Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afmontering af Baghjul?
  • #1   22. feb 2012 Kunne forestille mig du skal være opmærksom på hvor din kæde står henne.. Så den får korrekt stramhed (hedder det det?) når du monterer hjulet igen

• #2   22. feb 2012 Det er altid klogt at tage et par billeder så du kan se hvor de forskellige ting sidder.

• #3   22. feb 2012 Du skal være ops på bøsningerne. De to bøsninger der sidder mellem gaflen og hjulet. De centrerer hjulet. Det er ikke altid at de er ens i bredden. De skal være rene og uden for mange riller efter pakdåsen. Pakdåsen skal være hel. Pas på når du trækker akslen ud så denne ikke falder ned og ødelægger pakdåsen. Smør lidt fedt i hjullejerne før montering.

Du kommer ikke udenom at skulle justere kæden efterfølgende. Og hjulbolten bør spændes med det rette moment.
    Du skal også lægge mærke til hvordan bremsecaliperen sidder. Og at du ikke ødelægger bremsklodserne når du skubber hjulet ind over skiven.

Iøvrigt, synes jeg, du skal alliere dig med en der ved hvad det drejer sig om. Så kan du jo kigge over skulderen her den første gang.

• #4   22. feb 2012 Kun bremsekaliberen,du kan også ligge tingene som de er afmonteret

• PowerHønen
    PowerHønen Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Svar: 3
    #6   22. feb 2012 Super godt link Michael P

• #7   22. feb 2012 det nemt nok bare have hovedet med når du skiller det ad og forstår sammenhængen hvorfor de forskellige dele er der, du skal nok også pumpe lidt på bremsepedalen når du har monteret kaliberen, eller trykke stemplerne lidt ind

• Stork
    Stork Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 19
    #8   23. feb 2012 Tak til alle for de godt svar smiley

Føler mig lidt mere sikker nu smiley

Kommentér på:
Afmontering af Baghjul?

Annonce