921 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

CB400F 9.0V CB400F 9.0V

Min fars CB400F mister strømmen efter et par km.
Har lige målt på den med et gammel instrument jeg havde liggende, og den lader kun med 9V, som jo selvfølgelig slet ikke er nok.

Aner dog ikke meget om strøm, så hvor og hvad skal jeg så måle på nu for at finde fejlen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CB400F 9.0V
  • #1   30. apr 2011 Skal måske lige nævnes batteriet var helt faldt, og vi bare lige startede den op med startkabler for derefter at give den lidt gas og så måle hvor meget den ladede.

• #2   30. apr 2011 start honda,en og mål over polerne på batteriet der skulle gerne være omkring 14volt ,hvis ikke der er så kan det være ensretteren der er defekt

• #3   1. maj 2011 Det var det jeg gjorde, men batteriet var fladt. Læste bare et andet sted at batteriet skulle være ladet op for at få en rigtig måling.

Kan man måle om ensretteren fungere?

• #4   1. maj 2011 hej så vil jeg udskifte batteriet hvis du måler 14 v så skulle ensretter være iorden men det kan være der er en go el ekspert her i galleriet mvh michael

• #5   1. maj 2011 Nu måler jeg jo kun 9 volt som nævnt 2 gange....

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #6   2. maj 2011 Hvis du kun måler 9V over batteriet lader den ikke.
    Årsagen til den ikke lader tror jeg mere på du skal finde i ledningsnettet på sådan en gammel hund.
    Irrede/brændte stikforbindelser fra batteri til generator via ensretter/regulator.
    Nu kan jeg ikke huske hvordan sådan en er bygget op i ladekredsløbet, men har du ikke 3 gule ledninger fra generator?

Kommentér på:
CB400F 9.0V

Annonce