Manglende benzintilførsel, GPZ 900 Manglende benzintilførsel, GPZ 900
Min GPZ 900 kører normalt jævnt og har masser af træk mm. Kører roligt og normalt indtil efter 7-8000 O/min. (langt over 180 km/t.
Men hvis jeg enten har skudt den af eller kørt med bundgas over flere kilometer begynder den at få åndenød. Den går ujævnt og næsten gisper efter vejret som om at den mangler benzin. Det føles som om at den kører på 2 eller 3 cylindre.
Er det muligt at jeg ved at køre den med fuld gas tømmer svømmerhuset i karburatoren eller hvad kan der ellers være galt??
Når den så er slukket og bliver genstartet kører den normalt igen!
Håber der er nogle der kan hjælpe med et godt råd og en forklaring på dette irriterende problem.
På forhånd tak, Henrik
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 419
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 42 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 389
Hvis den har det kan det være svømmehøjde.
Hvis det er for mager blanding kan du prøve at bruge choker når den gør det.
hvis det er for fed blanding kan du prøve at tage luftfilter ud af filterkassen.
men hvis det er en af dem skal den rulles da den er svær at tage tændrør ud af.for at se farve på dem.
du kan prøve om det er åndehul til tank ved at køre med åben tanklåg.
Prøv det ikke med fuld tank da benzinen så kan skvulbe over når den får fuld gas.
ellers kan det være et knæk på benzinslangen.
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 2
Den hakker helt vildt efter jeg gasser ned og lige indtil at jeg helt stopper motoren for så senere at starte igen hvor den så kører helt normalt.Den er begyndt på det her på det sidste.
Åndehullet til tankdækslet er renset flere gange så jeg tvivler på at det er der fejlen er.
Kunne være vacumslangen, tjekker lige.
Mager blanding er det ikke iflg. farven på tændrørene.
jun 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 13
Min GPX600 havde lignende problemer på et tidspunkt. På et tidspunkt, når den blev varm, gik den ned på 2 cylindre. Jeg byttede rundt på tændspolerne, men det var stadig de samme cylindre, der gik ned. Jeg skiftede tændingsboksen, og der har ikke været problemer siden.
Mvh
Martin
Manglende benzintilførsel, GPZ 900