Opfyldning af bremsevæske Opfyldning af bremsevæske
Til at starte med skulle min forbremse kun trækkes godt halvvejs ind før den klodsede forbremsen, men nu, efter noget tid, kan den næsten trykkes helt ind til håndtaget..
Jeg er ret sikker på det nok er fordi bremsesystemet er en lille smule utæt (det er sket over cirka 2k km), da der bremseklodserne ikke nedslidte endnu.
Den smule bremsevæske man kunne se i "vinduet" i bremsevæskeholderen er i øvrigt forsvundet.
Nå men jeg tænker så at jeg vil prøve at fylde noget mere bremsevæske på, og se om det hjælper. Det er selvfølgelig kun en midlertidig løsning, hvis det er fordi bremsesystemet er utæt.
Men spørgsmålet lyder så på følgende:
Der står på bremsevæskebeholderen at man skal bruge enten DOT 3 eller DOT 4 bremsevæske.. Det ser ikke ud til at man kan få fat i DOT 3 bremsevæske nogen steder, så jeg går ud fra at det er DOT 4 bremsevæske der er i nu.
Men sker der noget ved at jeg fylder DOT 4 bremsevæske på, hvis det der nu allerede er i, er DOT 3? Jeg vil helst slippe for at skulle til at udlufte bremsesystemet nemlig..
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 912
Bremse systemet er et lukket kredsløb og må ikke bruge væsken, det lille vindue er så du kan tjekke væske standen, for på den måde at kunne se om dine klodser er slidte... nye klodser = væske på max, kommer væsken ned på ca ½ så tjek dine klodser, skift også dit væske ca hvert andet år, bremse væskebeholdren sidder jo ofte frit så den bliver opvarmet af solen og nedkølet om natten så der er større mulighed for kondens i den, og så kommer der vand i væsken = igen.... bremser der kan svigte .
Nu får jeg nok på puklen af nogen, for at være lidt for penippen, men sådan er jeg, og lidt en tøs når det gælder bremser he he........ det er skrevet i en god mening......
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 260
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.924
Hvis dine klodser stadig er i live, monterer du kaliprene igen.
Så efterfylder du en smule væske - DOT4 er fint - hvorefter du pumper bremsen op igen så der er modstand.
Hvis der er noget som er utæt, skifter eller reparerer du det med det samme.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 141
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 62
Men der er ikke tegn på lækage nogen steder, og der er hvert fald omkring 3mm tilbage på klodserne.
Da jeg købte cyklen for et halv års tid siden, var væskestanden i beholderen meget lav, sådan at man kun lige kunne se der var noget. Er det ikke muligt at det er sunket ned på grund af slid?
Jeg har i hvert fald fyldt den op nu, og nu virker bremser fremragende.
Har så tænkt mig at holde et godt øje med om væskestanden falder, eller der er lækage.
jan 2008
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Med luft i systemet dur dine bremser ikke ordentligt. Sæt en slange på kaliberens udluftningsstuds, pump bremsevæsken ud i en beholder, og fyld op i bremsevæskebeholderen INDEN den er tom og suger luft med ned. Når der er frisk klar bremsevæske i slangen, lukker du skruen så skulle den gerne være fri for luft.
jan 2008
Tak for svarene.!
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.924
Opfyldning af bremsevæske