{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Timing af xvs1100 motor. Hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej mcg

Er kommet ud i lidt problemer. har skiftet "starter kit" i en xvs 1100 og nu skulle jeg til at time den op men hold kæft det driller, kan ikke få den til at stå ordeneligt. nogle der har rodet med det før der kan give nogle fif´s...

Mvh Nikolaj

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Timing af xvs1100 motor. Hjælp.
  • #1   24. aug 2011 Er det forstået korekt, at du har skiftet starter på den og nu er ved at time knaster ??

Jeg kan se under din profil, du er motorcyklemekaniker. Lær i ikke at bruge graderskiver idag ??

• #2   24. aug 2011 jeg piller jo svinghjulet af for at skifte envejs lejet. hvad skal jeg bruge grad skiver til her ? jeg skal bare vide hvordan jeg takter den op så den bliver på mærkerne. og om mit næderste takt hjul kan flytte sig når spændingen på drivhjulet til knast kæden bliver taget af....

• #3   24. aug 2011 Jeg fater bare NADA af hvad du skriver.... Der er da ingen ting, der kan gå ud af timning, med mindre du fjerne et tandhjul.

Tag evn nogle foto, så skal jeg hurtig sige dig hvad løsningen er.

• #4   24. aug 2011 nå nu lykkes det mig... det viser dig at den forreste cylinder har stået forkert allerede da jeg fik den. så det er der for jeg ikke kunne få det til at passe på mærkerne smiley

• #5   24. aug 2011 Nu har jeg også kun haft mit eget værksted i 20 år... Så det er nok også tæt på den første motor jeg set..... NOT !!!!....

Men en ting er 100% der er sku en der sovet, da der blev skildt motor af. Og hvis man sover, så bruger man gradeskive. For der har du svare på dit spørgsmål.
    Er du så sikker på du ikke har brugt timemærke til den foreste cylinder ?? For den bagerste skal jo af gode grunde have et offset svarende til hvor mange grader motoren er på.

• #6   24. aug 2011 haha rolig nu. jeg arbejder jo altså også med det til hverdag. og har aldrig haft brug for gradskiver..... problemet var at jeg ikke har rørt ved timingen på den forreste cylinder, og derfor brugte den til at rette mig efter men den stod forkert så derfor kunne jeg ikke få det til at passe...

• #7   24. aug 2011 den bagerste cylinder på en xvs er cyll 1. og der for er timing mærkerne på svinghjulet også lave til den smiley

• #8   24. aug 2011 Jeg tror virklig, det vil hjælpe dig i fremtiden at lære at bruge gradskiven. Når du forstår den, så har du virklig en god forståelse for hvordan motoren virker. Og hvordan knaster skal sættes i.

Kanster er efter min mening noget af det sværeste.

• #9   24. aug 2011 har aldrig før haft problemer. problemet var at det tandhjul jeg rodet med var delt i to og fjeder belastet så når man adskiller det, springer tænderne fra hinanden troede det var der den drillede mig. men jeg brugte den anden cylinder som rette snor og som sagt var den timet op forkert så selv om jeg havde brugt gradskive havde den drillet mig for mine mærker havde stadig ikke passet nogle steder:)

• #10   25. aug 2011 Dit problem er du fiksere for meget på mærker... Hvilket sådan set også er rigtig nok. MEN når du bruger gradeskiven, bruger man slet ikke mærkerne. Eks på cykler med justerbar knaster, er der slet ingen mærker. Det tager LANG tid, at lære at bruge gradskiven. Men når du først har lært det, bliver den her slags arbejde bare så meget letter. Også selv om du ikke bruger den, for det er ret let at se det på knasterne.

Som udgangs punkt bliver cylinder 1. sat på TDC hvilket også normal er timemærket. normal bruger jeg bare bare en lille stang, ned gemme tændrørs huldet. bare for at mærke at stemplet står rigtig i forhold til mærket. og her skal begge kanster stå så både ind og ud ventiler er lukket. (ca 150-155 grader + og - i forhold til TDC)
    se foto her:
    (link fjernet)
    Det er altid en let måde at se, om tingen er som de skal være. Og det vil spare dig for MEGET timer i fremtiden. For du er nemlig 100% sikker på, dit udgangs punkt er korekt.

Kommentér på:
Timing af xvs1100 motor. Hjælp.

Annonce