{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tage motor ud
  • #1   7. jan 2012 Hvis du har to taljer, og to stropper, kan du, efter du har skruet alt af, spænde dem omkring stel og motor, skrue motor af, have en møbelhund til at stå under mcen, og så løsne taljerne, indtil motoren ligger på møbelhunden. Altså, motoren skal nok vippes ned, så den ligger på den forreste del af blokken/udstødningssiden.

Hvis mcen er for lav til at du kan få møbelhund ind, så en donkraft under bagsvinger akslen.

Ellers kan du få en buddy til at tage fat i den ene side af motoren, og skrue den af mens i skruer de sidste skruer ud. Den sidder muligvis en smule klemt i stillet, så det er ikke sikkert at den bare lige falder ud. Den skal måske rokkes lidt med.

• #2   7. jan 2012 Alternativ er også at lægge geden ned på siden på et gulvtæppe, og skrue motoren løs, hvorefter du løfter stellet væk, og ligesådan når du skal have den i igen. Det er måden, efter min mening, da stellet normalt er det letteste af de to dele.
    Gjorde det da jeg samlede min knoldhopper efter stellet blev malet, så undgår man også at lave en masse risser på skidet.
    Ulempen er at man blive nød til at skille mc ad i en større grad en hvis den tages ud ved håndkraft, mens mc'en står op, men da motoren er vold tung kan det hurtigt betale sig for at undgå ryg og lak skader smiley

• #3   7. jan 2012 Chris: Jeg tror ikke at det helt er sat sammen på damme måde, og jeg gætter på, at han ikke har et løst sted, men en helt samlet cykel, hvor hans skal have motoren ud.

Tilføjelse: Det er tit nødvendigt at fjerne køler og forhjul.

• #4   7. jan 2012 Ja ja jeg ved godt den er samlet, men det startede jeg også med.
    Anyway så skal den nok sidelæns ud så det skal nok virke smiley

• #5   7. jan 2012 er det 929eren ?

rammen er nærmest smidt ovenpå motoren , løsn køler fra stellet , udstødning ligeså .. ledninger og stik tages fra og luftfilterkasse afmonteres , gearskifte , kæde m.m. afmonteres

motorbolte ud

få en kammerat til at tage i den ene ende at mcen og placer motoren på noget stabilt - så løfter i

• #6   7. jan 2012 Okay. Havde også tænkt på at ligge den ned. Den er helt skilt af.
    Grunden til jeg spørger er fordi jeg lavede min 600 for et par år tilbage og motoren kom da også ud men var meget svær og sætte i igen

Så hvis nogle havde en smart måde så er det sådan. Men tror jeg tager det med møbel hunden. Så er den nok også nemmer og gøre ren. Hvordan får man forresten sin motor til at være blank grå igen. I stedet for at der er nogle pletter hist og her.

• #7   7. jan 2012 Ja den skal være oprejst

• #8   7. jan 2012 en donkraft under evt. med et godt stykke træ eller lignende fladt under, så løfter du den op så den støtter under bundkarret, løsner boltene, også sørg lige for at få en kammerat til at hjælpe.det gør det meget lettere... I går var vi 2 der gjorde således på en sc33... det gik dælme nemt... og var da hyggeligt.... smiley og ja du skal igennem alt det urbanviking skriver jo.... men kan høre du har erfaring fra en bette cbr...

det der med at fjerne ir, det er nok noget med noget knofedt... evt. smid skidtet i en vaskemaskine... jeg vil nok bruge noget motor rens...
    også se hvorledes det ser ud bagefter, - måske pudse den med en klud og noget polermiddel hvis det er alt for grælt... ellers får folk det vel nærmest rengjort mekanisk eller glasblæst også malet.

• #9   7. jan 2012 Jeg plejer at kører den på tværs af liften og så klodse motoren op så den står stabilt og så er det bare at løse det hele og løfte cyklen af motoren

• #10   7. jan 2012 eller bruge en donkraft hvis man har sådan en... også et bræt under også sænke den ned og lirke den ud til siden og direkte på filebænken, - med et snuptag smiley

Kommentér på:
Tage motor ud

Annonce