{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.948 visninger | Oprettet:

Gs 500E sikring springer {{forumTopicSubject}}

Jeg har en GS 500E hvor en 20A sikring bliver ved med at springe.
Har lige sat nye blinklys på den. og de bruger ikke så meget strøm som de originale. ved ikke om det kan være det.
Jeg har også monteret ny baglygte hvor der kun sidder 1 pære. den originale sidder der 2. har lader den ene pære ligger under sædet og den er så sprunget.
kan det være nogle af disse ting

Sikringen sidder ved et Fuse stik nede på starter relæet.

Wiring-diagram

http://electricwiringdiagram.com/wp-content/uploads/2009/12/wiring-diagram-schematic-suzuki-gs500e-motorcycle.jpg
Skriv hvis linket ikke virker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gs 500E sikring springer
  • #1   27. apr 2011 på diagrammet sidder det omtalte stik nederst på siden ca. i midten og lige over starter motoren

  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #2   27. apr 2011 Det kan være hvad som helst da den sikring trækker alt.
    Du kan prøve at hive stikket ud til regulatoren og se om den stadig springer.
    I stedet for en sikring kan du montere en pære, denne vil lyse hvis der er for stort forbrug.
    Men ellers er det bare at afmontere diverse ting til du ikke længere har et overforbrug.


  • #3   27. apr 2011 Altså hvis dine blinklys bruger mindre strøm end de gamle, og du også trækker mindre strøm fra baglygten, så skulle det jo ikke være overforbrug der springer sikringerne!

    Springer sikringerne med det samme eller hvordan?
    Det kan jo sagtens være du er kommet til at lave en kortslutning et sted.


  • #4   27. apr 2011 nej den springer ikke med det samme. De sidste 2 gange hvor det er sket har jeg kunne køre ½-1 km. og så begynder den at hoste. sidst det skete kom der er kæmpe bum fra udstødningen og så holdt jeg ind. den kunne godt holde i tomgang, men ikke tage gas. prøvede jeg at tage gas hostede og hakkede den samtidig med at alle tændte lamber blinkede.

  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #5   27. apr 2011 Den hoster fordi den mister spænding til tænding fordi belastningen trækker spændingen ned. Prøv at pille stikket af til laderegulatoren og se om den stadig laver fejlen ( den vil selvfølgelig ikke lade men den skal kunne køre i lang tid uden at stoppe).


  • #6   28. apr 2011 det prøver jeg så. men tager lige en sikring med i lommen for en sikkerheds skyld.
    Hvor sidder laderegulatoren henne?


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #7   29. apr 2011 Ved ikke hvor den sidder rent fysisk, men kan se på dit diagram at der er et stik til laderegulator. (nede i bunden)
    Men den sidder under sadlen et sted. Sikkert en sag med nogle køleribber på.


  • Bent P
    Bent P Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #8   17. jul 2019 Har et andet spørgsmål..
    Jeg kan ikke finde sikringer på gs 500E ud over den ved starter ..og kan ikke få den til at starte efter den har fået nyt batteri så lyser kun de to lamper til venstre , den røde knap er på On men kan den stå forkert efter gas kable er blevet skiftet ?


Kommentér på:
Gs 500E sikring springer

Annonce