952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hjælp søges til Cbr 600 Hjælp søges til Cbr 600



Hej

Jeg har fået et underligt problem på min motorcykel.

For 2 måneder siden havde jeg et kort stop på en tankstation. Den starter fint og kører som normalt, men efter en kilometer mister den alt power og til sidst går den ud. Kunne slet ikke få live i den igen. Den virkede som om den var druknet.
Først efter noget tid samt hjælp fra en starterbooster og så var den i live igen.

Den kørte derefter super godt igen og tænker ikke videre over problemet.

For en måned siden og det skal siges jeg kører på den min. 20 km om dagen, sker det en gang mere. Præcis det samme.
Dog er jeg heldig, jeg fik den liv igen før en starterbooster var nødvendig.

Jeg fik tjekket motorcyklen igennem og fik den vurderet til at den måske fik en for fed blanding.
samt brændstoffilteret burde skiftes.

Så fik jeg fjernet en skive på jetnålen. Renset karburatore/Synkroniseret dem - Skiftet brændstof filter.


Motorcyklen kører derefter fint som den plejede lige indtil i sidste uge hvor motoren dør helt igen ude på motorvejen på vej mod Kbh.
Denne gang var den ikke til at få i live igen.

Jeg får kigget på den derhjemme og få pillet brændstpumpen af og på. Derefter får jeg den i live igen, men den kørte ekstremt ujævnt.
Efter noget tid kører den fint igen.

2 dage senere efter 100 km kørsel går den ud igen. Den starter så kun på 3,5 cylinder.
Den kører bestemt ikke rent, men den kører ikke kun på 3 cylinder. Den lød som om den 4. kører en gang i mellem.
Jeg kan se tændrøret er meget vådt, men der er en fin gnist.

Jeg ved jeg har fået skrevet en hel roman, men det er meget frustrerende for mig. Hvornår kan jeg stole på den ikke bryder sammen igen.
Jeg ved ikke om der er en sammenhæng, men det er noget at det samme der sker hver gang.

Jeg tænker om det kan være brændstofpumpen som ikke fungerer helt normalt? ,
men det forklarer jo ikke helt hvorfor den sidste cylinder ikke kører.
Måske er det bare noget skidt som filteret ikke har kunne stoppe som har forårsaget den sidste cylinder ikke kører.

Jeg håber der er nogen som kan give mig et hint om hvad jeg skal gøre.





Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp søges til Cbr 600
  • #1   5. okt 2011 din benz.hane trækker vacuum fra den ene cyl. tjek den slange den skal være 100%tæt


  • Ian P
    Ian P Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #2   5. okt 2011 Det kan evt. også være en tændspole der trænger til at blive skiftet.

  • #3   5. okt 2011 tja eller bare kablerne smiley eller dårlig stel til begge spoler , en død cdi måske der ikke tåler temperatursving
    eller en død , dødmandsknap , tændingslås eller noget andet ... start med at mål de el/mekaniske dele igennem fra batteri + til endestation


  • #4   5. okt 2011 hvis du piller gummi hætten af brændstofpumpen er der et sæt kontakter der muligvis er kedelige, fil dem med platin filen eller noget fint sandpapir. Kunne godt være det, kunne også være en masse andet. Kontroler også ledningerne i hver side af tændspolerne, dem signalet kommer fra, det er en lille tynd ledning med et spade stik, 2stk pr spole. Hvad med gummi membranerne i karbonaderne belv de set efter? Fuck det kan være meget

  • #5   5. okt 2011 Og tændingslåsen kan også blive sløj i bundstykket, klud under og så godt med kontakt rens i, og motioner med nøglen, men det er mest som den har hikke

  • #6   5. okt 2011 vacuum i tank? - prøv at lette tank dækslet næste gang det sker... havde det problem på min, hvor benzinventilen der er vacuum styret åbenbart var blevet stiv i membranen.... den drillede sådan en gang imellem...

  • #7   6. okt 2011 Jeg vil som det første undersøge de vacuum slanger samt forsøge hvis den gør det igen - åbne tank dækslet.

    Det kunne godt være uanset hvad at jeg burde skifte tændspolerne. En af spolerne siger nogle gange klikkelyde. som man tydeligt kan høre når den står i tomgang. og når den klikker kan man se at omdrejningerne ændre sig.
    Først troede jeg det var ventileren, men det har jeg fået at vide det ikke er.


    menbranerne ser ganske fine ud. Der er ingen synlige fejl.

    Thomas R: Jeg forstår ikke helt hvorfor tændingslåsen kan give de problemer?


  • #8   6. okt 2011 Joo cdi modulet får jo strøm et eller andet sted fra ;o)

    Men det lyder som om den har hikke sådan periodisk mest i tomgang.

    Hvis brændstog hanen ikke er åben vil brændstofpumpen stå og lave en grim tikke lyd, så hvis hanen åbner ved hjælp af vacum var der måske noget der


Kommentér på:
Hjælp søges til Cbr 600

Annonce