{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.326 visninger | Oprettet:

VFR750 holdbarhed v. mange km {{forumTopicSubject}}

Hej og god påske

Jeg vil gerne høre om erfaringer med en VFR750'ers holdbarhed efter mange kørte kilometer.
Den jeg har set på har kørt næsten 90000, og jeg vil bare gerne vide om man kan køre mange endnu inden den skal åbnes.
Og det er selvfølgelig en RC36 og fra '91

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VFR750 holdbarhed v. mange km
  • #1   23. apr 2011 Den er kun lige kørt til.
    Hvis den er serviceret rigtigt med originaldele o.s.v er der mange km i den endnu.

• #2   23. apr 2011 Hvor langt kan de rende? Er vi ovre i BMW K100 intervaller? smiley

Selvom man nu ikke får meget ud af at åbne en K100...de kan jo ikke opbores

• #3   23. apr 2011 Der er mange Viffere der kan køre meget meget mere uden at blive åbnet, men der er sandelig også nogen der har kørt mindre. Er den passet og plejet og serviceret burde det ikke være noget problem, når man kigger på sådan en gammel skøjte (ja min er også en gammel skøjte) så er standen og hvordan den er vedligeholdt vigtigere end både årgang samt kilometerstand.

• #4   23. apr 2011 Motoren er rigtig holdbar - men husk på at der på en MC er mange andre dele der slides end lige motordele. Skal den f.eks. have nye bremseskiver, kronrørslejer mm ryger der hurtigt 5.000kr oveni prisen. Desuden bør prisen være noget lavere end tilsvarende cykler med lavere km-tal, da den er sværere at komme af med når den engang skal sælges.

Der er vist forøvrigt noget med at lejet til svingarmen er en smule kostbart at få skiftet hvis det skulle være nødvendigt.

Men held og lykke med det og go for it - det er en superfed cykel smiley

Mvh Mathias

• #5   23. apr 2011 Regn med ca. 500.000km hvis den passes ordentligt med service.
    Men som Mathias korrekt siger, så er det sliddelene du skal tænke på.

• #6   23. apr 2011 Okay, det lyder jo meget godt. mht. sliddele så er kronrørslejer og kædekit lige skiftet, plus pakdåser i forgaflen.

Når man kører som en gammel mand (dvs. som mig) og ikke behøver at ræse afsted, er den så til at holde på en 18-20 km/l?

• #7   23. apr 2011 Og det hele kommer af, at der er en der vil bytte med min Aprilia smiley

• #8   23. apr 2011 Jeg lånte en gang en vfr 750, det var godtnok den gamle version med dobbelt svinger, men motoren er mere eller mindre den samme - den kørte 21 km/l og jeg kørte ikke som en gammel mand (var blevet bedt pænt om at prøve den rigtig godt af) efter 210 km røg der 10 litter i tanken, så tror godt du kan regne med at den er rimelig økonomisk i drift :o)
    Vil også have en rc 36 når en gang jeg kommer af med min intruder, det er altså bare en lækker maskine!
    Har også hørt historier om maskiner der har gået over 500.000km men det er en cykkel på 20 år, så man må regne med at der er lidt reservedele i ny og næ...

• #9   23. apr 2011 Mht. pris, må jeg jo bare håbe han meeget gerne vil have en enduro, som han siger. For 42000 er for meget for en vfr med så mange km. Men omvendt følger der en mc-løfter med...
    Det lyder godt mht økonomi, for jeg er jo studerende, og ser helst min mc kører omkring de 20km/l.
    Tak for svarene smiley

• #10   23. apr 2011 Ja ensretteren er VFRens svaghed, men den er supernem at skifte til f.eks. en Schnabel ensretter, hvis den går i stykker.

Derudover så tjek at udstødningen er utæt og ikke rusten/rådden - det er ikke så vigtigt med potten, den kan nemt skiftes hvis det er, men du skal ned under den og tjekke samleboksen, hvor forrørene fra de forreste og bagerste cylindre mødes. Den er nemlig rigtig besværlig at skifte, og forrørene til de bagerste cylindre er også svære at komme til..

Ellers er der kun godt at sige om RC36, man kan køre rigtig langt på den uden at blive træt, den lyder godt, motoren er ikke til at slide op, og udover normal service hvor man skifter olie og filter, så er det stort set aldrig nødvendigt at kigge i motoren; der går evigheder mellem ventiljusteringer, og der skal aldrig skiftes knastkæde eller kædestrammer pga. knasterne kører på tandhjul.

