800 visninger
|
Oprettet:
Timing af xvs1100 motor. Hjælp. {{forumTopicSubject}}
Hej mcg
Er kommet ud i lidt problemer. har skiftet "starter kit" i en xvs 1100 og nu skulle jeg til at time den op men hold kæft det driller, kan ikke få den til at stå ordeneligt. nogle der har rodet med det før der kan give nogle fif´s...
Mvh Nikolaj
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jeg kan se under din profil, du er motorcyklemekaniker. Lær i ikke at bruge graderskiver idag ??
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 9 Svar: 134
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Tag evn nogle foto, så skal jeg hurtig sige dig hvad løsningen er.
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 9 Svar: 134
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Men en ting er 100% der er sku en der sovet, da der blev skildt motor af. Og hvis man sover, så bruger man gradeskive. For der har du svare på dit spørgsmål.
Er du så sikker på du ikke har brugt timemærke til den foreste cylinder ?? For den bagerste skal jo af gode grunde have et offset svarende til hvor mange grader motoren er på.
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 9 Svar: 134
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 9 Svar: 134
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Kanster er efter min mening noget af det sværeste.
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 9 Svar: 134
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Som udgangs punkt bliver cylinder 1. sat på TDC hvilket også normal er timemærket. normal bruger jeg bare bare en lille stang, ned gemme tændrørs huldet. bare for at mærke at stemplet står rigtig i forhold til mærket. og her skal begge kanster stå så både ind og ud ventiler er lukket. (ca 150-155 grader + og - i forhold til TDC)
se foto her:
(link fjernet)
Det er altid en let måde at se, om tingen er som de skal være. Og det vil spare dig for MEGET timer i fremtiden. For du er nemlig 100% sikker på, dit udgangs punkt er korekt.
Timing af xvs1100 motor. Hjælp.