1.088 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

MV Agusta F4 MV Agusta F4

Jeg er løbe ind et problem jeg ALDRIG har set før.

Ejeren af en MV Agusta kommer med sin MV og fortæller:
At han havde være på en ca 30 km lang køretur.. Alt kørte normal, men ca 2 km før han var hjemme kom der en kæmpe røgsky ud af udstødningen. Da han opdage det stoppe ham med det samme.

Der er tydlige spor i og på udstødningen fra olie og benzin. Jeg tømmer ca 0.5L olie/benzin ud af udstødningen da jeg afmontere den.
I Motorolien er der tydlig spor er benzin.

Min første tanke er, der er brændt et stempel... Så jeg tage motoren ud men finder INGEN mekanisk fejl ???
Topstykker er blever trykprøvet her til morgen UDEN fejl.
Stempler, ringe, Cylinder mm er tjekke UDEN FEJL

Et hver forslag modtager med kyshånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MV Agusta F4
  • #1   11. maj 2011 Sammel "lortet" og kast en regning efter manden.... c",)

• #2   11. maj 2011 [ R A S S ] '

Det var så også min første tanke... Desvære forbyder min samvitihed mig at gøre det.

• #3   11. maj 2011 Sikker på det ikke er en dyse der hænger?

Hvis den har stået åbent, efter hver køretur, vil den stå og savle, indtil trykket i railen kommer tilpas langt ned..
    Det er måske kun en ½dl hver gang, men det skidt siver forbi stempelringene, og ned i olie.

• #4   11. maj 2011 Morten "TEAM BASTARDS PlysDyret" :

Det var også en ide jeg fik i løbet at natten, så dysserne er sendt til test her til morgen... det forklare bare ikke olien i udstødningen.

Oliestanden i motoren var IKKE over max da jeg tømte den.

• #5   11. maj 2011 Hvis olie stand ikke var over max men tæt på max - hvordan har oliestanden så været inden der endte olie i udstødningen. De år jeg kørte aprilia lærte jeg at olie standen ikke skulle så meget som tæt på max - ellers endte man med en luftfilter kasse med olie i.

• #6   11. maj 2011 ¤©º ° Jan ¤©º ° aka Kænguro Stylte'en¤©º °

Jeg så bare hurtig efter olie standen inden jeg tømte den, for det eneste jeg var ude efter var at se om der metal / alu i olie.. Hvilket der IKKE var.

• #7   11. maj 2011 Henning:

Hvis oliestanden er lige under maks.. og der siver benzin ned igennem stemplerne, bare en tre fire gange... Så bliver det til en ekstra halv liter.

Det skidt, skyder den op i filterkassen.. og så har du balladen..

Der er ikke noget recirkulation på den?

• #8   11. maj 2011 Jeg har prøvet næsten det samme med en have traktor smiley

Her var karburatoren placeret på siden af motoren lidt højere end krumtaphuset. Udluftningen fra krumtaphuset (som vist normalt sidder på ventildækslet på biler og mc), er forbundet til karburatoren så evt. røggas i krumtaphuset ledes tilbage til karburatoren og ind i motoren en gang mere.

I løbet af vinteren havde karburatorens svømmer sat sig og kunne ikke lukke tæt. Det betød at tanken ligeså stille blev tømt ned i karburatoren og fordi udluftningsslangen fra motoren var monteret i bunden af karburatoren (og højere end motoren) løb alt benzinen ned til olien i motoren. Når jeg så startede svinet op igen røg der en blanding af benzin og olie op igennem udlufterslangen og tilbage i karburatoren, hvor det blev blandet med luft og ren benzin, og brændt af med stor røgudvikling til følge...

Det skete dog ikke så pludseligt som du her beskriver, men det kunne godt tyde på, at der var noget af det samme galt.

Håber du finder ud af det smiley

VH Bjarke

Kommentér på:
MV Agusta F4

Annonce