1.642 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Ladeproblem på Suzuki GSX 400 E Ladeproblem på Suzuki GSX 400 E

Jeg har et stort problem med ladningen på min mc.
Har sådan set mistænkt ensretteren; men vil lige spørge her.
Med startet motor lader den 12,1 volt i tomgang uden lys, og med lys 11,4 v
Ved 5000 omdr. lader den med 13, 6 til 14, 2 v uden lys, og med lys lader den med 12,2 v.
det skal endvidere siges at den aflader batteriet med ca 0,5 v natten over
Det der undrer mig lidt er at uden lys lader den fint; men jeg syntes det ert meget stort fald når man tænder lyset.
Har jeg ret i min antagelse at det er ensretteren eller er det noget helt tredie jeg skal kigge efter


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ladeproblem på Suzuki GSX 400 E
  • #1   1. jul 2011 Nej, du har ikke ret i din antagelse. I så fald ville den slet ikke lade.
    Vil tro fejlen skyldes en stelforbindelse.


  • #2   1. jul 2011 Lidt øv du bor så langt væk.... har helt sikkert en ensretter til at ligge

  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #3   1. jul 2011 Hvor stor er din forlygtepære.
    Måske du kan bruge noget herfra.
    http://www.mtsac.edu/~cliff/storage/gs/GS_GSX_250-400-450_Haynes.pdf


  • #5   1. jul 2011 Bare en tanke. Hvor gammelt er dit batteri?

    Går ud fra at du altid bruger kickstarter på sådan en næsten ny maskine.

    Hvis batteriet er næsten helt dødt, når du så tænder for lyset lader din mc alt mellem 8-14 volt (det er jo vekselspænding der kommer ind og bliver ensrettet), og når du har multimeter på jævnspænding, så kan den jo ikke se udsvinget (rippel volt) og måler derfor noget lavere.

    Hvis dit batteri er ladet helt op skulle der gerne være 12,82volt på, og det skulle den helst ikke tabe natten over.


  • #6   1. jul 2011
    Casper (midtsjælland) L


    batteriet er næsten helt nyt og fejler INTET

    der er ik kickstarter på.

    men det taber strøm over natten.

    holder fint strøm når det ikke er "monteret"

    den lader fint indtil lyset tændes så falder ladesspændingen med ca 2volt


  • #7   5. jul 2011 Jeg har nu fået testet statoren og den giver mellen 74 og 77 volt på ledningerne ved 5000 omdr. så de er altså ikke helt ens, er det noget der kan have nogen betydning for det problem jeg har beskrevet ved trådens start, det syntes jeg ikke; men jeg kan da have uret, men når den lader fint uden lysbelastning, syntes jeg det er mystisk

  • #8   5. jul 2011 Umiddelbart lyder det meget rigtigt fra hvad jeg har set de andre steder.

    Syntes dog at have kørt den skulle være ganske lidt højere. Prøv at tænde bremselyset og se om de falder helt vildt (10 volt eller mere) eller om de kun falder 0-5volt, så skule det være helt fint.

    Det lyder som hårdt arbejde at se hvor strømmen forsvinder hen. Kan du måle hvor meget det er? De fleste standart multimeter kan måle 10 amp (i kortere tid), jeg ville nok pille stel af og sætte multimeter i mellem og se hvor stort tabet er.

    Men hvor pokker strømmen bliver af kan jeg desværre ikke sige smiley


  • #9   5. jul 2011 "Ved 5000 omdr. lader den med 13, 6 til 14, 2 v"
    Nyt batteri !


  • #10   5. jul 2011 Et nyt batteri kan også fejle! Lån evt. et der er garanteret ok, eller få få det "gode" belastnings-testet ved nærmeste værksted. (plejer at koste en 20ér eller en lille kage til kaffen....)

  • #11   5. jul 2011 det batteri der er på fejler INTET.

Kommentér på:
Ladeproblem på Suzuki GSX 400 E

Annonce