1.240 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

GS 500 dør ved 5-7000rpm GS 500 dør ved 5-7000rpm

Hej allesammen ;)!

Jeg har fået et problem med min GS 500, den kører accelerer som den skal fra 1-5000 o/min og igen fra ca. 7000 o/min og op
Men i området fra ca. 5-7000 o/min dør den rimeligt meget ud nærmest som om den bliver druknet/choker og kommer så fint igen bagefter.

Hvis der forsøges i frigear lyder det som den skal og der er heller ikke noget at mærke hvis man accelerer med under ca. 50% gas

Tillægs information, der er blevet stillet ventlier og sync karburatorer for nyligt, hvorefter den gik som den skulle.
der gik så en tændspole, hvorefter jeg kørte ca. 70 km hjem på 1 cylinder og denne blev så først skiftet ca. en måned efter og det er så her problemet er begyndt at opstå.

Håber på at der er nogle kloge hoveder som har tid og lyst til at hjælpe mig med at øse ud af deres viden :)!

Mvh. Kasper


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GS 500 dør ved 5-7000rpm
  • #1   30. jun 2011 Under normale omstændigheder så skriger dette jo KARBURATOR, men jeg har lidt svært ved at se hvordan tændspole kommer ind i denne sag.

    Det der sker er vel at nålen i en eller begge karburatorer er ude af justering, så at området mellem 5-7 kører med forkert blandingsforhold.


  • #2   30. jun 2011 Hej

    Ja, det skriger at hoveddyserne er tilstoppet i karburator, men...
    Jeg har haft et tilsvarende problem på min GS engang. Jeg havde renset og justeret karbs en million gange uden at fejl forsvandt.

    Til sidst skruede jeg tændrørshætterne af, og i den ene var der tæring inde i tændkablet ude i spidsen. Jeg klippede de yderste 5 mm af og skruede tændrørshætten på igen, og problemet var væk.

    Jeg siger ikke at det nødvendigvis er det som er løsningen, men prøv lige at dreje tænrørshætterne et par omgange med uret og se om det hjælper.


  • #3   1. jul 2011 Mange tak for hjælpen ;)!

    Vil kigge på det når jeg kommer hjem til cyklen igen, ville da være lækkert og nemt hvis det er et kabel der ikke sidder ordentligt i, men ville bare tro at det resulterede i en mindre gnist og dermed blive værre og værre som omdrejningerne stiger, nogen der evt. kan forklare hvordan det kan lade sig gøre at en sådan fejl kun rammer i et snævert omd område?

    God weekend til jer folkens :)!


  • #4   1. jul 2011 Husk lige at poste resultatet smiley

  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #5   1. jul 2011 Hvis du har kørt 70 Km på en cylinder har tændrøret i den døde cylinder taget skade, men du har måske skiftet rør??

  • #6   22. jul 2011 Hej igen allesammen ;)!

    Nu er jeg hjemvendt fra ferie og har fået suzukien tilbage fra værksted, det viste sig at være indsugnings studserne/gummi der var rådne så den kunne trække falsk luft ind der! Det tog 5 timer for dem at finde frem til det :(! Men ok så fik de også renset min karburator undervejs :)!

    God vind til jer alle og mange tak for jeres hjælpsomme svar ;)!

    Mvh. Kasper


Kommentér på:
GS 500 dør ved 5-7000rpm

Annonce