3.060 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Service på Ducati Service på Ducati

Jeg har netop erhvervet mig en Ducati 750 SS ie - fra 2000 - kørt ca. 43.000.

Da jeg ikke har nogen historik på cyklen vil jeg gerne have lavet et komplet service. Dvs. Olie/oliefilter, Ventil just + remme udskift.

Køret forbi Promotor idag - han tager 5500 - for et stort service alt incl.

Nu mener jeg selv at have hænderne skruet rigtig på - så spørgsmålet er om jeg skal kaste mig ud i det selv - eller lade et værksted om det.

Er der nogen som selv har lavet service på deres Duc. ?

PS. Jeg har kigget på Ducati klubbens forum - men det ser lidt dødt ud. Er klubben stadig eksisterende?

PPS. Findes der et Godt ikke-dansk Ducati forum?

Pfht, Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service på Ducati
  • #1   19. apr 2011 Tillykke med dit køb.

Der er skam masser at gang i den danske ducati klub, man skal blot være medlem for at få adgang til det meste af forum. Så er der til gengæld også al den hjælp du overhovedet kan ønske dig, så se at få udfyldt en tilmeldingsblanket og kom i gang med et fantastisk klubliv med køreture, cafebesøg, banedage, italienske delikatesser og frem for alt masser af hjælp og teknisk assistance.

• #3   19. apr 2011 remme og olie er ingen problem, men desmosrome ventiler er noget specielle og skal justeres MEGET nøjagtigt så det betaler jeg mig fra, og jeg er mekker på 9 år...

• #4   19. apr 2011 Alt efter hvor fingernem du er, kan du selv skue det meste på en Ducati. UNDTAGEN VENTILERNE. Dem vil jeg anbefale at du får lavet hos en professionel Duc mekaniker. Pro Motor er godt men dyrt. Du kan sagtens spare 1000 - 1500 kr ved at køre en tur til FI i Sorø.
    Også herfra tillykke med din Duc.

• #5   19. apr 2011 Om du skal gøre det selv eller ej, skal jeg ikke råde om, det må du selv afgøre.
    Jeg vil bare sige, at Promotor er det sted, jeg har fået den bedste behandling og efter min mening den bedste kvalitet i arbejdet overhovedet.
    Mvh.
    Jan L

• #6   20. apr 2011 Det er sjovt sådan en mystik der er omkring ventilerne. Der er altså ikke noget svært ved at stille ventiler på en Ducati, slet ikke på en 2V.

Resten er supersimpelt.

• #7   20. apr 2011 Tak for svarene. Jeg har nu meldt mig ind i Ducati klubben.

Jeg er lidt i tvivl om hvormeget der er at spare ved at lade et værksted justere ventiler - og så lave resten selv. Al plastikken skal jo af....

Hvor køber i oliefilter/olie/remme henne? på Nettet eller hos en Duc forhandler?

Lars O: Vil du have mulighed for at give nogle tips og tricks til de ventiler? Hvad gør du shims - måler du først - og køber efterfølgende eller hvad?

• #8   20. apr 2011 Du kan prøve at kontakte "Hekto" fra Ducati-klubben. Han bor på dine breddegrader. Jeg har snakket med ham flere gange. Han er en meget hjælpsom fyr, der ved hvad han snakker om. Jeg har desværre ikke hans mobilnummer mere, så prøv at skrive til ham over klubbens hjemmeside.

• #9   20. apr 2011 Der ligger da osse den der italian bike store i vanløse de har vist osse styr på det med ducati`s, www.haasum.dk ved så ikke hvad deres priser er smiley

hilsen

Ronni

• #10   20. apr 2011 Når jeg Googler lidt - så er det ligesom Haasum ikke dukker blandt de foretrukne værksteder længere... Til gengæld nævnes Promotor - mange gange. Han virkede nu også smadder flink og super kompetent (Promotor)

Kommentér på:
Service på Ducati

Annonce