{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.574 visninger | Oprettet:

O-ringe ødelagt..?!? {{forumTopicSubject}}

Jeg opdagede at min kæde laver små ryk/svingninger og det resulterede også i at speedometeret "hoppede" rundt ..

jeg finder så ud af at kæden mangler 2 x O ringe det resulterer i at de to led er "slappe".

Jeg undrer mig, fordi at kæden ellers ser fin ud, ingen stive led, den er 6000km gammel og altid smurt og renset godt..! Den har kun kørt 500km i regnvejr, og har aldrig haft blanke ruller..

Nu mistænker jeg lampeolien for at have udtørret O ringene, og at det er derfor at de er sprunget, kan det passe at kæden ikke kan tåle en hel sæson ? (Iris kæde)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  O-ringe ødelagt..?!?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.659
    #1   6. jun 2011 Jeg havde en Iris kæde som lavede samme nummer efter 2800km - både en RK jeg havde på før og min nuværende DID har rundet 15.000km uden problemer...

  • #2   6. jun 2011 Fucking pis.. Men er det et alvorligt problem, udover at jeg skal smørre kæden oftere..?

    Jeg kommer til at køre max 500km denne sæson i løbet af de næste par uger, og så bliver den stillet væk i mange år.. så har hverken tid eller lyst til at skifte kæden..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.659
    #3   6. jun 2011 Jeg skrottede kæden og fik pengene retur da jeg opdagede det, så jeg kender ikke konsekvensen af at køre med det.

  • #4   6. jun 2011 hmm okay, men penge tilbage eller ej, så når jeg ikke at bestille en ny og skifte..

    Men lampeolie som synder er udelukket ??


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.659
    #5   6. jun 2011 Efter min bedste overbevisning ja. Det har jeg altid brugt selv uden problemer...

  • #6   7. jun 2011 iris kæde er lort.
    kender flere der har sprunget dem,med dyre omkostninger tilfølge
    skift asap.


  • #7   7. jun 2011 Ja er ikke lampeolien, det anbefaler mange af producenterne at man renser sin kæde i.
    Men hvad der lige er sket med kæden ved jeg ikke, men når nu i begge 2 har haft samme problem, mon ikke det så kan være en produktions fejl.

    Var det mig så ville jeg ikke køre rundt med en kæde der manglede nogen o-ringe, du kan jo ikke se hvor meget snavs og rust der kommer ind i ledet hvor de mangler, og er sq trælst at smadre sin motor af, fordi man ikke skiftede kæden.


  • #8   7. jun 2011 Iris kæder går for at være noget skrammel , men de er jo billige og ...........................

    Men en kæde er fyldt op med fedt fra ny , og som regel følger der også en lille pose med til samleledet , og det er der en grund til

    Lampe olie er et skide godt produkt til at holde lys i lamper , men det vil vaske fedten ud af kæden, og tætningsringe vil blive utætte og blive vredet i stykker hen af vejen


  • #9   7. jun 2011 JEPS Iris kæder er noget lort.. ! eneste grund til at jeg ikke skifter er at Dominatoren ikke har mange kræfter og sjældent runder 110 smiley jeg smider også en stemme på at du får den skiftet i en fart

  • #10   7. jun 2011 nå jeg har ellers brugt IRIS kæder i flere år uden problemer smiley ?


  • #11   7. jun 2011 Hmm synes nu ikke den var betydelig billigere end en eksempelvis DID kæde.. Ikke destor mindre synes jeg den burde holde længere, når den er blevet plejet så godt, men så ved jeg det til en anden gang, selvom jeg bare kunne have været uheldig..

  • #13   7. jun 2011 Der er slid på den, men den er der netop så at kæden skal ramme den og ikke bagsvingeren.. Desuden kan jeg slet ikk forstå hvis O ringene kan komme i kontakt med den, det er selve kædens ender/plader der rammer..

  • #15   7. jun 2011 Ja okay, det kan jeg godt se, synes alligevel det er lidt underligt hvis det er grund alene, men kan selvf ikke udelukke det..! Må lige kigge på den gummi "skinne"

  • #16   7. jun 2011 til urbanviking: Jeg har også kun erfaring med een eneste Iris kæde- nemlig den jeg har monteret på min honda dominator i øjeblikket. Indtil videre har den da også holdt og har vel nu kørt cirka 8000km uden at der har været noget galt. Dog bemærkede jeg da jeg skiftede dæk- cirka da kæden havde kørt 1000km, at den var komplet ledløs (haha) og kunne bøjes enormt meget i den sidelæns retning hvor selv de gamle affalds-kæder vi havde liggende stadig var rimelig rigide. Iris kæden var også meget stivere fra ny.. så det undrede mig.
    Da Dommi'en er et venligt gemyt og ikke meget vildere end en sur havetraktor monterede jeg den igen, men har blot efterfølgende konstateret utallige gange at folk med langt flere end 44hk har haft alvorlige problemer med dem som også Sajmon og cakes understreger..
    Jeg burde nok ikke have sagt de var noget decideret lort.. beklager.. men jeg ville under ingen omstændigheder anbefale Iris til nogen med cykler der har flere heste eller vildere temperement end min egen. Det bliver DID næste gang.!


  • #17   7. jun 2011 Har før kørt 520 iris både med 600 og 900 cc uden problemer smiley


  • #18   7. jun 2011 hmm.. sært nok.. jamen det kan da også være jeg, uden at ane det, bare har fået "en dårlig" model.. hvem ved.. Ham ved mc-importen sagde også at de solgte Iris til alle mulige maskiner og det bare virkede uden problemer, og det skal da sikkert nok passe i langt de fleste tilfælde. Nu har jeg ihvertfald prøvet dem.. og køber dem ikke igen pga det første indtryk smiley

  • #19   7. jun 2011 Har altid anvendt wd40 til at rengøre mine kæder. Og jeg kører altså altid mere end 30.000 km på hver. Havde engang en vfr750 som jegg aldrig anvendte andet end wd40 på også til smørring. Den rundede 38.000 km. Og jeg kører altså ikke som den gamle mand jeg er;-)

  • #20   7. jun 2011 Hvorfor ikke petroleum, virker lige så godt hvis ikke bedre, men koster meget mindre smiley
    Der har også været mange der siger WD40 fucker kæden op fordi den udtøre fedtet bagved o-ringene.


Kommentér på:
O-ringe ødelagt..?!?

Annonce