{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

Hydraulisk/pneumatisk cylinder, hvor? {{forumTopicSubject}}

Jeg har planer om at lave en MC-lift, men har problemer med at finde et dobbeltvirkende hydraulisk cylinder her i Danmark, til at løfte selve platformen.

Det skulle gerne have en rækkevide imellem 600mm-800mm når det er kørt helt ud. Med en vandring omkring 200mm-400mm.

Jeg har ikke noget specifikt planlagt idet, jeg vil bygge liften ud fra det cylinder's mål jeg får fat.
Derudover mangler jeg også en hydraulisk pumpe til cylinderen.

Hvor kan man finde dette henne? Har kigget uden held på dba og guloggratis.

Jeg tænkte også på at finde et dobbeltvirkende pneumatisk stempel, men er ikke sikker på om det vil virke lige så godt(stabilt), har i nogle erfaringer med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hydraulisk/pneumatisk cylinder, hvor?
  • #1   21. aug 2011 Hvis du ikke lige har stumperne ved hånden, og ikke ved hvor du skal finde dem (til billige penge) tror jeg du skal glemme, at lave det selv. Det kan nok ikke svare sig, prøv at sammanligne med priser på ny/brugt lift. Nu er det ikke for at tage modet fra dig, slet ikke det er da fedt at lave det selv, men det kan mange bare ikke svare sig i kroner og ører. At der så er en tilfredsstillelse ved at have noget man selv har lavet er noget helt andet

• #2   21. aug 2011 du kan også bruge en cyl med pumpe fra en lastbil den de bruger til at vippe hytten

vh rene'

• #3   21. aug 2011 grenå hydraulik.

• #4   21. aug 2011 Tak for tippene, jo det er højst sandsynligt lidt dyere end hvis jeg købte en, men nu er det et projekt til skolen jeg skal have gang i, så lidt af det bliver sponsoreret smiley

Jeg er klar over at man kan bruge et cylinder fra en lastbil eller andet der benytter sig af en "tippe-funktion" men problemet er at jeg ikke kan finde det til salg nogle steder. Kender i til nogle skrothandlere hvor man kan finde sådan noget?

Men ellers vil jeg da lige ringe til grenå hydraulik imorgen og høre hvad de skal have for sådan et cylinder med pumpe, for at have noget at forholde mig til..

• #5   21. aug 2011 Spangkilde teknik Hedensted, mon ikke de vil sælge en løs cylinder:Spangkilde Teknik ApS

Spangkildevej 13-15 Spettrup

8722 Hedensted

Tlf.: 75 65 23 35
    ellers prøv AJ VÆRKTØJ i
    Tørring , de sælger da lifte, så her skulle også være en chance

Jymika A/s Hedensted laver hyd.cylindre også

Fax: 75 65 20 65

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #6   21. aug 2011 Jeg har 2 cylindre liggende med pumpe og slanger, hvis det har interesse - de vil passe til dit behov.

Det har siddet på en trailer som vippeaggregat til et skilt...

• #7   21. aug 2011 Jan - Super, tak for info.

Sajmon - har sendt dig en besked..

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 804
    #8   23. aug 2011 Ja sådan en 50t teleskobcylinder med lige så meget olie må da kunne sende kværnen i kredsløb.. Kig hos landbrugs maskinhandlere,så lille (tynd) som muligt, de har masser af brugt.

Kommentér på:
Hydraulisk/pneumatisk cylinder, hvor?

Annonce