{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.614 visninger | Oprettet:

Identificering af motor på en KTM? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en KTM med ombyttet motor, og vil gerne vide, hvilken motor det er, da de ikke ville godkende den i synshallen. Jeg havde ikke dokumentation med på at motoren er blevet skiftet.

Jeg kan ikke finde så meget på google med motorkoder smiley

Jeg ved ikke om det er det nummer der står på udstødningssiden på blokken, men jeg har taget et billede:

http://peecee.dk/upload/view/340114

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Identificering af motor på en KTM?
  • #3   9. dec 2011 Mathias: Hvis du vil give mig dokumentation på det, bliver jeg glad. - Men jo, det skulle det gerne være. Der findes bare ingen info om det på nettet. De 625 jeg kan finde har meget få heste, og denne skulle gerne have mere.

Kasper: Nej det er svært. Hvis jeg virkelig prøver kan jeg nok godt, men først må jeg lige finde ud af, om det er det nummer, eller jeg skal lede et andet sted. Jeg ved at det på ældre motorer er banket ind på koblingssiden, men der kan jeg ikke se noget.

• #5   9. dec 2011 Har været forbi en rimelig synsmand, men hvis han godkender noget der har for stor effekt, så bliver han jo hængt af SKAT og sådan nogen.

Det hjælper ikke, kan først kontakte forhandlere osv. endten imorgen eller mandag, og det samme med ham Henrik, så det er jo hip som hap, hvem der gør det.

• #6   9. dec 2011 Jeg skal bare vide, hvordan jeg identificere motoren smiley

• #7   9. dec 2011 Heps

En LC4 600 Incas fra 1988 er født med 49 HK.
    Din motor er en LC4 og da du med en nyere motor ikke må komme over 49+9,8=58,8 hk er det sådan set lige meget.

Ingen LC4 motor med den karburator du har (BST4) nogen sinde været solgt med en større opgivelse end 55hk.
    Der skal vi over i SXCudgaven med fladspjelds fcr41mx.
    Og der vil jeg tro at en rulning ikke giver mere end max 55 på hjulet.
    De modifikationer der er indeni motoren giver ikke noget topeffekt, men så meget andet.... men her taler vi udelukkende topeffekt.

Den nemmeste løsning er at sende dit motornummer til info@ktmteamwest.de eller til mig for den sags skyld.
    Så få den rullet. Jeg er 100% på at den ikke har over 50 på hjulet.
    Jeg kender flere med 55 papirheste der har rulninger på 40-45.
    Ellers find nogle billeder af en SC fra 2000-2001 og vis ham at motoren er den samme.

Den motorombytning er helt efter bogen.
    Den blev i øvrigt synet med den sidst.

• #8   9. dec 2011 find evt. motordokumentation på en 640.. 625 og 640 har samme motor, der er kun tænding, udstødning og karburering der adskeller dem.

• #9   9. dec 2011 Shit en masse bøvl.. bare find en anden synshal... så er den i kassen..

• #10   9. dec 2011 .. og iøvrigt SKAT er princippet ligeglade med om du har fundet en motor med 700HK.. de er kun interesseret i om der er noget der gør at du (efter deres mening!) skal betale mere registreringsafgift ...

• #11   10. dec 2011 Thore. Forsikring kan også give problemer.

Henrik. Problemet er, at motorombygningen ikke er skrevet ind i synet smiley
    Jeg prøver at skrive en email til dem.
    Der står også 33 kW på reg. attesten, og det giver 44 hk, så den må faktisk kun have 53,1 HK. Men når den kun har 49, er det jo lige meget.

Jeg skal bare vide, hvor motornummeret sidder, det er det eneste. Så kan jeg selv derfra smiley

• #12   10. dec 2011 Så fandt jeg det. Det sidder under tandhjulet. 9-583*56717*

• #13   10. dec 2011 Nå for dævlen... Jeg troede det var der du havde kigget da du skrev på koblingssiden... smiley

• #14   10. dec 2011 Ja, men det sidder lidt gemt helt nede i bunden af blokken, så jeg havde overset det smiley

• #15   10. dec 2011 Ja man skal nærmest ligge under cyklen smiley Men godt du fandt det! smiley

• #16   11. dec 2011 Henrik: Det kommer ifølge www.sydfynsmcservice.dk an på, hvilken kompression der er på, og hvis det er med den høje komprission, har den 55 hk. Hvis det er sådan en 640 LC4 SC så har den flere heste end den må have ifølge de 33 kW på registreringsattesten.

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ktm/ktm_640%20lc4%20enduroSC%2099.htm Her er den motor opgivet til 55 hk, og det er dem synsmanden går efter. Her er Incas opgivet til 33 kW/45hk. 45*1,2=54hk http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_incas_600_lc_4_1990.php

Det ser lidt trist ud, men nu har jeg sendt motornummer til KTM og håber på svar mandag.

• #17   11. dec 2011 Hmm.. i følge de 2 links er der tale om 2 helt forskellige motorer.. og ikke blot forskel i kompression..

• #18   11. dec 2011 Thore. Det er korrekt. Den nye motor er monteret i den gamle cykel.

• #19   12. dec 2011 Så blev den synet! Det er en 609 ccm. motor med 50 hk/37 kW. Jeg havde forberedt mig på det værste :S

Kommentér på:
Identificering af motor på en KTM?

Annonce