{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Start problemer XJ650 {{forumTopicSubject}}

Har plukket de sidste grå hår over min Xjer Den vil bare ikke starte på el starteren, skubber du 2 meter med den springer den igang.

Har luret diverse forumer igennem og har ikke kunne finde noget der har kunne lede mig på sporet af problemet.

Har total renoveret den gennem vinteren og har renoveret starter med ny kul(er målt igennem og den bruger ikke flere Amp, end den må har ofret mig her i weekenden og sat ny tændrør og batteri på IGEN for at forsøge på fejlfinding men uden held.Har derefter målt ledningsnettet slavisk igennem og har heller ikke her fundet fejl.

Uden tændrør i toppen gnister den fint men montere jeg dem igen gnister den kun sporadisk og vil ikke slå igang.

Er der nogen der lige ved hvad der kan gøres for at afhjælpe problemet, har i min søgen på nettet fundet ud af at jeg ikke er den eneste med dette problem.

Håber på der er en der har trikket?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start problemer XJ650
  • #1   22. maj 2011 det lyder som om din elstarter ikke får motoren til at løber hurtig nok rund til at kunne starte.. dvs at den ( starteren ) ikke får strøm nok ... ( også selv om det lyder som om den gør )
    men
    det kan du hurtig og meget nemt efterprøve , sæt start kabler på og hen til en bil, og tryk så på elstartern hvis din mc springer igang så har du fejlen... et nyt frisk batteri med måske lidt flere AMP...

    mvh


  • #2   22. maj 2011 Det er noget af den ide jeg selv gik med, har kun haft held med at starte den en gang med bilen og der havde jeg min ampere tang på kablet fra start relæet og der trak den 311ampH og bogen foreskriver kun et max på 435ampH, er lidt ude i som du siger at montere et større batteri eller lave ny kabler fra batteri.

    Sys bare ikke det kan passe det bare sådan lige er kommet, har lige skilt starteren ad igen for at udelukke jeg evt har lavet en fejl men igen uden held,

    Men tak for svaret Busa C


  • #3   22. maj 2011 Har du prøvet at måle på batteriet, år du trykker på startknappen.
    Det lyder som om at efekten (volt) falder så meget at den elektroniske tænding får for lidt strøm med manglende gnist til følge.

    Hvad med lejerne i din starter, kan være årsag til for højt efektforbrug!


  • #4   22. maj 2011 Hej

    hvad gør motoren præcist.. kører starteren godt nok rundt? tjekt evt på din rotor om den gør, had med motoren. det kan være din starter kobling der ikke tager nok fat i gearhjulet til motoren. ( det er en slyng kobling) jeg har lige lavet det på min Xj 900 ( ved dog ik helt, om det er det samme som på din.



  • #5   22. maj 2011 Karsten : strømforbruget er meget højt og som du skriver er jeg sgu bange for der ikke er nok strøm i overskud for den dykker til 9,7V når jeg forsøger at starte, jeg var selv overbevist om det var starteren, derfor renoverede jeg den og planetgearet var total sat i lort, men kan dreje starteren med fingerne nu ,kunne jeg ikke før.

    Michael :jeg er næsten 100 på det ikke er en mekanisk fejl har renoveret motoren fra bunden,og startmotor og motor går fint i indgreb, har lige tjekket om startdrev evt gik for stramt men gør det overhoved ikke, så er næsten på bar bund.

    Er sgu nok ude i det som Karsten sikkert vil skrive, NY starter, men har sgu lidt svært ved at forstå at den kan trække så meget strøm at den ikke laver gnist.... Har en CDI evt en minimums spænding for at fungere???


  • #6   22. maj 2011 skift





    B A T T E R I ........



    mvh


  • #7   22. maj 2011 De fledste CDI´er kræver min. 8 volt!

  • #8   22. maj 2011 Håber ikke det skal koste mig 3 batterier på 1½måned er gået fra en 12Ah til 16Ah og den stiste kan ikke være der og er på 18ah ,

    sgu svært at sige om jeg har 8 volt til den, mit måleudstyr er ikke så fint følende at jeg helt precis kan sige at den får 8 volt så må nok heller prøve med at låne en starter inden jeg ofre en ny til 3980.- Gezes


  • #9   22. maj 2011 hej er den med elektronisk tæning for hvis du har en pickup i venster motor cide dæksel kan det godt skyldes at afstanden mellem hovet på den og klodsen på sving hjulet er forg stor så kan den ikke starte på elstartern fordig den har laver omdregninger en når du skupper den i gang

Kommentér på:
Start problemer XJ650

Annonce