Hjælp søges til Cbr 600 Hjælp søges til Cbr 600
Hej
Jeg har fået et underligt problem på min motorcykel.
For 2 måneder siden havde jeg et kort stop på en tankstation. Den starter fint og kører som normalt, men efter en kilometer mister den alt power og til sidst går den ud. Kunne slet ikke få live i den igen. Den virkede som om den var druknet.
Først efter noget tid samt hjælp fra en starterbooster og så var den i live igen.
Den kørte derefter super godt igen og tænker ikke videre over problemet.
For en måned siden og det skal siges jeg kører på den min. 20 km om dagen, sker det en gang mere. Præcis det samme.
Dog er jeg heldig, jeg fik den liv igen før en starterbooster var nødvendig.
Jeg fik tjekket motorcyklen igennem og fik den vurderet til at den måske fik en for fed blanding.
samt brændstoffilteret burde skiftes.
Så fik jeg fjernet en skive på jetnålen. Renset karburatore/Synkroniseret dem - Skiftet brændstof filter.
Motorcyklen kører derefter fint som den plejede lige indtil i sidste uge hvor motoren dør helt igen ude på motorvejen på vej mod Kbh.
Denne gang var den ikke til at få i live igen.
Jeg får kigget på den derhjemme og få pillet brændstpumpen af og på. Derefter får jeg den i live igen, men den kørte ekstremt ujævnt.
Efter noget tid kører den fint igen.
2 dage senere efter 100 km kørsel går den ud igen. Den starter så kun på 3,5 cylinder.
Den kører bestemt ikke rent, men den kører ikke kun på 3 cylinder. Den lød som om den 4. kører en gang i mellem.
Jeg kan se tændrøret er meget vådt, men der er en fin gnist.
Jeg ved jeg har fået skrevet en hel roman, men det er meget frustrerende for mig. Hvornår kan jeg stole på den ikke bryder sammen igen.
Jeg ved ikke om der er en sammenhæng, men det er noget at det samme der sker hver gang.
Jeg tænker om det kan være brændstofpumpen som ikke fungerer helt normalt? ,
men det forklarer jo ikke helt hvorfor den sidste cylinder ikke kører.
Måske er det bare noget skidt som filteret ikke har kunne stoppe som har forårsaget den sidste cylinder ikke kører.
Jeg håber der er nogen som kan give mig et hint om hvad jeg skal gøre.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
sep 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
eller en død , dødmandsknap , tændingslås eller noget andet ... start med at mål de el/mekaniske dele igennem fra batteri + til endestation
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
aug 2008
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 21
Det kunne godt være uanset hvad at jeg burde skifte tændspolerne. En af spolerne siger nogle gange klikkelyde. som man tydeligt kan høre når den står i tomgang. og når den klikker kan man se at omdrejningerne ændre sig.
Først troede jeg det var ventileren, men det har jeg fået at vide det ikke er.
menbranerne ser ganske fine ud. Der er ingen synlige fejl.
Thomas R: Jeg forstår ikke helt hvorfor tændingslåsen kan give de problemer?
aug 2008
Men det lyder som om den har hikke sådan periodisk mest i tomgang.
Hvis brændstog hanen ikke er åben vil brændstofpumpen stå og lave en grim tikke lyd, så hvis hanen åbner ved hjælp af vacum var der måske noget der
Hjælp søges til Cbr 600