• #11   23. apr 2011 Tjek at udstødningen er TÆT, ikke utæt smiley

• #12   23. apr 2011 der er ingen af de vfr jeg har haft, som kørte bare i nærheden af 20 km/l .....

• #13   23. apr 2011 Dejlig maskine... meget behagelig at køre på hvad angår kørestilling samt ganske kvik når man skal overhale. Som Chef'en skriver er det eneste jeg fik skiftet da jeg havde min ensretteren og så pakningerne ved forrørene. Den havde kørt 59.000 km da jeg købte den og 81.000 da jeg solgte den. Uden tvivl at den havde mindst dobbelt så mange km tilbage i sig. Bare sørg for den får passet olieskift og kædeskift. Og tjek at kæden sidder korrekt opstrammet. Ellers får du slid på lejer i gearkassen har jeg ladet mig fortælle

• #14   23. apr 2011 Michael, min gik 18 km/l når man kørte motorvej ved 130 km/t. morfarkørsel kunne den lige snige sig op på 19-20 stykker. Den ældre motor laver endda 5 hk mere så det virker vildt den sgu gå længere på literen. Men det er jo hvad det er.

• #15   23. apr 2011 Michael.....Niels skrev jo også: "Jeg behøver ikke behøver at ræse afsted" - så du kan jo ikke være med i den måling.
    Haha......ses !!
    ;O)

• #16   23. apr 2011 nå nå james bond ........jep vi ses

• #17   23. apr 2011 Ville aldrig give 42 for en cykel med 90.000 km på tælleren. Den er 7000 for dyr.

• #18   23. apr 2011 Jeg har lige købt min til 15000 kr med afgift uden syn:-). Den havde stået et par år på landet uden at blive kørt. Den startede med nyt batteri og kørte faktisk godt, blevet synet uden problemer. Har nu brugt 9000 dask på stort service med indstlling af ventiler og karb, nye dæk og forbedret stålarmeret bremser:-) Den kører som en drøm og rykker så sandelig fra min sv 650 - godt gået af en 23 år gammel dame. Den har kun kørt 38800,men hat fået at vide at den kunne gå op mod de 100000 km uden problemer:-). Det er en lækker lækker mc og jeg kan køre den på trods af mine 160 tøse cm og forholdsvis lave vægt:-D

• #19   24. apr 2011 Jeg havde en RC36 fra ´97.

Jeg købte den fra ny, og kørte på den i 8 år.
    Da jeg solgte den i 2005 havde den gået 123000 km.

Det eneste jeg fik lavet på den var:
    V ca 18000 km forhjulslejer (De blev ødelagt af det fjols der skiftede dæk på den. Han havde smurt akselen ind i kobberfedt)
    Vandpumpen blev skiftet 2 gange efter 36000 km service, eftersom de ikke fik luftet den ordentligt ud ifbm skift af kølervæske så den brændte varm.
    Ensretter skiftet 2 gange (Den første ved ca 50000, blev skiftet til en uoriginal der kun holdte 1 år)
    Starterkoblingen skiftet på garanti/kullance efter ca 3 år (Go service, Masi motor Holbæk!)
    //
    Thomas

• #20   24. apr 2011 Har en artikel fra england... om en der har kørt 690,000 km på en RC36 smiley Angående ensretter så er det IKKE en svaghed hvilket desværre er en udbredt misforståelse... det er et stik som man lige skal tjekke ind i mellem for at sikre forbindelsen til ensretteren...

Smid en PM hvis du hvis have mere info samt artiklen og en masse mere VFR historie.. smiley

Øster

• #21   25. apr 2011 Der kan være problemer med stikket til ensretteren, men det er langt fra hver gang det er skyld i en defekt ensretter. Jeg kender mange der har skiftet ensretter uden at der var noget galt med stikket. På min egen 800 blev der også skiftet uden problemer med stikket.

• #22   25. apr 2011 Tak igen for alle de fine svar, og gode hjælp. Jeg tror da helt sikkert jeg skal se på sådan en, hvis nogen vil bytte eller pegasoen bliver solgt. Selvom jeg egentlig leder efter en billig hverdagsmaskine med lidt sjæl, som min gamle 400/4

Kommentér på:
VFR750 holdbarhed v. mange km

Annonce