1.003 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Automatisk kædesmøring, Honda CB 750 Automatisk kædesmøring, Honda CB 750

Hej
Jeg kan ikke helt se hvordan det fungerer. justerskruen for enden af akslen, flytter et gummistempel inde i akslen, og så er der en oliekanal ud til tandhjulet. Men jeg kan ikke se hvad det er der åbner og lukker for olien ?!!
Det korte af det lange er, at jeg gerne vil ha blændet af for olien, og selv smøre kæden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Automatisk kædesmøring, Honda CB 750
  • #1   14. jan 2012 Du kan da bare tømme den for olie? Så er problemet løst, og vil du en dag pludselig til og bruge den igen så har du ikke ødelagt noget smiley

• #2   14. jan 2012 Det er motorolien der bliver slynget ud i gennem denne ventil, så det går ikke.

• #3   14. jan 2012 Nøj for pokker det var jeg ikke klar over. Ja så må du nok nøjes med og blænde en slange af smiley

• #4   15. jan 2012 Der sidder en stor møtrik/bolt nok 23 mm hoved og gevind ca 14x1 mm
    hvor selve juster skruen går igennem den kan du tage ud og så kan du se hvordan den virker.
    hvis gummi på 6 mm gevind / justerskrue er iorden kan du bare lukke helt på den.nu kan jeg ikke huske omden skal helt ind eller ud men det står i repmanuel.der er også et billed så du kan se hvordan den virker.
    Der erogså nogle som fjerner justerhaløj og sætter en kort bolt i istedet.
    mvh kk

• #5   15. jan 2012 Der står ikke meget om det i den Hayens manual jeg har.
    Jeg er med på hvordan det ser ud, for har skilt det ad.
    Tror at jeg i skrivende stund, har regnet den ud. For enden af justerskruen er der en metal skive, og skruer man justerskruen udaf, så klemmer skiven på gummistemplet, der så udviger og lukker for oliekanalen i akslen ;o)

Tak for jeres respons

Kommentér på:
Automatisk kædesmøring, Honda CB 750

Annonce