948 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Honda CB 550 F Honda CB 550 F

Hej venner

Jeg skal ud og kigge på en gammel fin Honda CB 550 F fra 1976. Hvad skal man være særligt opmærksom på ved sådan en maskine?

Det jeg tænker på selv er knastkæde og bundkæde. Men - hvor meget må man kunne høre bundkæden f.eks? Har de tendens til at gå helt i stykker, eller skramler de mere mere og mere jo mere slidt de bliver?

Jeg er helt vild med den model - og jeg ved godt det er en gammel maskine osv. osv..

Mvh. Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CB 550 F
  • #1   3. feb 2012 2 & 3 gear er et svagt punkt på 500/550 Four modellerne. Prøv den godt af ved at give nogle pludselige on/off hug med gashåndtaget i 2 og 3 gear - det vil give så store ryk i gearkassen, at det ofte kan afsløre defekter. At den rasler lidt og sveder lidt olie ved top og cylinder pakning, skal du ikke bekymre dig særligt over - det gør de bare. Tjek lige ladeanlægget også - lad motoren gå i tomgang og iagttag lysstyrken - giv den så lidt omdrejninger og se om lyset "blusser" op. Forøges styrken, er det antageligt ok.
    Held og lykke.

• #2   3. feb 2012 Som poul A siger. Og så har de tendens til et stort olieforbrug, check hvor meget den oser når den bliver startet og får lidt gas. Bundkæden rasler stort set altid på dem, men burde støje mindre når du tager koblingen.
    De plejer at være temmeligt solide.
    mvh.

• #3   3. feb 2012 Tusind tak for svar. Jeg kontrollerer de ting i nævner. Nøj, hvor jeg glæder mig til at få sådan en fad gammel maskine. smiley

Kommentér på:
Honda CB 550 F

Annonce