696 visninger
|
Oprettet:
gpx 750 r hakker {{forumTopicSubject}}
jeg var uheldig at få vand i mine karburatorer ikke meget men nok til den ikke kunne tage gassen, nu har jeg renset dem og så vil lortet ikke starte, en gemmengang viste ikke noget, den gav ikke engang en hik fra sig, endtil jeg kigget på mine tændrør som ellers er helt nye(ca 100 km) de var døde ?? jeg sætte de gamle i og vupti første gang, men den hakker noget i det omkring lige der hvor den skulle tage fat er jeg noget oppe i fart er der ikke noget og tomgang holder den osse... jeg køre med ngk dr8es
nogen der har en ide om hvad det er...........
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Står netop nu selv og mekker med min GPX-karburator (der er ikke rigtig ret mange af os, synes jeg ikke....) - Det er faktisk derfor jeg er logget på.
Nye tændrør kan sagtens være døde, men 4 stk. på én gang dét lyder nærmest usandsynligt. Prøv først at tjekke gnist på hver enkelt nye tændrør, mon så ikke du kan udelukke et eller måske næsten usandsynligt 2 stk.
Ved rensning er du vel ikke kommet til at bøje indstillingen for svømmer niveau? Er alle gummimuffer på ind- og udgang bløde, OK og sidder korrekt?
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 445
hvis vejret er koldt og motoren ikke er ordentligt varm og du køre motorvej bliver motoren kølet meget ned ! og vuptip alle 4 tændrør går
prøv ngk dr8ea i stedet for dr8es !!!!!
det ene type tændrør er til varmt klima og den anden er til koldt klima.
hilsen Kenneth.
jul 2010
Jeg står jo netop selv med et karburatorproblem jeg tilsyneladende har vanskeligt ved at få løst, og jeg tror stadig du skal kigge på karburatordelen.
Du skriver ikke så mange oplysninger. Fx hvordan plejer dine tændrør at se ud?
Det med at den ikke vil trække lyder faktisk som mit initierende problem, hvilken skyldtes flooding, der netop opstod ved lave omdr. over tomgang. Men det kan sagtens være andet. Hvordan opfører den sig når du vrider håndtag? tøver den fx med at tage gassen?
maj 2010
Følgere: 16 Emner: 22 Svar: 44
Jeg må lige gemmengå den igen, hvad jeg bare ikke forstår er at den gav ikke så meget som en lille put fra sig med de nye tændrør, satte så de gamle i og vupti, svømmerhus/gummimuffer og div ser fine ud..
ps, jeg køre med sport luftfilter og det gik fint sidste år, men fik vand i gemmen derfor rensning...måske den får for meget luft..??
maj 2010
Følgere: 16 Emner: 22 Svar: 44
Jeg er på ingen måde skråsikker, men er karburatorerne stillet som de skal være, synes jeg nu stadig det lyder nærmest usandsynligt at ALLE 4 står af på samme tidspunkt efter kun 100 km.
Jeg står jo netop selv med et karburatorproblem jeg tilsyneladende har vanskeligt ved at få løst, og jeg tror stadig du skal kigge på karburatordelen.
Du skriver ikke så mange oplysninger. Fx hvordan plejer dine tændrør at se ud?
Det med at den ikke vil trække lyder faktisk som mit initierende problem, hvilken skyldtes flooding, der netop opstod ved lave omdr. over tomgang. Men det kan sagtens være andet. Hvordan opfører den sig når du vrider håndtag? tøver den fx med at tage gassen?
Mine tændrør ser lidt sort/grå ud....
Når jeg vrider håndtaget starter den med at hakker noget i det, men efter 2-3 sek tager den fat og holder jeg gassen er der ikke noget, en nedgearning fx fra 4 til 3 gear og fuld gas så er der heller ikke noget..
jul 2010
Hvis en mc tøver med at tage gas og hakker i det vil jeg umiddelbart tolke som for mager blanding dvs den for for meget luft. Det du dog skal prøve at finde ud af er, hvor i lastområdet den hakker, idet et problem fra lave omdr ikke indikerer samme problem som fx fra ½ last og op til fuldt åbnet karb.
Jeg vil dog give dig ret i, at det med tændrørene lyder ret mærkeligt. -Men nogle gange kan man komme til at lave en dum fejl eller gøre noget man ikke har tænkt over kan have betydning. -Det er sikkert det samme der gælder for undertegnede, for min mc skal slet ikke reagere som den gør, efter blot at have drejer pilot air screw´en de 10 minutter. -Men problemet er som regel at det kan være vanskeligt at finde egne fejl
gpx 750 r hakker