{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Hjælp min VL1500 er død {{forumTopicSubject}}

Hej

Kan godt bruge noget hjælp.

Var ude og køre en aftentur på min Suzuki VL1500, den begyndte at sige en lyd jeg ikke har hørt før, en raslen/skraben.
Jeg drejede hurtig ind på en tankstation og lod en stå tomgang, lyden var der stadig og motor gik fint.

Drejede tændingsnøgle og stoppede motor, herefter er mc totalt død, der er intet lys i instrumenter eller tænding, ingen reaktion når jeg drejer tændingsnøgle.
Der er strøm på batteri,da jeg har nogle lysdioder der sidder direkte på batteri og de virker ok.

Hvad F...... kan der være galt ?

Er lige bugseret hjem af Dansk auto hjælp.

Gode råd og erfaringer please

mvh haug


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min VL1500 er død
  • #1   30. apr 2011 din generator der er exploderet..


    de dioder du har på , de behøver sikkert ikke ret eget strøm.... prøv at mål på dit batteri osv osv ....


    mvh


  • #2   30. apr 2011 Bliver interessant at høre dommen over den, død eller ikke død!

  • #3   30. apr 2011 hvad med svinghjullet ? sidder det som det skal ?

  • #4   1. maj 2011 hej johnny
    har haft et problem med min på et tidspungt, den lød godt nok ikke så mærkeligt fra motoren ud over den gik ud og kom lidt igen, pga tændingen forsvandt mens man kørte. på min var det ved hoved sikringen det var galt, dårlig forbindelse, tændingen går igennem der. den sidder på venstre side under tankdækslet, så der skal lidt skuer af for at komme til den. den ser sådan her ud..
    (link fjernet)
    og der sidder et grøntklart plast dæksel hen over.
    når du finder den, sætter du tænding på cyklen, og nøkker med stikket så kan du se om tændingen kommer igen, håber det er det, men ellers er du velkommen til at vende tilbage.
    hilsen thomas


  • #5   1. maj 2011 Hej Igen

    Generator ? det lyder som en større rep. (dyrt)

    Eller er det noget man selv kan lave ?

    Jeg er på arbejde her i weekend, så det bliver først i morgen mandag jeg kan skrue lidt. Tak for input til nu. der er noget at gå efter. Men kom bare med mere, hvis nogen kommer på en ide

    mvh Johnny


  • #6   1. maj 2011 En dårlig sikring giver altså ikke en raslende/skrabende lyd.
    Der må være et eller andet der er gået i stykker. Jeg hælder også lidt til generator.


  • #7   1. maj 2011 Har også prøvet noget i samme dur bare på en anden Mc
    det var også generator - og der kom også den lyd. Det lyder til at det kunne være noget i den dur.


  • #8   1. maj 2011 jeg kan garanter for en v-2 i den størelse, sprutter og hakker fra motoren, så man kan tro der er noget rigtigt galt, hvis tændingen kommmer og forsvinder igen og igen


  • #9   1. maj 2011 Hej igen

    Så er jeg kommet lidt videre, har målt på ensretter og stator, det ser ud til at være ok.

    Af med "tankside" og ja 30A sikring var sprunget. Skiftet med reserve og i med tændingsnøgle.

    Når jeg jeg drejer tændingsnøgle til "ON" trækker startermotor med det samme ?????, det er vist ikke lige meningen.

    Gad vide om det var den jeg kunne høre som den lyd jeg ikke havde hørt før da motor kørte.

    Hvor skal jeg så lige kigge/måle nu. ?

    mvh Johnny


  • #10   1. maj 2011 lyder som om dit udrykker leje i starteren hænger... .. dvs at starteren kører hele tiden........ og det skal den jo ikke... så det skal fixes..

    mvh


  • #11   1. maj 2011 det har det helt sikkert været. godt du fandt ud af det, husk nogle nye sikringer, bare så du har


  • #12   1. maj 2011 Kunne tyde på at starteren har hængt lidt, måske har den kørt med op i omdr og så er noget rent fysisk gået kaput, typisk starterdrevet!

  • #13   1. maj 2011 Nej det er ikke løst, starter køre fordi starter relæ trækker med det samme tændingsnøgle drejes.
    Har nu afmonteret kabel til starter, så jeg kan rode med det uden at starter køre hele tiden.

    Der må være en løs forbindelse eller en kortslutning et eller andet sted, for når jeg trykker på "motor start" knap så lyser venstre blinklys og når jeg trækker kobling lyser blinklys også.

    så jeg må igang med den helt store fejlsøgning, øv

    mvh Johnny


  • #14   2. maj 2011 Prøv et VL1500 forum, måske det er en typisk fejl for den model, evt kan en autoriseret hjælpe med om der er nogen servicebulletiner ang lige den fejl!

  • #15   5. maj 2011 Hej Gutter,

    Problemet er løst, Mekaniker ringede til mig her kl. 1600

    Cyklen er monteret med bredt styr (har købt den sådan) jeg kunne selv konstatere at kabler fra "håndtag" var folænget i forlygte, hvad jeg ikke viste var at de også er forlænget inde i styr (kabler ligger i styr) og det var den ene ledning fra "koblingssikkerhedskreds" der kortsluttede til stel inde i styr.

    Det havde jeg ikke lige selv fundet. Men det kostede 1 time på værksted, så det helt fint med mig.

    Tak for jeres input

    mvh Johnny


Kommentér på:
Hjælp min VL1500 er død

Annonce