1.686 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Originale reservedele Honda CB1000R Originale reservedele Honda CB1000R

Hej allesammen.

Er der en side på nettet (helst i europa) hvor man kan købe originale honda-dele? - Altså hvor de har alle de originale dele på motorcyklen?

Delen det drejer sig om er en top-bro til forgaffelen på en Honda CB1000R fra 2011.
- Jeg har en 2010 model, men vil gerne have fat-bar styr derpå. Og da der ikke er plads til at fræse ud i den originale, må jeg købe en bro til en 2011 model, da den standard kommer med fatbar styr.

Jeg håber nogle kan hjælpe.

Mvh.
Emil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Originale reservedele Honda CB1000R
  • #1   28. dec 2011 http://www.davidsilverspares.co.uk/

kanon side..! Jeg bestiller næsten alle mine dele herfra, og størstdelen er org dele.. skriv en mail hvis du ikk kan finde den ønskede vare..!

• #2   28. dec 2011 Der er mange steder at købe org. Honda-dele på nettet, DSS er et rigtigt godt sted generelt, men i dette tilfælde ikke specielt billigt - Den 2 delte øverste CB1000R-gaffelbro (2011) har flg. dele-nr.

53230MFND60 (egentlige gaffelbro)
    53130MFND60 (topstykket-styrholder)

(samlet pris med forsendelse hos DSS ca. 25-2600,-....så find en brugt :-)).

• #3   28. dec 2011 Fed side Mirza. - Men de har desværre ikke noget til min model derinde.

• #4   28. dec 2011 Det var fandens, det har de heller ikke.. mærkeligt, de har MANGE ting.. men jeg ville alligevel prøve at skrive en mail til dem hvis du ikke finder det andre steder..

jeg har købt mange underlige ting af dem som ikke var vist på siden..

• #5   28. dec 2011 DSS lister ikke alle de modeller, de har dele til - Typisk kan man kun søge modelspecifikt på lidt ældre modeller, da deres forretningskoncept er opkøb af hele reservedelslagre fra krakkede forhandlere osv, derfor er det typisk sparsomt, hvad de har til nyere cykler på lager. Men langt størstedelen af det de ikke har, kan de skaffe, undertiden til en gunstigere pris end andre steder.

• #7   28. dec 2011 Tak begge to.

2600,- er alligevel også en sjat penge.
    - Jeg har søgt ebay igennem efter en brugt, men uden held.

Mvh.
    Emil

• #8   28. dec 2011 Ja, det er (for) dyrt, hvis du går efter nye dele, som skrevet er der mange steder at købe nye Honda-dele på nettet, jeg tjekkede 5-6 af de sites, jeg normalt bruger, og alle steder var prisen ca. den samme som DSS. Med andre ord er eneste alternativt nok noget brugt. Nu er eBay jo ikke eneste mulighed for at source dele, men ellers er tålmodighed nøgleordet for (den økonomisk udfordrede) her ;-).

• #9   28. dec 2011 Igen, mange tak for hjælpen.

Jeg vil da prøve at holde lidt øje med ebay, og se om der dukker noget op.
    - Hvor vil du ellers mene der er mulighed for at finde sådan noget på nettet?

Mvh.
    Emil

• #10   28. dec 2011 Hvad med www.onlineparts.dk?

• #11   28. dec 2011 De skriver det godt nok ja, men det passer dog ikke helt. Man kunne i hvert fald stadig købe til nyere cykler efter 01-06-2011, men det skal nok forståes derhen, at de ikke længere vil købe til lager på nyere cykler end 2002 efter denne dato, da det som skrevet også er og har været deres kerneforretning.

• #12   28. dec 2011 Fandt lige dette amerikanske site, hvor de 2 dele øjensynlig koster $184 og porto $49. Selv med DK-moms, gebyr til Post-DK osv. skulle det kunne holdes på ca. 18-1900 DKK -

http://www.speedsupplies.com/

53230-MFN-D60
    53130-MFN-D60

(verificer i givet fald selv partno)

• #13   28. dec 2011 emil du kan prøve at gogle nummeret?
    Man kan finde orginale dele de særeste steder.
    Nu ved jeg ikke hvad et fatbar styr er men hvis der er som så mange andre nyere cykler at der sidder et clipon orginalt og man sidder dårlig med håndled kan man jo til andre cykler købe en øvrebro til at sætte valgfri styr på.de plejer at hedde lsd eller noget til superbike lenker.
    og kan sikkert købes ved louis.de
    mvh kk

• #14   28. dec 2011 http://www.partspitstop.com/KeywordProducts/Search?criteria=53230-MFN-D60
    (link fjernet)

Total (ex porto) = $153,69

Nogen lavere? smiley

• #15   28. dec 2011 Mathias H. M
    Ved onlineparts har de ikke de omtalte dele online.

Klar K.
    Et farbar styr er et alm. "cross-styr" som måler ø 22mm (som et normalt styr) ved håndtagene, men ø 28,6 mm på midten.

Michael S:

Mange tak! - Nu begynder det jo at ligne noget! smiley
    - Jeg er dog stadig usikker på, om de dele du linker til passer et styr på 28,6mm i diameter. Altså om de forskellige sider har styr på forskellen på 2010 og 2011 modellen. Det er jo lidt svært at se når der ikke er noget info. om produkterne.

De varenumre du har fundet. - Hvor har du fundet dem? smiley

Det er ikke fordi jeg betvivler dig overhovedet. - Jeg vil bare være helt sikker på jeg får bestilt de rigtige dele.

Mvh.
    Emil Hansen

• #16   29. dec 2011 Derfor skrev jeg også, at du selv skulle verificere partno :-), men D00 er 2009/2010 og D60 er 2011. Du kan f.eks se fiche'en her -

(link fjernet)

nr 14 og 15.

Det er så et amerikansk site, du kan dobbelttjekke ved at indsætte partno i dette europæiske site -

http://www.bike-parts.fr/microfiches-recherche_piece.html (kan du ikke fransk, så vælg engelsk først)

De 2 nr er øverste gaffelbro (15) og styrholder(14), hvorvidt der skal bruges yderligere dele, kan du bedst selv vurdere...

• #17   29. dec 2011 Ja, ud fra tegningerne ser det jo ud til at være den rigtige bro og "top-del".

Så de links du har sendt fra www.partspitstop.com må vel nødvendigvis også være de rigtige smiley

Har du handlet ved www.partspitstop.com før?
    - Hvis ja, er servicen i orden, og hvor lang leveringstid skal man ca. Forvente.

Mvh. Emil

• #18   29. dec 2011 Dvs det er et chopper styr til er afklædt racer.
    Da jeg var dreng og byggede choppere, det var før at pc blev opfundet sidst i 80erene.der lavede man selv risers. en knægt som var på oliemøllen havde sågar et hulkort så en cnc maskine selv spyttede dem ud.enten til 1"styr eller de små 22 mm.
    Kan du ikke fræse ud i de små styrholdere?
    du kan måske købe nogle hvor der er plads.kan måske købes ved louis.
    liret gaffelbroer kan du prøve amb lenker på gogl.

Kommentér på:
Originale reservedele Honda CB1000R

Annonce