1.279 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

GSXR 600 Speedometer problem GSXR 600 Speedometer problem

Hejsa folkens.

Jeg har et lille "problem" nærmere irritationsmoment.
min gsxr600 srad fra 97 er begyndt med at benzinlampe og olielampe pludselig lyser / blinker under kørsel, samt at speedometeret kan gå fra 60 til 120 selvom jeg kører samme hastighed.

mit gæt er at det er en løs forbindelse et sted ?
nogen der har oplevet noget lignende ?

Mvh. Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSXR 600 Speedometer problem
  • #1   2. aug 2011 prøv at rens dit speedometer kabel, det er garanteret forbundet et sted nær dit forreste tandhjul..

Har din kæde nogle stive led ??

• #2   2. aug 2011 Det er nok kablerne foran i venstre side, prøv at rens dem en tur.
    Ellers sidder der også en sensor i dit koblings dæksel, der måler hastigheden, men tror ikke det er den, når også benzin og olie lampen lyser.

• #3   2. aug 2011 lortet er elektronisk, så har ikke noget speedometerkabel.

Morten P

Altså de kabler der går op i speedometeret?

det underlige er at lyset blinker i takt med at olie og benzin lampen blinker.
    men det er ikke hele tiden.

• #4   2. aug 2011 Nej, på venstre side ved dit ram air indtag, der sidder nogen ledninger neden under det, det er et stort gult stik, der forsyner alt oppe foran med strøm og hvad det nu ellers får
    http://i892.photobucket.com/albums/ac127/mortenmorfar/Untitled-1-2.jpg <-

• #5   2. aug 2011 bare klips dem fra hianden også rens dem, kontakt rens eller bremserens, og se om det hjalp, det er typisk der fejlen ligger når sådan nogen småting driller smiley

• #6   2. aug 2011 Ahhhhh tusinde tak smiley - har nemlig været ved at give nogle andre stik noget kontaktrens men det hjalp ikke smiley - vil prøve det her når jeg kommer hjem smiley

I'll let you know if it works smiley

• #7   2. aug 2011 Har selv lidt samme problem, med speedometeret svinger mellem 50 og 150 når jeg køre ca. samme fart, plus den gearindikator der er monteret ikke kan finde rundt i hvilket gear jeg er i. Håber det er selv samme sted mit problem ligger. smiley

• #8   2. aug 2011 Jeg har lige renset stikket + 3 andre stik som sad sammen med, og givet kontaktspray.

Men det hjalp ikke rigtig... dog har jeg muligvis fundet ud af hvad der er galt.

Det passer nemlig med at når jeg giver gas og slipper, så blinker det når jeg kommer ned i omdrejninger. min teori er at der simpelthen ikke er nok spænding til at have lys og benzinpumpe kørende samtidig med at det elektroniske virker.
    tror derfor mit batteri er færdig. - så prøvede jeg at tage nogle startkabler og sætte på og når jeg så gav gas, så blinkede det ikke mere.

Nu vil jeg ud og have et nyt batteri, og når det så er skiftet, så prøver jeg at køre en tur for at se om skidtet virker.

• #9   2. aug 2011 Det kunne self være en mulighed, når du så får monteret dit nye batteri, så check lige at den lader ordentligt.
    Det er rimeligt kendt at regulatoren på de maskiner går i stykker.

• #10   2. aug 2011 Hippie Hansen -; hvis den altid viser fejl, så kig på speedo sensoren, den sidder i koblings dækslet, også check at alle "tænderne" er på møtriken der sidder ved dit fortandhjul, er der den får signal til speedometeret, og højest sandsyndligt også til din gear indikator smiley

• #11   3. aug 2011 Morten P

Nu har jeg startet med at lade på mit batteri hele natten. og idag spiller det bare smiley

Men ja nu må vi se om den lader ordentligt smiley

• #12   3. aug 2011 Kenneth - hjalp det også på speedometeret? Morten - 'tænderne' ses fine ud.

• #13   5. aug 2011 yes - det hele funker nu. smiley

• #14   16. okt 2011 hey lyder som om i ved en del om de ting for jeg har en magen til og når jeg når omkring 200 så ryster nålen så man kan ik se om man kører 190 eller 220 hva kan der være galt..???

• #15   16. okt 2011 din speedometer sensor der måske ikke virker ordentligt, eller løs forbindelse til den, den sidder nede på dit koblings skjold, så afmonter den og check om den ser fin nok ud, så følg ledningen op til hvor den forbinder, og check om den også er fin der.

Kommentér på:
GSXR 600 Speedometer problem

Annonce