{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.271 visninger | Oprettet:

Strømproblemer, batteri dræner sig selv, hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej MCG smiley
Jeg har et lille ptroblem med min DT175'er, den bliver ved med at tabe strøm smiley Da det er en 2 takts, behøver den kun strøm til blink og horn.
Jeg har prøvet at måle, på de kabelsko der kommer ud fra ledningnettet, hvor man kobler batteriet til + og -, og her kommer der 14,6-15V ud når den står på 3000rpm.
Nogen der har nogen ide om hvad det kan være ? smiley
Tak! smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strømproblemer, batteri dræner sig selv, hjælp!
  • #1   16. mar 2012 Udskift batteriet, det er sikkert gammelt og dårligt, prøv evt at lån dig frem til et smiley

  • #2   16. mar 2012 Tak for forslaget smiley
    Det er dog forholdvis nyt, det er fra før vinter, men det fik desværre lov at stå ude et par frost nætter smiley - Det kan vel have dræbt det smiley


  • #3   16. mar 2012 nej det kan den da godt holde til du piller jo heller ik batteriet af bilen bare fordi det fryser. den må aflade et eller andet sted

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #4   16. mar 2012 Smid et multimeter på og se om der er dræn ved slukket/lukket... Så kan du jo fastslå om noget dræner eller ej... hvis ikke, så er det nok batteriet der ikke har overlevet!

  • #5   16. mar 2012 Jeg har prøvet at måle, efter den har stået en hel dag, slukket, og der sker intet med strømmen, den står på det samme om morgenen, som om aftenen smiley

  • #6   16. mar 2012 Hvorfor mener du at den kun skal bruge strøm til horn og blink, fordi det er en totakt??

    Din ladespænding ser fin ud. Det kunne tyde på at batteriet er færdigt.



  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #7   16. mar 2012 Alexander: Hvad er det du måler- og hvordan?

  • #8   16. mar 2012 Hvis batteriet var flad for strøm da det fik frost, kan det godt være problemet, er der da ikke nogen der kan låne den stakkel et batteri så er det hurtigt konstateret om det er det smiley

  • #9   16. mar 2012 Din mc lader ok. 14,5 V på batteriet er fint når maskinen kører.
    du skal have et tang amperemeter på ledningerne til dine forbrugere og se hvilke der bruger strøm imens maskinen er slukket.
    Start helt nede ved batteriet og hvis der er amp forbrug der arbejder du dig ud af indtil du finder den komponent der forbruger.
    Hvis slet ikke du har forbrug helt nede ved batteriet når maskinen er slukket (og du stadig taber spænding på batteriet imellem du kører på den) så er det dit batteri der er for dårligt og du må spendere et nyt.


  • #10   16. mar 2012 Du kan også have en løs forbindelse ved laderelæet. Det har jeg prøvet. Når man måler så lader den fint, men hvis man slår på laderelæet så falder spændingen til 12v.

    Hvis ikke, så følg Thomas B's forslag.


  • #11   16. mar 2012 Rasmus(lolland) O - Det ved jeg fordi jeg har kørt uden batteriet på smiley

    GTR1400 ! - Jeg måler der hvor batteriet skulle have siddet, altså de + og - ledninger jeg sætter på batteriet, jeg måler antal volt.

    kjeld#3330 H - Det kan jeg faktisk ikke huske om der var smiley - Jeg har muligvis en der kan låne mig et batteri smiley

    Thomas B - Batteriets antal volt, falder ikke efter et helt døgn hvor den er slukket, så jeg går næsten ud fra den slet ikke bruger noget når den er slukket smiley

    Madsen - Ja det kunne sagtens tænkes! smiley det må jeg lige prøve at rode lidt med smiley

    Tak for svarene alle sammen!


  • #12   16. mar 2012 Kunne jo også være et defekt batteri, det er set før....

  • #13   16. mar 2012 Alexander W

    har du kørt uden batteri kan din ensretter sagtens være stået af , den skal slippe strømmen til et sted

    men prøv at mål hvilespænding på dit batteri uden noget sluttet til , pil batteri fra ,lad fuldt op og mål over polerne efter 1 time , er den over 12.5v så mål efter 12 timer er den stadig omkring 12v så fejler dit batteri ikke noget


  • #14   17. mar 2012 "Det ved jeg fordi jeg har kørt uden batteriet på :)"

    At det kan lade sig gøre, har intet at gøre med at det er en totakter !
    Der findes 4-taktere som er født uden batteri.

    Men som andre også har skrevet, så afmonter batteriet.
    Lad det op, og mål herefter spændingen.
    lad det stå et døgns tid, og mål så spændingen igen.


