblandings skruen, så du opnår højst mulige omdrejningstal. Sænk derefter tomgangen på tomgangsskruen til det tomgangs tal / rpm. som anbefales til netop din vmax.
    Sluk motoren. Hvis du fjerner skruen i indsugningsmanifolden mens motoren kører, vil den gå ud pga. falsk luft.

    Nu kan du tilslutte synkroniseringe testeren i indsugningsmanifolden mellem karburatoren og cylinderen. Sæt niplen i slangen og monter derefter en slange på hver indsugningsmanifold. Husk den hvide tape markering skal vende mod karburatoren.. Hæng synkroniseringe testeren i den røde strip fra venstre håndtag. Sørg for at instrumentet hænger lodret. Sæt slangerne på 4 tilfældige anslutninger på synkroniseringe instrumentet. Start motoren. Montér om nødvendigt benzinflasken hvis du skal have benzintanken af for at udføre synkroniseringen.

    Du har nu startet motoren og lader den køre i tomgang. Synkronisér nu karburatorerne ved at hæve eller sænke spjældet med tomgangsskruen på den ene af de 4 karburatorer.
    Følg søjlernes bevægelser.. (ved at hæve et spjæld falder trykket.. hastigheden af luften passage gennem venturien/indsugningen. Læs på DKD’s hjemmeside om Venturi effekten under teknik). Når begge søjler står ens på skalaen kan du evt. bytte om på de 4 gummislanger på instrumentet og tjekke målingen. Værdien på skalaen er ligegyldig, det vigtige er at søjlerne står tilnærmelsesvis ens.

    Du skal også tjekke synkroniséringen med højere omdrejninger. Ved 4500 rpm tjekkes synkroniséringen. Denne justeres ved at hæve eller sænke spjældet på gaskablets stilleskrue ved tilslutning på karburatoren.
    Tips og tricks... Efter at have prøvet synkroniseringe testere på min Yamaha Vmax.eller Honda Supermagna
    Montér slange med niplen på den højre/vandret/destro cylindermanifold inde du kører motoren varm. På min Vmax er der ikke meget plads mellem manifolden, så jeg brændte mig fælt første gang jeg skulle montere slangen. Den lille skrue jeg fjernede fra manifolden passer lige i slangen, så der ikke kom falsk luft gennem slangen mens jeg kørte motoren varm. Tjek derfor at skruerne kan skrues ud, inden du kører motoren varm.

    Jeg blev positivt overrasket over hvor nemt synkroniseringe testere er at bruge. Resultatet var i øvrigt en blødere motorgang, jævn tomgang og færre vibrationer i styret/håndtagene
    og meget hurtigere gas respons .
    på min Yamaha Vmax.eller Honda Supermagna.
    Sluk motoren. Hvis du fjerner skruen i indsugningsmanifolden mens motoren kører, vil den gå ud pga. falsk luft.

    Nu kan du tilslutte synkroniseringe testeren i indsugningsmanifolden mellem karburatoren og cylinderen. Sæt niplen i slangen og monter derefter en slange på hver indsugningsmanifold. Husk den hvide tape markering skal vende mod karburatoren.. Hæng synkroniseringe testeren i den røde strip fra venstre håndtag. Sørg for at instrumentet hænger lodret. Sæt slangerne på 4 tilfældige anslutninger på synkroniseringe instrumentet. Start motoren. Montér om nødvendigt benzinflasken hvis du skal have benzintanken af for at udføre synkroniseringen.

    Du har nu startet motoren og lader den køre i tomgang. Synkronisér nu karburatorerne ved at hæve eller sænke spjældet med tomgangsskruen på den ene af de 4 karburatorer. Følg søjlernes bevægelser.. (ved at hæve et spjæld falder trykket.. hastigheden af luften passage gennem venturien/indsugningen. Læs på DKD’s hjemmeside om Venturi effekten under teknik). Når begge søjler står ens på skalaen kan du evt. bytte om på de 4 gummislanger på instrumentet og tjekke målingen. Værdien på skalaen er ligegyldig, det vigtige er at søjlerne står tilnærmelsesvis ens.

    Du skal også tjekke synkroniséringen med højere omdrejninger. Ved 4500 rpm tjekkes synkroniséringen. Denne justeres ved at hæve eller sænke spjældet på gaskablets stilleskrue ved tilslutning på karburatoren.
    Tips og tricks... Efter at have prøvet synkroniseringe testere på min Vmax.
    Montér slange med niplen på den højre/vandret/destro cylindermanifold inde du kører motoren varm. På min Vmax er der ikke meget plads mellem manifolden, så jeg brændte mig fælt første gang jeg skulle montere slangen. Den lille skrue jeg fjernede fra manifolden passer lige i slangen, så der ikke kom falsk luft gennem slangen mens jeg kørte motoren varm. Tjek derfor at skruerne kan skrues ud, inden du kører motoren varm.

    Jeg blev positivt overrasket over hvor nemt synkroniseringe testere er at bruge.
    Resultatet var i øvrigt en blødere motorgang, jævn tomgang og færre vibrationer i styret/håndtagene
    og meget hurtigere gas respons .


  • #14   31. mar 2011 tak for tippet:) hvor har du købt dit synkroniserings værktøj- og hvor meget skulle du slippe med?

  • #15   31. mar 2011 Hej igen 695 kr
    http://www.krogmc.dk/index.php?inc=carbtune.htm
    men det kan nok gøres billiger i ulandet


  • #16   1. apr 2011 endnu en gang tak:)

Kommentér på:
HJÆLP!

Annonce