{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gade eller slicksdæk?
  • #1   9. jan 2012 Du skal næppe køre decideret banerace ? Du mener trackday ?

    Hvis du aldrig har kørt på bane før så skal du helt sikkert vælge nogle gode sports(gade)dæk..


  • #2   9. jan 2012 Dunlop D211 GP Racer er et godt alternativ. Bruger dem selv. Så kan du evt. også bruge det sidste af dækket på din gade cykel hvis ellers de passer på den.

    http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/mc/tyres/on_road/Sportmax_GP_Racer_D211.jsp

    Fåes i 3 compound, Soft, Medium og Endurance


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #3   9. jan 2012 Bare husk, at hvis du bruger rigtige racer dæk, skal du bruge dækvarmere, hvis du er ny trackday racer, vil jeg anbefale et godt gade/racer dæk, de er lidt mere tilgivende, advarer lidt bedre om skride grænsen, kører bedre når de er kolde, eller hvis det er fugtigt,
    efterhånden som du bliver bedre, og lærer at læse signalerne fra dækkene, kan du så begynde at bruge rigtige racer dæk, og dæk varmere.
    Jeg har selv kørt race og trackday i mange år, så jeg gætter ikke bare smiley


  • #4   10. jan 2012 Som flere har sagt.

    Så vælg et ganske alm gadedæk til at starte på, det advarer dig om grænsen nærmer sig, lang tid før du er derude.

    Man kan også se sådan på det.

    I VM supersport, der kører de på DOT mønstrede dæk(omend specielle modeller), og de står rigeligt fint fast til dem. Og sådan en som Robin, kører vel 0:57 på knutten, hvis han fyrer HÅRDT.

    Så med mindre du har tænkt dig at køre hurtigere end det, så er du ikke bedre end et mønstret dæk.

    Der er jo ingen grund til at du køber et dæk der kan køre 1:01 hvis du ligger og kører 1:20 tider vel. Det er spild af penge.

    Desuden kræver full-blown raceslicks en hvis temp. for at fungere.

    Du kan end ikke udnytte et Pilot Road 2, til at starte med..

    Så hvis du vil have flere penge til køretid, så vælg nogle fornufte gadedæk, de holder lidt længere end slicks


  • Stork
    Stork Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 19
    #5   10. jan 2012 Mirza: nej det har du ret i, nok bare forkert formuleret smiley

    Tak til alle så blev jeg lidt kloger på det, er bridgestone et godt dæk?


  • #6   10. jan 2012 Bridgestone laver bestemt gode dæk..!!

  • #7   10. jan 2012 Da emnet har været oppe at vende en del gange har jeg lært (herinde fra) at slicks faktisk er dårlige til nybegyndere da man som begynder ikke kan holde dem varme... det skulle eftersigende kræves en hvis fart at holde dem på en temperatur der får dem til at holde sig godt fast...

    [ret gerne hvis jeg tager fejl]


  • #8   10. jan 2012 Det er korrekt, men det er også blevet skrevet 2 gange i denne tråd smiley

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #9   16. jan 2012 Pirelli Diablo Supercorsa sc. De dur. glem alt om slicks foreløbelig.

Kommentér på:
gade eller slicksdæk?

Annonce