Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opløsning af epoxylim?
  • #1   6. maj 2011 Hmm det er jo harpix baseret så muligvis sprit. men er det hærdet tror jeg ik det kan opløses.

Mikael

• #2   6. maj 2011 ja, det kan det.

Gå til din farvehandler og køb noget malingfjerner. Det skal være dimethanol baseret (Ikke sikkert jeg har stavet det rigtigt)

Det bobler simpelthen op og så fjerner du det l lag... Jeg har selv brugt det til Nintendo Wii, da de hurtigt fandt ud af at folk selv loddede en chip i den, så de dækkede alle lodde punkter med epoxy...

• #3   6. maj 2011 Epoxy er hærdeplast og kan derfor ikke opløses, eller smældes om og genbruges.
    "I hærdeplast og elastomer findes der tværbindinger. Tværbindinger er bindinger mellemmolekylekæderne, og ved tværbindinger opnås en tredimensionel struktur. Tværbindingerneholder bedre sammen på stoffet og kan ikke brydes. Dette gør, at hærdeplast og elastomer ikkekan genbruges. Hærdeplast laves af plast, som hærdes ved opvarmning, bestråling eller vha.katalysatorer, og når det sker, så går plasten over i en tilstand, hvor den ikke kan smeltes elleropløses."
    http://www.studieportalen.dk/Opgaver/Plast-polystyren-18024.aspx?paperpage=3

• #4   6. maj 2011 Epoxy kan ikke opløses. Er det frisk, så kan varme gøre det blødt, så det (måske) nemmere kan skrabes af mekanisk.
    Jeg bruger det ret tit til både limning, men også til glas- og kul-fiberarbejde.

• #6   6. maj 2011 Christian S + Allan (Horsens) B

Kig forbi til en kold pilsner i det gode vejr... Så får i hver en gang kemikalier i kan sidde og lege med istedet for at sidde herinde og være påståelige eller copy-paste fra andre sider :)=

Det kan som sagt godt lade sig gøre, da jeg selv har gjort det op til flere gange smiley

• Hanne-Christine B
    Hanne-Christine B Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #7   23. mar 2018 Hvordan får jeg epoxy lim af lakken på min bil?
    Mvh Hanne

Kommentér på:
Opløsning af epoxylim?

Annonce