{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Risiko ved karb. med eet kabel? {{forumTopicSubject}}

Jeg er så småt ved at stykke en lille indkøbsliste sammen til mit næste projekt. Og for at lave det så pænt og enkelt som muligt, samt få en smule mere træk og lyd, har jeg tænkt at skifte karburatoren ud til en Mikuni med eet kabel, mod den som sidder på med kabel til at åbne og lukke.

Men er der nogen stor risiko ved at vælge sådan en type karburator? Det er jo ikke lige til at lukke af for gassen, hvis den skulle sætte sig.
Det handler naturligvis også om at holde det hele rent.
Men hvis folk har oplevet nogle nævneværdige problemer ved at vælge sådan en type karburator, vil jeg da gerne høre om det.

Det er til en SR 500. Så den er jo ikke direkte voldsom, i forhold til meget andet. Men lidt kan jo også være nok til det går galt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Full skim coating a room, painting entire appartment and more 205 kr.
  • Fjernelse og omfugning gulv i bruse niché 3.500 kr.
  • Afløb - stoppet i bad (ældre dybt beton afløb er mit gæt) 1.250 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Siemens iQ800 vaske/tørre maskine - formentlig skifte varmelegeme 1.300 kr.
  • Tv opsætning-montering 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Risiko ved karb. med eet kabel?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.703
    #1   27. jul 2011 Så længe du har en dødemandsknap, kan jeg ikke se problemet.

Motocross maskiner har f.eks ikke returkabel, og der kan man sagtens komme ud for at 60hk kun skal slæbe 170 kilo...

Som du selv siger - det handler bare om at holde det rent.

• #2   27. jul 2011 Har stadig skrækken i kroppen, netop fra mine unge dage på cross banen smiley Der nåede jeg ikke dødemanden, før jeg selv og cyklen lå og rodede rundt på den frosne jord. Men kræfterne ligger jo også et helt andet sted på sådan en maskine. Så min tanke var nu også at det da burde kunne gå på sådan en sløv hest, som en SR 500, bare der er en afbryder på.

• #3   27. jul 2011 GS500 og div andre makiner er da os kun med 1 kabel.

kan godt se fordelen ved 2 (selv mange kinesere har det sjovt nok)

men har man bar dødmandsknappen er der ik meget og frygte.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.703
    #4   27. jul 2011 Claus A - Ja jeg har også en del styrt på samvittigheden på den konto inklusive en brækket ryg. smiley

Men det var dengang - sådan en SR500 flår jo ikke asfalten i smadder...

• #5   27. jul 2011 Super. Jamen så tør jeg godt! Haha.
    Ej, takker for svarene. Skulle lige høre.
    Det fine ved SR 500 er jo den er så enkel. Så der kan ikke være så mange ben i at holde den ved lige.

Men brækket ryg? Fy for satan. SÅ vildt gik det aldrig for sig da jeg kørte. smiley Men lærte at få respekt for 2 hjulede. Derfor jeg kører så morfar i dag. smiley

• #6   27. jul 2011 Grunden til at der er et returkabel er, at så kan man have en blødere returfjeder ved spjældet i karburatoren. Så længe, at man har det i mente, er der ikke noget forgjort i, kun at have et træk-kabel til karburatoren. Det kræver blot en strammere returfjeder!

• #7   28. jul 2011 på min vf 500 er der også kun et kabel selvom at karburatorene er beregnet til retur gas så er gashåndtaget ikke men en vf 750 er med returgaskabel

• #8   28. jul 2011 Grunden til at der er kabu med et og to kabler, er at en vacum kabu kun skal bruge et kabel,

Hvis du bruger 1 kabel på en kabu som ikk er vacum så kan du komme ud for at du ikke kan slippe gassen..

• #9   28. jul 2011 KASPER J

det kan du også komme ud for på en med vacum karburator

• #10   28. jul 2011 Bent c

Det siger jeg heller ikke, men grunden til der er retur kabel er at det ikke er en vacum kabu

Har nemlig ingen retur kabel på min, og det største problem er at den ikke vil slippe gassen mellem gear skift, og det lyder virkelig dårligt.

• #11   28. jul 2011 KASPER J

hvorfro har en honda vf 750 så retur kabel når den er med vacum kaburator ? dine begrundelser er noget tynd i det

• #12   28. jul 2011 Hmm det er der Self noget om, det er sq nok mig der har misforstået :s

Kommentér på:
Risiko ved karb. med eet kabel?

Annonce