{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilkøring: Giv den fuld gas fra start
  • #1   12. maj 2006 Nu spurgte jeg min mekaniker om det kunne passe, og han sagde at det skadede motoren og man kunne nemt høre om en ny motorcykel var blevet kørt ordentligt ind eller bare fået fuld gas fra start af.

    Jeg vælger så at stole på min mekaniker frem for en side på internettet.


  • #3   12. maj 2006 Fuld og fuld gas....

    Jeg vil hellere sige varieret kørsel. Og som André skriver, så aldrig sejtrække!.
    Men syntes ikke man skal være bange for at køre lidt ud over fabrikkens angivelser. Bare det ikke er overdrevet og på en fuldstændig kold motor.

    Min er kørt varieret og ikke helt efter fabrikkens angivelse. Man kan ikke høre at den er blevet kørt anderledes til.


  • #4   12. maj 2006 Rene skal du da have en ferrari som din næste bil : ) tror det vigtigeste er at motoren er varm. og det gælder vel altid inden man gir den tæsk....

  • #5   12. maj 2006 præcis

  • #6   13. maj 2006 Gør som fabrikanterne skriver. Det er trods alt dem som har lavet cyklen!
    Det ville jo være mindre sindssygt at fabrikanten skrev "GI' DEN TÆSK" hvis det smadrede motoren. Der er jo fabriksgaranti som så skal dække!
    Men er man klogere end fabrikanten, så har man jo intet at frygte. smiley


  • #7   13. maj 2006 grunden til at man har en tilkøringsperiode er at delene i den nye motor skal tilpasse sig hinanden (slides til)
    køre du din nye motor hårdt risikerer du små rivninger på feks. stempler og cylindre som på længere sigt giver forringet ydelse og øget slid.
    derfor er det også vigtigt at første olie + filter skift bliver overholdt da olien hurtigt bliver fyldt med små metal partikler som også slider på maskineriet.
    så som lars A skriver gør som fab. skriver, så gælder garantien også.


  • #8   13. maj 2006 Tilkøringsformen virker, det siger både logik og erfaringer.

    Motoren skal naturligvis være varm, men i tilkøringsfasen er det vigtigt at køre friskt. Både at accelerere friskt, men også at motorbremse. Det er heller ingen skade til at skifte olie efter måske de første 50 kilometer, der hvor den værste tilkøring foregår.

    Efter 1000 kilometer vil cylindrene ikke slide mere på ringene, hvorfor disse skal være tilkørte inden. Ellers opnår man aldrig en optimal tilkørt motor.

    Lige en anden finte, hvorfor de ikke fortæller det fra fabrikken? Når du nu har købt din næsten 200 hestes kværn, er det bedre at fortælle dig at du skal køre forsigtigt af hensyn til cyklen, end at fortælle dig at du skal køre forsigtigt fordi cyklen er gal;o)


Kommentér på:
Tilkøring: Giv den fuld gas fra start

Annonce