{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.331 visninger | Oprettet:

Benzin i olien. {{forumTopicSubject}}

Lavede service på en kammerats kawa z 750 magen til den metalrøde jeg har haft, dog bare en 87'er i stedet.
Da jeg tappede olien af var den rigtig tynd, og lugtede langt væk af benzin.
Den har stået stille i en del år. kan det ha løbet over i karburatorne og ned i luftfilterkassen og videre ned til ånde slangen på motoren.
jeg tvivler på at motoren fejler noget. den har næsten ingenting gået, og køre som en drøm.

Hvad er jeres bud?


Kommentarer på:  Benzin i olien.
  • #1   27. feb 2012 Utæt benzinhane eller dårlige svømmernåle. Min gamle Yamaha lavede samme trick. Jeg tror dog at det løb ind i cylinderen og ned langs stemplet.
    Find fejlen, skift olien, kør og vær glad smiley


  • #2   27. feb 2012 Det er et klassisk eksempel på en cykel der har stået stillet længe, hvor den højst sansynligt har hængt i en eller flere flydere, så benxinen er blevet ved med at løbe ned gennem indsugningsporten i topstykket og forbi ventilerne ned i forbrændingskammeret og videre forbi stempel og olieringe ned til olien i krumtaphuset.

    Så du burde nok lige skille karburatorerne ad og give dem et lille service.


  • #3   27. feb 2012 Det lyder knap så alvorligt. min kammerat blev godt nok noget nervøs og skidt tilpas smiley

  • #5   27. feb 2012 Ja du tænker på hvis cylinderen er fyldt med benzin osv

  • #7   27. feb 2012 Okay føj. den lyder heldigvis stadig sund, ikke den mindste mislyd. men den har heller ikke kørt ret meget efter den er blevet "taget frem " igen, og kun kørt pænt.

  • #9   27. feb 2012 Det får jeg lige kigget på når jeg skal ud til ham i weekenden.

  • #10   27. feb 2012 find fejl først, også skift olien, det vil være dumt at smide nyt olie på den, også få det fyldt op med benzin igen... og lad værd med at starte maskinen med den benzin/olie blanding der.
    Af med karburatorene og rens dem godt igennem, og kig at svømmerventilen (ik sikkert det er det rigtige navn) efter, kan være den er blevet slidt, eller o-ringene er dårlige.


  • #11   27. feb 2012 Og hvis cyklen er med vacum hane i tanken, så check også den smiley

  • #13   27. feb 2012 Skift nåleventilerne først! Det er tydeligt at se hvis der er en ring på dem. Den her er ny: http://www.kgi.dk/image/4207.jpg
    Hvis kun benzinhanen virker, hjælper det dig ikke i tomgang, når motoren ikke har det store forbrug, og så er ved at svømme over fordi nåleventilen ikke lukker af.

    Du kan evt holde en frysepose op under svømmerhuset og åbne for bundskruen.
    Luk for benzinhanen og se om det fortsætter med at løbe ud. (Det gør det muligvis indtil slange og svømmerhus er tømt.
    Du kan også banke lidt på siden af svømmerhuset med skaftet på en skruetrækker. Det kan hjælpe svømmerventilen med at komme helt op på plads i hullet. (Prøv dette inden du lukker benzinhanen)


  • #14   27. feb 2012 Jeg prøver de forskellige muligheder, men jeg har det sådan, at hvis svømmeren sidder fast, ville den jo ikke køre optimalt, og benzinen sejle ud af den f.eks ved tomgang. det gjorde det på den metalrøde jeg har haft. Men benzinhanen har aldrig været lukket, så det kan sagtens være pga den. så jeg tjekker op på det, og så må det være lidt op til min kammerat hvad han vil.

    Og nej selvfølgelig skal den ikke køre med det olie.


  • #16   27. feb 2012 Nå for pokker. jeg må ha set på sagen.
    tak for hjælpen alle sammen.


Kommentér på:
Benzin i olien.

Annonce