{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

Knækket krumtapaksel!!!! {{forumTopicSubject}}

Nu er der jo så mange venlige og hjælpsomme personer her inde!

Min kære fader købte for nogle år siden, en Suzuki Adress 125CC
den har kørt små 5000 km mener jeg.
Min far brugte den til og fra arbejde, men mistede så sit job.
Den stod så stille, et halvt år (på nær småture) så skulle jeg låne den, men havde fornemmelsen af at den "hoppede" et tandhjuls tand over på kæden.

Derfor røg den til Suzuki. Garantien nåede akurat at udløbe, så vi betalte for rep.

Lige efter kørte jeg så på den, og syntes den var bedre, men ikke i orden MEN de sagde, det var fordi jeg er så tung, det har den det ikke godt med!!!!

Jeg havde lavet min vinter MC imens, og brugte så ikke tid på det. min far nåede en tur på den, før han fik medicinsk frakendt sin føreret i 6 mdr. pga epelepsi anfald.. Da de 6 mdr. var gået, skulle han på ferie 1 mdr. osv. osv.

Da han så endelig fandt ud af han ikke bruger den mere, og jeg skulle sælge den, kører jeg den hjem, og det føles som om der er en løs centermøtrik på koblingen ,eller noget tilsvarende, den kan køre, men gav man fuld gas, hoppede den ligesom over et punkt, og trak så igen. igen, og igen. så forsigtigt kørte jeg det sidste stykke.

Da jeg endelig fik taget mig sammen til at skille den, havde den knækket krumtap akslen, lige bag den ene kobling (slyngkoblingen).
Den har siden rep hos Suzuki ikke kørt 30 km, hvis jeg husker rigtigt.

Nu står jeg så med han lille "MC" og ved sku ikke hvad jeg kan gøre, jeg kan ikke finde krumtap nogle steder, så jeg kan skifte den, og sælge cyklen for ham.

Tvivler på den er meget værd som projekt maskine, selv om den kører genial som vinter MC. i god stand, er den vel ca. 8-10.000 værd, men som den står nu......
Den er ikke 5 år gammel, og skal derfor ikke synes ved ejerskifte!!


SÅ ved nogen, hvor man kan få fat i en sådan krumtap, og div smådele (bortset fra hos Susuki, for der bliver man ribbet) (eller evt. en hel skrap motor)

Med hensyn til hjælp fra Suzuki, virker de meget lidt intereseret i at tale med mig, og de mente den grundet div. rust, var misligeholdt (den er brugt til en smule vinter kørsel, 2 sæsonger, hvilket de selv i deres katalog fremhæver, at den er genial til.) SAMT at den ikke er inleveret igen, men jeg jo selv har adskilt det (et argument jeg delvis kan følge )

Som sidebemærkning, havde min far før den, en Yamaha Neo 45km.t som han kørte over 30.000 på, sommer og vinter hver dag, til og fra arbejde, det eneste der rustede på den, var udstødningerne, dem brugte 4-5 af, og koblings ruller, brugte den nogle stykker af.

Er der nogen der ved om det er standard kvaliteten på den model Suzuki?

Jeg er småflov, for min far var i tvivl om den, eller Hondaen der ligener, og jeg sagde, du og jeg, har næsten altid haft Suzuki MC'er, og det har vi ALDRIG fortrudt... hvorfor så skifte?............nu ved jeg måske hvorfor!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knækket krumtapaksel!!!!
Kommentér på:
Knækket krumtapaksel!!!!

Annonce