{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Mz 251 Tager ikke Benzin {{forumTopicSubject}}

Hej!
Har købt en MZ 251 fra 2002 til vinter cykel. På vej hjem fra sælger satte stemplet sig. Det slap og jeg kørte yderlige 2 km inden det skete igen. Denne gang ville den ikke starte.Har nu lært at det nok er pga den dårlige 2T olie der var brugt.

Den gav ingen gnist, dette har jeg løst ved at skifte batteriet. Jeg har også tømt og skfitet indhold af olietank og benzin tank. Jeg har også skiftet benzinhanen.
Problemet er nu at benzinen kun løber til kaburatoren.
Nogen der ved hvad dette kan skyldes?

Mvh
Bahn

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mz 251 Tager ikke Benzin
  • #1   23. okt 2011 hmmm

starter og kører vider efter den har sat sig...
    ja ja det er ikke det du spørger om... men måske en dårlig ide du giver den kniven igen, når den har sat sig en gang på vej hjem..

prøv at skru tændrøret ud giv den en snaps i hullet. og se om den starter op i det heletaget ..

mvh

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #2   23. okt 2011 Hvilke andre steder end til karburatoren vil du da have benzinen til at rende hen?

Hvis den har sat sig, skal der skiftes stempel og ringe, og måske skal cylinderen hones. Har den for lav kompression, så får du aldrig liv i den.

• #3   23. okt 2011 Det kunne godt lyde som om at der skal nyt stempel til... Hvis den har sat sig "lidt" kan der være problemer med at benzinen ikke kommer hele vejen, hvor den skal..

gi den en snaps og se om det hjæper, hvis ikke så i med et nyt stempel og håb på at cylinderen ikke har taget for meget skade....

OBS:

Da din mz er fra 2002, så må den være med oliepumpe - og den kan være instillet forkert... i det hele taget kan oliepumperne på mz være noget ustabile, hvorfor det kan være en god i dag at putte lidt olie i benzinen også... sådan bare for en sikkerheds skyld....

Held og lykke med det...

• #4   23. okt 2011 Hej.
    Kommer der benz i svømmerhus ? hvis ikke så kik nåleventil.
    Vedr. oliepumpe. Hvis den har været kørt tør for 2T-olie så pumpen er tom, så skal de af og til luftes ud for at pumpe rigtigt igen.

• #5   23. okt 2011 Stemplet satte sig på motorvejen, så baghjulet blokerede mens cyklen kørte 110 kmt. Heldigvis er den med sidevogn så jeg kunne glide ind i nødsporet. Da den havde kølet lidt startede den igen.

Jeg vil gerne have at benzinen løber ind i kaburatoren. Ikke bare ned til den.

Når jeg sætter den i 1. gear og trækker den kan jeg høre at stemplet kører..

• #6   23. okt 2011 men stemplet skal komprimere , at du kan høre stemplet køre op og ned er ikke nødvendigvist et godt tegn
    kompression vil betyde modstand og hvis du ret nemt kan trække rundt med sidevognsekvipagen er der sikkert lige revet en spæn af dit stempel og cylinder

• #7   23. okt 2011 Og hvad mener I med "en snaps"?

• #8   23. okt 2011 spæn = spån og spåner i en motor er ikke dens livret !

• #9   23. okt 2011 en kapsel benzin i indsugningen , har du lavet knallerter nogensinde ?
    ellers forsøg at holde en hånd for indsugningen imens du træder på kickstarteren

• #10   23. okt 2011 Ja jeg har da roddet en del med knallerter men det er jo 16 år siden jeg havde sådan en. Synes nu det føles som om der er kompression. Men det ender vist med at jeg må have cyllinderen af og kigge..

• #11   23. okt 2011 Hmm.. Det virkede ikke med snapsen. Men den startede ikke ligefrem første gang da jeg købte den.. Det tog i hvertfald 20 forsøg, men den har også stået stille i tre år.

Den lyder tilgengæld dybere når jeg giver gas(uden at den lyder som om den er i nærheden af at starte), det er jo nok ikke et godt tegn..

• #12   23. okt 2011 Prøv at sætte putte en lille sjat benzin, ned der hvor tændrøret sidder og så så tændrøret i igen og prøv at starte...

Når du giver gas og træder på kickstarteren så skal den lyde dybere - det er helt normat - men med den beskrivelse du giver så er det nok gået galt med stemplet..

det kunne være du skulle få en kyndig til at putte nyt stempel i.... det ville nok være sund fornuft...

Kommentér på:
Mz 251 Tager ikke Benzin

Annonce