787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Forbremse piver og rust på olieslangen Forbremse piver og rust på olieslangen

Hejsa forum, skal lige hører 2 ting.

Er ved at anskaffe en brugt cykel, og der skulle være en del rust på oliefilter slangen, så tænkte på om dette er et problem, og ville det være let at skifte slangen?

Der er også et andet problem, forbremsen skulle efter sigende pive svagt nogle gange. ved opbremsning. Grunden kan ikke rigtig findes, og det er noget jeg gerne ser fixet. Er der nogle der kan komme med en forklaring til dette?

Tusinde tak!
-Elias.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forbremse piver og rust på olieslangen
  • #1   18. sep 2011 Der sker nok ikke noget ved at der er lidt rust på olie slangen, og den er nem at skifte.
    Når bremserne piber er det typisk fordi de har fået lavet en kant, tag dem ud og slib kanterne skæve, så burde det gå væk.
    Der er nogen der smider kobberfedt på at for at få dem til at være stille, men det er en dum ide, det kan komme på skiven også virker dine bremser ikke, også holder det også på varmen, så det kan resultere i bøjet skiver.
    normalt sidder der nogen "beslag" mellem klodserne og stemplerne, kan være den forige ejer har valgt ikke at montere dem ?.


  • #3   18. sep 2011 Tak so far smiley det er en ninja 250r

  • #5   18. sep 2011 drop kobberfedt på klodserne, det lukker varmen inde = ikke godt, tag noget sandpapir og slib dem let, også giv kanterne en tur så de bliver runde, så piver den ikke mere

  • #6   18. sep 2011 Og kobber fedtet angriber også gummi, så dine oringe bliver ødelagt hvis det kommer på dem.

  • #8   18. sep 2011 Kobberfedt skal/kan bruges på klodsens hhv glideflader mod caliber eller anti-skrigepladen, aldrig bagpå. Der kan du sprøjte et tyndt lag flydende pakning som fx rød Permatex i en cirkel, der svarer til et par mm mere end stemplets omrids for at 'klistre' klodsen til stemplet. Stemplet kan så lettere trække klodsen med tilbage, når du slipper bremsen, og fiksrere klodsen, så den ikke piber.

    Er caliberen ensidig, skal du huske at rense og smøre dens ophæmg, så den faste caliberdel og dens klods kan trække sig fri af skiven, når du slipper bremsen.


  • #9   18. sep 2011 Helt enig med Jens E.
    Har benyttet kobberfedt på bagsiden af bremseklodserne i over 30 år - både professionelt og privat - og har aldrig oplevet nogle af de skrækscenarier, der bliver listet!


  • #10   18. sep 2011 Tja er under uddannelse til mekaniker, og vi får sq nakke skud hvis vi smøre bagsiden af klodserne ind i kobberfedt :P, det er kun anlægsfladen mod kaliperen der skal have lidt klister.

    Men ja vi er sikkert ude i flueknepperi, men det er man sq i så mange ting.
    Jeg ser kun ulemper ved at smøre dem ind i kobberfedt, derfor jeg siger min mening smiley
    Slib klodserne en tur så siger de ikke et pib smiley


Kommentér på:
Forbremse piver og rust på olieslangen

Annonce