{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.409 visninger | Oprettet:

Kawasaki Z400j går magert {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Efter min mindre vinter renovation af min kawasaki z400j, så er den begyndt at kører helt vildt magert. Jeg har i vinterens løb haft motoren skilt ad og renoveret topstykke, samt skiftet stempelringe og motoren lyder også fint.

Det er tydeligst ved hård acceleration hvor motoren faktisk dør helt, det bliver dog bedre hvis den kører med lidt choker på, men den går ikke rent. Ved lav belastning har den ikke noget problem med at tage omdrejninger, men hvis gashåndtaget bliver drejet hurtigt, så dør den.

Det skal siges at i vinterens løb har jeg ikke haft karburatorerne skilt ad, og de har kørt upåklageligt de sidste par år efter jeg har renoveret dem.

Det lader heller ikke til at være en tændings fejl, fordi under renovationen har jeg slet ikke haft dækslet til tændingen af, og efterfølgende har jeg erfaret at den skive magneterne sidder på ikke kan drejes. Desuden har jeg tjekket alle kabler og hætter.

Tændrørene er kridt hvide (også nye).

Det skal siges at når den står i frigear og får gas, så er omdrejningerne nogen gange lang tid om at falde ned, jeg har tjekket for falsk luft ved at sprøjte starthjælp omkring indsugningsgummierne, men uden resultat.
Efterfølgende har jeg haft karburatorerne skilt ad, blæst igennem, dyser og strålerør har ligget i rensevæske natten over, og jeg har tømt tanken og hentet helt frisk benzin, men lige lidt har det hjulpet.

Min motorcykel er med original udstødningssystem og luftfilter og ifølge min værkstedshåndbog er karburatorerne dysset ind som den var for fabrikken.

Hvis der var nogen som havde en ide til hvad der kunne være galt, ville det være fedt.

MVH Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki Z400j går magert
  • #1   13. mar 2012 tomgangs luftskruer og højden på svømmere !

    har du skiftet ud til anden type filter


  • #2   13. mar 2012 Der sidder en tomgangsskrue som justere alle 4 gasspjæld, så de skulle meget gerne følges ad. Jeg har ikke rørt højden på svømmerne, men jeg vil ikke udelukke noget.

    Jeg har også sat et nyt filter i, det er ikke originalt, men af samme type. Jeg har tidligere haft uoriginalt filter på uden dette problem. Igen vil jeg ikke udelukke at det kan spille ind.


  • #3   13. mar 2012 der sidder èn skrue pr.kaburator under/oversiden nær indsugningsgummiet
    kan også være en delvist lukket hane/filter , der sidder også filter oppe i selve t
    tanken !


  • #4   13. mar 2012 Jeg har bare svært ved at forstille mig at de skruer skulle have ændret sig ved at ligge på en hylde i værkstedet.

    Hanen på tanken er fint, jeg drænede tanken i dag. Når jeg sugede i vacumslangen løb det fint ud, og vacumslangen på karburatoren suger også fint. jeg har haft karburatoren af flere gange og der har været massere i svømmerhusene.

    Men mange tak for du gider hjælpe, jeg tjekker i hvert fald lige op de ting du har nævnt imorgen.


  • #5   13. mar 2012 du har jo renset dyser osv. derfor kan luft/benzin forholdet ændres smiley
    evt adskil dem helt igen og tjek evt.hvor mange omgange før skruerne er i bund feks. 1,5omgang ud fra du rammer bunden af hullet , kan forestille mig tomgangskanalerne er helt lukket til i møg , evt.fordi du ikke har haft mængdeskruerne ude da du rensede smiley




  • #6   13. mar 2012 Jeg har haft luftskruen ude også, sat dem alle sammen på 1 1/8 som jeg har læst mig frem til, de fik også O-ringe dengang jeg overhalet dem, men jeg mindes ikke at jeg blæste igennem dem, da jeg havde dem ude, det skal jeg selvfølgelig have gjort.

    Det som der undre mig er bare et der er alle 4 cylinderne som kører magert, på en gang, hvad er chancen for at der skulle komme skidt i alle 4 karburatorer på engang.

    Den kørte trods alt helt som den skulle før den blev skilt ad.

    Det er i hvert fald frustrerende.


  • #7   13. mar 2012 giv dem 2,5 ud - minimum , har du værktøj og mulighed for at justere imens kaburatorer er monteret , så er det betydeligt nemmere at få den til at gå rent

  • #8   13. mar 2012 Jeg må prøve mig lidt mere frem, der er nok ikke andet for, det føles bare lidt som skruen uden ende.

  • #9   4. aug 2013 Kom den nogensinde til at køre ordentlig?

Kommentér på:
Kawasaki Z400j går magert

Annonce