{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

fra kabel til hydraulik {{forumTopicSubject}}

På en skale fra 1-10 hvor svært er det selv at udskifte fra kabel kobling til hydraulisk og hvad vil det ca koste ?

Nogle erfaringer og evt råd. Havde tænkt selv at rode med det. Har pt adskilt mc totalt undtaget motoren som. Det er til maler..derfor...

Det er på Banitten det skal gøre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra kabel til hydraulik
  • #1   2. sep 2011 Hmm, Jeg har "hørt" (læst herinde tror jeg) at det er svært. Men det betyder selvfølgelig ikke det er rigtigt.
    Motoren ligner min, og den har de kørt med i mange år. Min er fra 92 og med hydraulik..

    Så spørgsmålet er hvor meget der skal skiftes og om det passer så langt frem..


  • #2   2. sep 2011 Jeg kan ikke forestille mig at det er skide svært, HVIS du kan finde et dæksel der passer på, og her taler jeg om det dæksel der dækker for forreste tandhjul, og som snekken sidder på. Hvis slavecylinderen har samme hulmønster som den mekaniske snekke er det endnu nemmere. Så er det kun monteringsdybden og slaglængden der skal passe.

    Næste spørgsmål er så: Hvorfor? Smør dit kabel en ekstra gang, eller skift det. Det hjælper gevaldigt på en tung kobling!


  • #3   2. sep 2011 Får næsten kramper af at trække koblingen til tider. Har nu sklilt mc ´en og har smurt kalbet og hjælper det ikke kunne et nyt kabel være en idé.. Takker

  • #4   2. sep 2011 Ja, et nyt dæksel (og evt. trykpind, da de ikke altid er lige lange) og så naturligvis et nyt greb smiley

    (Dækslet skal nogle gange også modificeres for at passe)


  • #5   2. sep 2011 Ellers væn dig til at køre uden kobling når du skifter gear, fik også en øm hånd af at køre på cyklen for et par år siden, så begyndte jeg at skifte gear uden koblingen, og nu er det kun hvis jeg kommer til at side i kø at jeg får ondt i tøse hånden smiley

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #6   5. sep 2011 Hydr. koblig er noget i biler, du bør være flov i det hele taget at nævne det. Ja hvis alt andet mislykkedes så smør. Det er da møj nok.

Kommentér på:
fra kabel til hydraulik

Annonce