1.232 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Hond Rebel CMX 450 Hakker stadig Hond Rebel CMX 450 Hakker stadig

Jeg har nu renset Karbs, justeret ventiler, Skiftet luft og Oliefiltre, Nye Tændrør... i det hele taget smurt og gjort ved. Den starter som en drøm.. og med Luftskruen (Pilot Screw) drejet 2 1/4 omgang burde alt være på toppen. Det er det for så vidt også. Bortset fra at den ikke rigtigt vil trække i 6. Gear. Hvis jeg smider en masse Choker på SÅ vil den godt som den skal i 6. Men uden skal den enten ligge meget lavt eller meget højt i omdrejninger for bare at holde farten og driften.
Hvis jeg giver en smule Choker kører den også bedre i 3,4,5 og altså 6. Gear.
PISKER jeg den, så kan jeg få den presset op på 120 Km/t (75Mph)... og mere vil den så ikke.
Jeg vejer små 90 KG og er 182 høj. Jeg læser andre som er større kan komme op og kører 140km/t (85 Mph).
Kan det være CDién der er gået ? Eller skal jeg lede andre steder?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hond Rebel CMX 450 Hakker stadig
  • #1   7. maj 2011 Hvilket luftfilter kører du med ? åbent ?

• #2   7. maj 2011 Nej da - Totalt standard.

• #3   7. maj 2011 Ingen revner i membranerne? Og er karburatorne synkroniseret?

• #4   7. maj 2011 Hmmm... membranerne så fine ud - mangler Carb. sync.
    MEN ville det give denne fejl? Det er MEGET som om den lige tænder et milisekund for tidligt/sent... eller bare ikke rettidigt. Og derfor ikke kan give sig fuldt ud....

• #5   7. maj 2011 Eftersom den kører fint når du giver den choker, så er det ikke CDI'en der er problemet.
    Enten er det at prøve igen, eller også få den til en fagmand. Har selv samme problem med min Spada, så den ryger på værksted nu.

• #6   7. maj 2011 Prøv at skifte alle slangerne ved karburatorerne,det hjalp på konens Honda Rebel.De slanger er jo 25 år gamle og sprøde/utætte.

• #7   7. maj 2011 lyder som dine choker spjæld ikke lukker helt i som de skal, gennemgå lige dine karburatorer éen gang til, løft evt. de 2 små gummi hætter der sidder over glideren til chokerspjæld i begge karburatorer og smør med lidt syrefri olie derunder, de har det med at hænge lidt, og det giver lign. felj da folk ofte prøver at justere fejlen væk med blandeskruerne... derefter justere blanding igen og få syncroniseret karburatorer.... sådan en lille makskine mener jeg nemt skulle rende godt 150 kmt

• #8   7. maj 2011 prøv at sprøjtedieselstart uden på gummistdserne for at se om den går højere op i omdr, så er gummiet utæt!

• #9   8. maj 2011 Jeg har nu koblet Chokeren helt fra - Gad vide om jeg egentligt får brug for den, for den starter bare altid smiley - DEJLIG maskine.
    OG det lader umiddelbart til at have hjulpet en del. Den store test bliver dog først i morgen da jeg skal ud og køre på de tyske motorveje for at se om den kan gå over 130...... *G*
    Jeg vender tilbage i morgen.

• #10   9. maj 2011 Så fik jeg kørt mig en god lang tur. Men selv om jeg presser den temmeligt hårdt i gearne deropaf når jeg kun de 80Mph (130Km/t) og når jeg så hopper i 6. gear (Overdrive) så dør den for kraft. Den kører dog meget bedre og småhakker IKKE mere. Gad vide om ikke den Karburator Synkronisering er næste skridt. Nogen der har Hands on erfaring med det på en Rebel 450?
    Smed iøvrigt lige et benzinfilter på... så får den da ikke mere rust smiley

• #11   9. maj 2011 Nu er det vel ikke en tysker der er droslet til 27hk som du har fået fat på?

• #12   9. maj 2011 Håber jeg fandXX ikke - Den er købt af en ældre mand i Spøttrup.. men tanken har da faldet mig ind - Hvordan tjekker og tester man det?

• #13   9. maj 2011 Hvis du er heldig er det bare i indsugningen, men med de ældre Honda fra DE kan der også være en anden knastaksel i.

• #14   9. maj 2011 Ej- det håber jeg bare ikke!!! Igen - hvordan tester/ tjekker jeg det ?

