Startproblemer med Laverda 3C 1000 Startproblemer med Laverda 3C 1000
Hej
Igår da jeg sku' ud og trille en tur på min gode gamle Laverda, startede den med det samme, da jeg smed min fede finger på knappen. Jeg trillede en meget kort tur, for derefter at runde privaten for at hente noget, og så køre en lang tur. Da jeg igen kom ned og sku' ha' liv i maskineriet, var den fuldstændig død, og eneste respons var en klik-lyd fra start-relæet - intet andet.
Nå, jeg tænkte selvfølgelig strøm, og smed en lader på i et døgns tid til den viste at batteriet, der er næsten nyt, var fuldt opladet.
Da jeg så idag afmonterer laderen og vil ha' gang i madammen, sker der ikke en skid andet, end at jeg får den samme klik-lyd.
Det er så her jeg er temmelig lost! Den får benz., der er strøm på batteriet, og den har øvrigt kørt upåklagelig de sidste ca. 14 dage.
Har forsøgt at læse lidt indlæg her på siden, men har ikke rigtig ku' finde samme problem beskrevet. Så hvis nogen har et fornuftigt bud, ville det være til stor hjælp, da jeg gerne vil ha' den klar hurtigst muligt, nu hvor vejret er så fantatisk!:)
På forhånd tak, god påske og kør forsigtigt.
Mvh.
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 285
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Tag et par startkabler og sæt dem til en bil.. Så vil den med 99,9% sikkerhed starte.
Selv om dit batteri viser normal spænding er det IKKE ensbetydene med at der ret faktisk er power i dit batteri
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 5 Emner: 2 Svar: 249
Du kan jo prøve at løbe den igang. Det har jeg sku været ude i nogle gange efterhånden..
Hvis du er helt sikker på at der er masser af juice på batteriet og når du nu kan høre at den klikker i relæet så kan det være starteren fejler noget, eller at motoren er så tung den ikke kan trækkes rundt af starteren. Evt. kan den være druknet og "hydrolocket" måske?
Jeg ville nu nok lige tjekke om starteren reelt får spænding.
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 386
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
;O)
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 676
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 61 Svar: 298
aug 2005
Jeg véd at starteren er slidt og ikke har flere år igen, men den arbejder slet ikke, når jeg forsøger at starte den, så jeg tror ikke, at det har noget med dén at gøre.
Forbindelsenerne til stel og starter er helt nye, så der burde være 100% hul igennem. Jeg har dog ikke prøvet at måle, om starteren får spænding, når jeg forsøger at starte den.
Måske jeg bare sku' prøve et nyt batt. - det lyder som om, at det overvejende tyder på at det er dér problemet ligger..
Det er et helvede at løbe den igang, da den vejer et ondt år.. Men det kan lade sig gøre:)..
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.537
Falder den ikke meget under 12 V er det ikke dit batteri. Falder den derimod 2-3 V skal du sansynligvis have nyt batteri.
aug 2005
Smed et startkabel fra batteriets + til starteren, der straks rørte på sig. Starteren var altså ikke problemet.
Så splittede jeg startrelæet ad og rengjorde det. Laverdaen startede nu fint!:)
- Så Lasse C - fik ret.
Tak for jeres indlæg! - Fedt at man altid kan få hjælp her!
Nyd foråret, og kør ordentligt!
Mvh.
Startproblemer med Laverda 3C 1000