{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Digital speedometer
  • #1   16. maj 2011 Det kan de godt. Jeg har selv monteret et par stykker af dem.

  • #2   16. maj 2011 Okey - på GS 500 ?

    Hvordan monteres de ?


  • #3   16. maj 2011 Nej jeg har ikke monteret dem på en GS 500.

    Alt monteres elektrisk.
    Omdrejningerne tager den fra tændspolen.
    Hastigheden tages fra den eksisterende ledningsnet. Er der ikke elektrisk speedometer på, monteres den medfølgende speedometersensor på enten for- eller baghjul.
    Tankmåleren tages fra den originale måler i tanken. Er der ikke tankmåler på den, så kan du ikke bruge denne funktion.
    Høj lys, blink, olie og neutral tages fra det originale ledningsnet.
    Alt står i monteringsvejledningen.

    Mener at der følger strømtyve med til monteringen til det originale ledningsnet. (Selvom jeg ikke er tilhænger af den slags.)


  • #4   16. maj 2011 Okey, så alt ledningsnet fra det originale overføres til det nye speedometer?

    Der er ikke lektrisk speedometer på, sp skal nok have monteret en sensor på enten for-eller bagdæk.

    Hvordan gøres dette ?


  • #5   16. maj 2011 Der følger flere forskellige monteringsbeslag med. Bl.a. et specielt til forgaflen.
    Sensoren skal placeres tæt på enten skivebremsebolt, bagtandhjul eller andet. Derefter monterest en eller flere små magneter "følger med" på den roterende det.

    Det er slet ikke så svært...


  • #6   16. maj 2011 Okey - kunne være man skulle have som et vinterprojekt. Hvis alt går i ged kan jeg jo altid trække den på værksted smiley

  • #7   16. maj 2011 Hvis man kender bare en lille smule til el og har et ledningsdiagram over cyklen, så er det ikke svært.
    Det er jo ikke raketvidenskab. Bare et speedometer :o)


  • #8   16. maj 2011 Jeg har ikke en skid forstand på el, haha. Men man kan vel altid prøve sig frem..

Kommentér på:
Digital speedometer

Annonce