GS 500 dør ved 5-7000rpm GS 500 dør ved 5-7000rpm
Hej allesammen ;)!
Jeg har fået et problem med min GS 500, den kører accelerer som den skal fra 1-5000 o/min og igen fra ca. 7000 o/min og op
Men i området fra ca. 5-7000 o/min dør den rimeligt meget ud nærmest som om den bliver druknet/choker og kommer så fint igen bagefter.
Hvis der forsøges i frigear lyder det som den skal og der er heller ikke noget at mærke hvis man accelerer med under ca. 50% gas
Tillægs information, der er blevet stillet ventlier og sync karburatorer for nyligt, hvorefter den gik som den skulle.
der gik så en tændspole, hvorefter jeg kørte ca. 70 km hjem på 1 cylinder og denne blev så først skiftet ca. en måned efter og det er så her problemet er begyndt at opstå.
Håber på at der er nogle kloge hoveder som har tid og lyst til at hjælpe mig med at øse ud af deres viden :)!
Mvh. Kasper
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
Det der sker er vel at nålen i en eller begge karburatorer er ude af justering, så at området mellem 5-7 kører med forkert blandingsforhold.
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.151
Ja, det skriger at hoveddyserne er tilstoppet i karburator, men...
Jeg har haft et tilsvarende problem på min GS engang. Jeg havde renset og justeret karbs en million gange uden at fejl forsvandt.
Til sidst skruede jeg tændrørshætterne af, og i den ene var der tæring inde i tændkablet ude i spidsen. Jeg klippede de yderste 5 mm af og skruede tændrørshætten på igen, og problemet var væk.
Jeg siger ikke at det nødvendigvis er det som er løsningen, men prøv lige at dreje tænrørshætterne et par omgange med uret og se om det hjælper.
mar 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 88
Vil kigge på det når jeg kommer hjem til cyklen igen, ville da være lækkert og nemt hvis det er et kabel der ikke sidder ordentligt i, men ville bare tro at det resulterede i en mindre gnist og dermed blive værre og værre som omdrejningerne stiger, nogen der evt. kan forklare hvordan det kan lade sig gøre at en sådan fejl kun rammer i et snævert omd område?
God weekend til jer folkens :)!
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
mar 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 88
Nu er jeg hjemvendt fra ferie og har fået suzukien tilbage fra værksted, det viste sig at være indsugnings studserne/gummi der var rådne så den kunne trække falsk luft ind der! Det tog 5 timer for dem at finde frem til det :(! Men ok så fik de også renset min karburator undervejs :)!
God vind til jer alle og mange tak for jeres hjælpsomme svar ;)!
Mvh. Kasper
GS 500 dør ved 5-7000rpm