532 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Startproblemer med Laverda 3C 1000 Startproblemer med Laverda 3C 1000

Hej 

Igår da jeg sku' ud og trille en tur på min gode gamle Laverda, startede den med det samme, da jeg smed min fede finger på knappen. Jeg trillede en meget kort tur, for derefter at runde privaten for at hente noget, og så køre en lang tur. Da jeg igen kom ned og sku' ha' liv i maskineriet, var den fuldstændig død, og eneste respons var en klik-lyd fra start-relæet - intet andet. 
Nå, jeg tænkte selvfølgelig strøm, og smed en lader på i et døgns tid til den viste at batteriet, der er næsten nyt, var fuldt opladet.
Da jeg så idag afmonterer laderen og vil ha' gang i madammen, sker der ikke en skid andet, end at jeg får den samme klik-lyd.

Det er så her jeg er temmelig lost! Den får benz., der er strøm på batteriet, og den har øvrigt kørt upåklagelig de sidste ca. 14 dage.

Har forsøgt at læse lidt indlæg her på siden, men har ikke rigtig ku' finde samme problem beskrevet. Så hvis nogen har et fornuftigt bud, ville det være til stor hjælp, da jeg gerne vil ha' den klar hurtigst muligt, nu hvor vejret er så fantatisk!:)

På forhånd tak, god påske og kør forsigtigt.

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblemer med Laverda 3C 1000
  • #1   22. apr 2011 Det skal lige nævnes, at cyklen er uden kickstarter, så den mulighed har jeg desværre ikke..

• #2   22. apr 2011 Du mangler strøm.....

Tag et par startkabler og sæt dem til en bil.. Så vil den med 99,9% sikkerhed starte.

Selv om dit batteri viser normal spænding er det IKKE ensbetydene med at der ret faktisk er power i dit batteri

• #3   22. apr 2011 Et par idéer:

Du kan jo prøve at løbe den igang. Det har jeg sku været ude i nogle gange efterhånden..

Hvis du er helt sikker på at der er masser af juice på batteriet og når du nu kan høre at den klikker i relæet så kan det være starteren fejler noget, eller at motoren er så tung den ikke kan trækkes rundt af starteren. Evt. kan den være druknet og "hydrolocket" måske?

Jeg ville nu nok lige tjekke om starteren reelt får spænding.

• #4   22. apr 2011 Tror stadig, at det er batteriet. Ja, det holder strøm, men kan ikke afgive strøm. Det kan ikke klare at blive belastet. jeg vil give den et nyt batteri.

• #5   22. apr 2011 Dårlig stelforbindelse kan gi´ de symtomer du her nævner. prøv at sætte et kabel direkte fra minus på batteriet ned til motorblokken.
    ;O)

• #6   22. apr 2011 Det er helt sikkert startrelæet der er stået af, det gjorde den også på min mille og den klikkede også men polen indeni relæet var brændt af så den ikke sendte strømmen videre til starteren

• #7   22. apr 2011 Nej det er ikke "helt sikkert" startrelæet. Typisk tegn på dårligt batteri eller irret kontakt i startrelæet der skal renses.

• #8   22. apr 2011 Tak for jeres indlæg!:)

Jeg véd at starteren er slidt og ikke har flere år igen, men den arbejder slet ikke, når jeg forsøger at starte den, så jeg tror ikke, at det har noget med dén at gøre.
    Forbindelsenerne til stel og starter er helt nye, så der burde være 100% hul igennem. Jeg har dog ikke prøvet at måle, om starteren får spænding, når jeg forsøger at starte den.

Måske jeg bare sku' prøve et nyt batt. - det lyder som om, at det overvejende tyder på at det er dér problemet ligger..
    Det er et helvede at løbe den igang, da den vejer et ondt år.. Men det kan lade sig gøre:)..

• #9   22. apr 2011 Har du et voltmeter? så prøv at se hvor meget batterispændingen falder, når du trykker på starteren...
    Falder den ikke meget under 12 V er det ikke dit batteri. Falder den derimod 2-3 V skal du sansynligvis have nyt batteri.

• #10   25. apr 2011 Problemet er løst!!

Smed et startkabel fra batteriets + til starteren, der straks rørte på sig. Starteren var altså ikke problemet.

Så splittede jeg startrelæet ad og rengjorde det. Laverdaen startede nu fint!:)

- Så Lasse C - fik ret.

Tak for jeres indlæg! - Fedt at man altid kan få hjælp her!

Nyd foråret, og kør ordentligt!

Mvh.

Kommentér på:
Startproblemer med Laverda 3C 1000

Annonce