  • #15   18. mar 2012 Dingle b - hvordan kan jeg måle mig til om min ensretter er stået af? Jeg vil prøve det med batteriet, og melde tilbage smiley

  • #16   18. mar 2012 Alexander W

    Din ens retter er ikke brændt af du skriver jo at du måler 14-15 V ved 3000 omdr. Prøv at mål fra 2500 og op til måske 6000 omdr. Her ligger lade spændingen sikkert ganske stabilt fint.


  • #17   18. mar 2012 Det er jeg glad for at høre Jan smiley men så ved jeg ikke hvad det kan være smiley

  • #18   20. mar 2012 Prøv som det første at tage minuskablet af. Mål derefter om der er spænding mellem minuspolen og stel med nøglen taget ud. Er der det, har du en kortslutning et sted.

    Et fuld opladet batteri kan tåle ned til 60 graders frost uden at fryse, men det vil ikke afgive strøm. Er det afladet til f.eks 40% vil det fryse ved minus 20, og et helt afladet vil fryse ved minus 2-3 grader.

    Du skal huske at et startbatteri med tynde plader som er det du får hvis du ikke specifik beder om noget andet, dør efter at have været totalt afladet 10-12 gange.

    Der står en hel del om batterier her:

    http://www.batteryuniverse.com
    http://www.progressivedyn.com/battery_basics.html

    Du skal med 90% sikkerhed bare have et nyt batteri. Hold det opladet, sørg for at efterfylde med destilleret vand, det fra vandhanen dur ikke, så holder det i mange år. Gør du det, så er eneste fjende rystelser, som ødelægger pladerne. Jeg har ikke erfaring med GEL batterier, men de må tåle rystelser bedre.


  • #19   28. mar 2012 Mange tak for svarene alle sammen ! smiley
    Har fikset problemet, ved at købe et nyt batteri smiley
    Dog er den stadig lidt underlig, da blinklyset sænker bremselysets kraft, og frigear lampens kraft smiley


  • #20   29. mar 2012 Hej Alexander,
    Det gør min gamle russer også, selvom alt det elektriske er nyt, og hvis jeg sætter blinklys på den, så går motoren ud hvis jeg tænder for det....

    Det skyldes at alle pærerne tilsammen plus tændingssystemet, bruger mere strøm end dynamoen, som er en vekselstrømsgenerator på din MC, kan producere. Så trækker du på batteriet, og så falder spændingen i hele systemet, det kan du se ved at lysstyrken falder. Prøv at give lidt gas, så stiger lysstyrken garanteret. Hvis du lægger antal watt sammen for alle pærerne, plus omkring 20 watt for tændingen og lidt for tab i systemet, så er det tal større end udgangseffekten på generator/dynamo ved tomgangshastighed på motoren.

    Det er helt normalt, det gør det også på min bil, men den er så snedigt indrettet at den lidt efter sætter tomgangshastigheden op, så generatoren kører lidt hurtigere rundt, og leverer lidt mere strøm. På en bil med 75w forlygter, flere baglygter, parkeringslygter, steroeanlæg, bagrudevarme, varme i sidespejle og sæder og a/c kommer du let op på 1000-2000 watt i forbrug. Det vil siger man bruger omkring 1½ til 2½ HK bare til at lave strøm.


  • #21   30. mar 2012 Hej Peter.
    For det første, mange tak for svaret smiley
    Lysstyrken på signal systemet stiger ikke, men lyset i forlygte, baglygte og speedometer stiger i det jeg giver den lidt gas.
    Ja, der skal alligevel en hel del power til, for bare at trække strømmen smiley


  • #22   30. mar 2012 Selv tak.

    Gør det til en vane lige at checke syrestanden (elektrolytten) i batteriet en gang i mellem. Den skal stå mellem stregerne, og hvis der ikke er nogen streger så 5 -6 mm over pladerne. Brug kun destilleret vand. Bruger du vand fra hanen så kommer der kalk med, og så forstyrrer du kemien i batteriet på uheldig måde.


  • #23   30. mar 2012 Hey Peter, det var værdifuld info du øste ud der, takker

  • #24   31. mar 2012 Jeg har lige fyldt lidt på batteriet smiley
    Og jeg har lidt nyt i sagen, den bliver ved med at dræne batteriet, men det er kun når jeg bruger bremselyset meget(bykørsel), da jeg nu har et ret fladt batteri, og hvis jeg køre 1-2km uden at bruge bremsen, er der batteri på nok til at kunne dytte og blinke, så jeg vil prøve at sætte en diodebaglygte på. (det var der også på da jeg købte den, men pillede den ud, da jeg hellere ville have originalt)


  • #25   31. mar 2012 Og hvis det ikke hjælper, kan det vel være en forbindelse ud til baglygten, der kortsluttet et eller andet sted smiley

Kommentér på:
Strømproblemer, batteri dræner sig selv, hjælp!

Annonce