Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rengøring af kæde
  • #1   3. nov 2004 "Til grundig rensning af kæden bruges almindelig petroleum eller det måske lettere tilgængelige lampeolie - det oftest lettest tilgængelige diesel må IKKE bruges, hvor der er nogen chance for at der er gummi = (pakninger) tilstede, så lad helt være! Petroleum kan også bruges til at fjerne alle olie/fedt - pletter på fælge, bagsvinger m.m."

fra (link fjernet)

• #2   3. nov 2004 Jeg bruger selv diesel. Du må under ingen omstændigheder bruge benzin til at rense en O-ringskæde med, da det mørner o-ringene således at de ikke holder tæt længere.

• #3   3. nov 2004 Et godt råd, undgå diesel, da det også mørner o-ringe og andre gummipakninger og bøsninger.

• #4   3. nov 2004 Tak til jer alle for rådene.

• #5   3. nov 2004 Giv den et nyt kæde kit når du starter sæsonen til næste år.. Det kan ALTID betale sig.! :o) Så slipper du også for alt det bøvl..

• #6   3. nov 2004 Hejsa, - jeg har lige købt ny mc og fik dertil en del kædespray og kæderens. Det er af mærket motorex, rensemidlet hedder Chain Clean 611, og der står det er afprøvet på x-rings og o-ringskæder. Det er nemt og bruge og er effektivt. Men tror desværre det er for dyrt i forhold til petroleum...
    mvh Klaus

• #7   3. nov 2004 Jeg har altid brugt WD40, billigt og efektivt, kør kæden ren for WD40 efter rens og giv den så kædefedt..

• #9   17. nov 2004 jeg har hørt om en olie som man vramer op men det må ikke kåve der ligger du kæden ned i og efter et par timer tag du den op og lader fedet drype af og så er en klar til brug !!!! Har kun hørt det !!!

• #10   17. nov 2004 hehe det er delvist rigtigt...
    Men det med at koge kæden i olie eller fedt... det må man også godt, det er fint med en crosskæde der er fyldt med jord som er renset med højtryksrenser at koge olien ind i kæden derefter. Men o- og x-ring kæder kan ikke holde til denne behandling med at blive kogt, skulle jeg hilse og sige... (påstår diverse mc-forhandlere...) har nemlig spurgt mig ad.
    De skal blot rengøres med noget spray eller petroleum også smøres på ny...
    mvh Klaus

Kommentér på:
Rengøring af kæde

Annonce