{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.955 visninger | Oprettet:

Kawasaki Z650 starter ikke (Hjælp) {{forumTopicSubject}}

Hej Motorcykkelgalleri 
Jeg har desværre problemer med min Kawasaki z650. 
Den kan ikke starte mere. Jeg var ude og køre en tur på den på landevejene i godt 40 min, da jeg så kommer hjem, jeg bor midt i Byen, så jeg havde også holdt lidt i kø. Motorcykle går selv ud da jeg stiller den og blinklysende blinker ikke, men istedet lyser de bare. Jeg tænder den igen og køre den ind hvor jeg parker. Et par dage efter hvor jeg skal ud og køre en tur igen, starter jeg den og triller den ud, hvorefter den går ud. 
Det lykkedes mig ikke at starte den igen og der var slet ingen tegn på at den måske kunne starte. Det var somon stelforbindelsen var dårlig. Jeg konstaterede at der ikke var noget strøm på batteriet og at det var klappet sammen, så det blev skiftet. Min starter har ikke virket i et stykke tid så jeg har brugt kickstarteren. 
Jeg gav starteren et strøm chok udenom startrelæet og fik den så til at virke, så har jeg renset stikkene til relæerne i ledningsnettet. Herefter fik jeg startet den på starteren efter at have kørt på starteren i 30 sek til 1 min. 
Så lod jeg den stå i tomgang 5 min og den kørte helt fint i motoren og ingen mislyde
Og tog fint gas. 
Sener startede jeg den igen, med samme succes. 

Jeg have desværre ikke tid til at samle den så jeg lod den stå for så i sidste uge at konstatere at den nu igen ikke kan starte og at kickstarteren nu heller ikke tager fat i motoren, men den har fat i noget, for der er modstand når jeg trykker på den!

Er der nogle der har nogle ideer til hvad der kan være galt med den. Jeg er helt på bar bund!

Kan man købe et nyt ledningsnet til sådanne en?
Hvor kan man generelt købe reservedele på nettet til sådanne en?

Vh William Green 


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki Z650 starter ikke (Hjælp)
  • #1   4. sep 2011 Det lyder ikke for smart det der, har heller ikke lige nogen bud på hvad det kan være.
    Dele må du nok finde på ebay. Tændrør, oliefilter, kabler, tandhjul, kæde, dæk kan du nok stadig få nye, men nogen af de mere sjædne dele som ikke er decideret sliddele må du nok på brugtmarkedet efter, Ebay.


  • #2   4. sep 2011 Jeg har mange dele, men skal bruge mere info på"din model for at kan hjælpe.

    Er den med elektronisk tænding ?


  • #3   4. sep 2011 Nye dele såsom knastfølger dele-luftfitler gummi mm købes nemmest ved z-power.co.uk
    Er ikke sikker om du kan købe ledningsnet da der er forskel på årgangene og modeller af 650ere -
    Kan godt være jeg har et fint til en 1978 b model men kan dårli huske forskellen.
    men kender en som har mange brugte dele og cykler han bor ved arden=
    nordjylland.
    Din starter skal sikkert have lavet starterdrev =den snore bare rundt uden at tage motor med.Det sidder inde ved bundkæden og tager ca 8 timer at fikse.Det har sikkert været slidt længe og så er kicken sikkert også gået istykker.Prøv at sætte cykel igear for at rykke tandhjul så kicken evt kan bruges.
    men ellers skal du nok undersøge om den lader.
    mvh kk


  • #4   4. sep 2011 Prøv og tjekke kablerne der går fra motor/batteri til forlygte. Der er et multistik, der liggger over motoren, som med tiden, kan skille ad. Det gav mig et par dages hovedbrud!

  • #5   4. sep 2011 www.z-kawa.dk Prøv at kontakte ham... Har har gode kontakter og skulle være ret ferm til de gamle Z modeller... Har tidligere brugt ham til at finde udgået dele bl.a ledningsnet til en Z650B2...

    / Bülow...


  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 349
    #6   4. sep 2011 Prøv at skrue alle tændrør af og se om motoren så kan køre rundt.


  • #7   4. sep 2011 Hold da op med god respons i kommer med.

    Jeg målte den efter jeg skiftede batteriet til at den ladede med 14.5 volt så det så helt fint ud.

    ang, starteren, så kan den godt køré, men den kammer over næsten hele tiden.

    Jeg ved ikke om det er med elektronisk tænding, hvordan ser jeg det?

    Det skulle være en Kawasaki Z650 B fra 1978


  • #8   4. sep 2011 Et af motor sidedækslerne af, Sikkert højre forreste, så ser du om der er platiner, kontaktsæt kaldet, eller Hall sensor derinde.

  • #9   4. sep 2011 Tag og kig efter motornummeret... Så er du sikker på det er en B motor, der kan være ændringer de forskellige motore imellem... Det er ikke sikkert det har noget at sige på din...

    / Bülow...


  • #10   4. sep 2011 " ang, starteren, så kan den godt køré, men den kammer over næsten hele tiden. "

    Så er det et nyt drev du ( også ) skal have . . .


  • #11   5. sep 2011 Jonas. Jeg har tænkt mig at skifte starteren, fordi et at gevindhullerne er også knækket af, så dækset over starteren sidder kun fast med en bolt. Er det noget du har?

    Hvor står motornummeret?


Kommentér på:
Kawasaki Z650 starter ikke (Hjælp)

Annonce