787 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Forbremse piver og rust på olieslangen Forbremse piver og rust på olieslangen
Hejsa forum, skal lige hører 2 ting.
Er ved at anskaffe en brugt cykel, og der skulle være en del rust på oliefilter slangen, så tænkte på om dette er et problem, og ville det være let at skifte slangen?
Der er også et andet problem, forbremsen skulle efter sigende pive svagt nogle gange. ved opbremsning. Grunden kan ikke rigtig findes, og det er noget jeg gerne ser fixet. Er der nogle der kan komme med en forklaring til dette?
Tusinde tak!
-Elias.
0 synes godt om
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Når bremserne piber er det typisk fordi de har fået lavet en kant, tag dem ud og slib kanterne skæve, så burde det gå væk.
Der er nogen der smider kobberfedt på at for at få dem til at være stille, men det er en dum ide, det kan komme på skiven også virker dine bremser ikke, også holder det også på varmen, så det kan resultere i bøjet skiver.
normalt sidder der nogen "beslag" mellem klodserne og stemplerne, kan være den forige ejer har valgt ikke at montere dem ?.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.682
jul 2008
jul 2008
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.133
Er caliberen ensidig, skal du huske at rense og smøre dens ophæmg, så den faste caliberdel og dens klods kan trække sig fri af skiven, når du slipper bremsen.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Har benyttet kobberfedt på bagsiden af bremseklodserne i over 30 år - både professionelt og privat - og har aldrig oplevet nogle af de skrækscenarier, der bliver listet!
jul 2008
Men ja vi er sikkert ude i flueknepperi, men det er man sq i så mange ting.
Jeg ser kun ulemper ved at smøre dem ind i kobberfedt, derfor jeg siger min mening
Slib klodserne en tur så siger de ikke et pib
Forbremse piver og rust på olieslangen