{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Burgman K8 i regnvejr {{forumTopicSubject}}

Jeg er jo den lykkelige ejer af en Burgman K8, men hun kan ikke lide at køre i regnvejr, der behøver ikke at være ret meget vand på vejen, så kører den pludselig med en masse omdr. havde der været gear på den ville jeg sige at den var sprunget ud af gear, hun var faktisk ikke til at drive over de 80 km/t, så begyndte hun med det pjat, er der nogen her der kender til det ? og i så fald hvad gør man, er det remmen eller rullerne det er galt med, hun har kun kørt 5000 km.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Burgman K8 i regnvejr
  • #3   9. okt 2011 På min SR 125 der har aprilia været så "smarte" at lave hul i variator skjoldet, så der kan komme frisk luft indtil variator, kilerem, remskiver osv.

Det resulterer også i at bagdækket sprøjter vandet op i motoren når man kører i regnvejr og kilermmen fedter rundt. Så den lyder som om hvis man havde en fri gear og så bare gav gas.

Jeg har fikset mit problem ved at sprætte en øldåse op og skrue foran de der køle huller som der erfra fabrikken af.

• #4   9. okt 2011 Tak skal du ha' Lukas S
    Den sag vil jeg lige undersøge i morgen, for det lyder faktisk som om at det er der samme med min, alså vand der trænger.
    Så ville det måske være fornuftigt at skille det af, for kan der trænge vand ind, kan der vel også komme noget skidt ind, og gøre større skade hvis det ikke bliver fjernet.
    Hej

• #5   10. okt 2011 Mener der er noget hul i bunden, men om det går helt ind ved jeg ikke. Det sidder helt neden under. Jeg har ikke kigget, men kun følt det.

Den skal helt sikkert ikke gøre det og jeg kører i rigtig regnvejr. Dog vil jeg sige, men jeg er nok pivet at når man kører 130km/t på motorvej, så kan den godt springe lidt, men hvis man slipper og giver gas ved den hastighed kan den jo hurtigt ændre sig 1000omdrejninger.

Jeg syntes at have set at de også skifter ruller når de skifter remmen og undre mig egentlig hvorfor. Min har gået 20.000km (jeg har så kun kørt de 6000 af dem)

• #6   10. okt 2011 UHA
    Jeg har i dag fået hende skilt af, og det var ikke så godt, det gav nogle spørgsmål.
    Hun er jo fra 2008 og havde kun kørt 4000 km.
    Men jeg kunne se at det dæksel der sidder over miliongearet havde været taget af, det bar det tydelig præg af og naturligvis også sat på igen, men pakningen sad nogen steder uden for hvor den skulle sidde, og så passede den heller ikke når man lagde den på dækslet.
    Jeg har gået det efter på You Tube, og der ser det jeg syntes så mærkeligt ud, åbenbart skulle være sådan.
    Det næste spørgsmål jeg så stillede mig selv var, har hun kørt mange flere km som der stod på speedometeret 4000 km. kan man skrue et digitalt speedometer tilbage, så hun har gået mange flere km. så det måske er rem og ruller der skal skiftes, er der nogen der ved hvordan det viser sig, når tiden nærmer sig for rem og ruller.

• #7   10. okt 2011 Du kan se det på rullerne hvis de er blevet lidt kantede. Og det med pakningen betyder ikke noget, jeg har aldrig haft en pakning i en eneste af mine mange scootere og de har alle kørt perfekt.

• #8   10. okt 2011 Ruller skal skiftes når de er begyndt at få flade kanter.
    Og som hoved regel så siger man at man kan se en rem er slidt ved at vende vranget ud på den og fold den sammen. Hvis den så har små revner ind i selve remmen så plejer man at skifte den ud.

• #9   10. okt 2011 Hvis du er i tvivl om pakningen fejler noget så skift den. Det er vel begrænset hvad den koster, og så ved du at det er 100% i orden.

Tap olien i gearhuset. Skru koblingsskålen og remskiverne af. Skru dækset af ind til gearhuset (her kommer der som regel altid en smule mere olie ud). Tør pakfladen rigtig godt af. På med pakningen og skru skidtet sammen igen. Det er nu meget simpel.

Det eneste speciel værktøj der kræves er kompressor og luftnøgle.

• #10   11. okt 2011 Vi Jyder skal jo altid lige sove på det, og det har jeg så gjort, så i dag Tirsdag, var jeg lige forbi KS Motorcykler i Vejle, hvor jeg forelagde ham mit lille problem med Helle, for det er jo nok rullerne det er galt med, og den stod jo nu også for 6000 km service, så det kunne jeg vel lige så godt få klaret i samme arbejdsgang.
    Jeg er ikke den store mek. så hvis jeg lige havde det værktøj der skal bruges og hun ikke skulle til service nu, så havde jeg jo nok selv prøvet, om jeg kunne narre hende til at køre i regnvejr.
    Så i morgen Onsdag kommer motorcykelmanden og henter Helle, så jeg skal bare ha' skaffet nogle kroner.

• #12   24. okt 2011 Hej Jan B
    Både og, sådan at forstå at jeg har sat KS motor cykelmanden i Vejle på opgaven, jeg havde jo selv skilt den af, men jeg kunne ikke se at der var nogen unoder i den, alt så godt og tørt ud, det ENESTE der ikke var i orden, det var pakningen, den sad som var den smidt på, og så var den også knækket, da' hun alligevel skulle til 6000 km service, så sagde jeg til mig selv, at jeg så ikke gad rode med det, for derefter at sende den til service, så de kunne skille det af som jeg lige havde samlet, så den blev afleveret adskilt, og jeg har fået at vide at det KUN kunne dreje sig om pakningen, rem og ruller var meget fine.
    Hvis vinden så ellers kommer i den rigtige retning og de med posten får pakningen i dag Mandag, så får jeg hende hjem igen, så skal jeg lige ud og vende på hende for at se om det er i orden, og derefter bliver hun så nok sendt på vinterferie.
    du vil høre nærmere.

Hej

• #13   26. okt 2011 Hej Jan B
    Det er godt at der ikke er 24 grader og fuld sol uden for, for så kunne man da' slet ikke klare det.
    Jeg fik ikke Helle hjem i Mandags,de havde ikke fået pakningen hjem, så han rykkede for den, og fik den besked at pakningen først vil komme til Vejle sidst i uge 44, fordi den skal komme fra Japan.
    Så det er næsten ikke til at bære det her, jeg skulle jo gerne lige ud og vende på hende inden det bliver alt for koldt.

Hej

Kommentér på:
Burgman K8 i regnvejr

Annonce