• #15   9. maj 2011 Jeg ved ikke hvordan man ser det på knastakslen, men en skive i indsugningen burde være til at se.

• #16   10. maj 2011 Her til morgen kom jeg til at tænke på:
    Hvis den er droslet ned ville det så ikke påvirke overall performance? Den gider op til 75 mph uden problemer i 4....... Og så er det bare som om den dør og der ikke rigtigt er mere saft og kraft i den.
    Regner med at få lavet en Karb Sync. her i dag eller i morgen. Så må vi se hvad det kan gøre for hende. (Mangler iøvrigt at finde et navn til hende... Honda-Pigen er brugt: Min tidl. CB 550 SuperSport)

• #17   10. maj 2011 Få hellere undersøgt om der er begrænsninger INDEN du får den trimmet, ellers er pengene jo spildt!
    Undersøg om spjældene kan dreje helt rundt, til fuld gas, hvis ikke kan der side en anden top på karbur!

• #18   10. maj 2011 Hvis nu du lavede en ordentlig profil så kunne vi måske se hvad det drejede sig om!
    Selv har jeg balndt andet en 450 Nighthawk fra1981, hvad har du? (iflg din profil ingenting)

• #19   10. maj 2011 Den kommer på idag - Med billeder og det hele. Men det er som titlen benævner: Honda CMX Rebel 450 fra 1986. Det er ihvertfald hvad jeg har købt den som smiley
    Nu er jeg i Odense - tror lige jeg vil tjekke på et værksted.

• #20   10. maj 2011 OK DA, så lad gå for denne gang:)
    Så kunne det være data fra min passede på din!

• #21   10. maj 2011 Evt kunene du jo komme og prøve min, den går som skudt ud af en raket, jeg er meget tilfreds, dog ikke med bremserne, de er ikke gode!

• #22   10. maj 2011 Update:
    Røg forbi en MC butik i Odense. Det viste sig at en af dem på værkstedet er en jeg har gået i Gymnasiet med for 20 år siden.(På Sjælland)
    Han kunne genkende mig, og jeg fik lov at låne deres CarbTune mod et stykke kage.
    Nu skulle den være justeret - og den kører MEGET bedre efterhånden. Det virker faktisk som om cyklen rent faktisk har lidt bund/Sejtræk nu. Dog kan den ikke lide at jeg drejer håndtager lidt hurtigt fra Tomgang. Det kunne den bedre før.. men hvis tændrør ser fine ud nu, gør jeg ikke mere i den retning.
    MEN stadig max 80 Mph... dog i Stiv modvind.. Nu skifter jeg lige alle slager og ser om det giver lidt også - De ER lidt møre... smiley
    Vildt... en jeg har gået i skole med... for 20 år siden.. på Stevns... damn..

• #23   25. maj 2011 Jeg havde en anden Karb. liggende -Den satte jeg på, justerede, og syncroniserede - Den løber nemt 90-100 MPH.
    Den kører bare stadig små-ustabilt i mellem 45-65 Mph i 6.gear. Det er som om at når jeg pisker den - så kører den fint - men hvis jeg bare ruller stille og roligt og stabilt, så kører den små-hakkende-ustabilt. Giver jeg halv choker - så kører den dog bedre.
    Hvad kan de skyldes? Hvad gør Chokeren EGENTLIGT på sådan en maskine?

• #24   25. maj 2011 Din honda mangler føde , hæv nålen èn tand , dem der sidder i dit gasspjæld

• #25   25. maj 2011 Og hos hvilken tandlæge får jeg sådan en tand, der netop hæver den én tand? smiley
    Det jeg mener er: Min nål er ikke justerbar, men skal have skiver - Hvor får man sådanne nogle - Hvad er deres "tekniske navn" ?

• #26   25. maj 2011 Smid lige en mail til " Lmolgaard @ hotmail . com " hvis du skal bruge en Clymer... Så kan jeg lige smide en pdf afsted til dig smiley

• #27   25. maj 2011 Chokeren gør jo blandingen federe, og forbruget højere!

• #28   25. maj 2011 Jeg har købt en Clymer.... 200 fra Birgers billigbøger - Hyggelig fyr smiley
    Hedder de Shims ?

• #29   25. maj 2011 nej og tvviler egentlig på de fåes originalt , men læg ens skiver under dem begge
    alternativet hedder hoveddyser som springer 2,5 pr.gang

• #30   25. maj 2011 Hedder de så "nåle skiver" ?

Kommentér på:
Hond Rebel CMX 450 Hakker stadig

Annonce