5.271 visninger
|
Oprettet:
Strømproblemer, batteri dræner sig selv, hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej MCG
Jeg har et lille ptroblem med min DT175'er, den bliver ved med at tabe strøm
Da det er en 2 takts, behøver den kun strøm til blink og horn.
Jeg har prøvet at måle, på de kabelsko der kommer ud fra ledningnettet, hvor man kobler batteriet til + og -, og her kommer der 14,6-15V ud når den står på 3000rpm.
Nogen der har nogen ide om hvad det kan være ?
Tak!
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 474
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 109
Det er dog forholdvis nyt, det er fra før vinter, men det fik desværre lov at stå ude et par frost nætter
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 22 Svar: 226
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
apr 2011
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 953
Din ladespænding ser fin ud. Det kunne tyde på at batteriet er færdigt.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 474
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 183
du skal have et tang amperemeter på ledningerne til dine forbrugere og se hvilke der bruger strøm imens maskinen er slukket.
Start helt nede ved batteriet og hvis der er amp forbrug der arbejder du dig ud af indtil du finder den komponent der forbruger.
Hvis slet ikke du har forbrug helt nede ved batteriet når maskinen er slukket (og du stadig taber spænding på batteriet imellem du kører på den) så er det dit batteri der er for dårligt og du må spendere et nyt.
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.148
Hvis ikke, så følg Thomas B's forslag.
apr 2011
GTR1400 ! - Jeg måler der hvor batteriet skulle have siddet, altså de + og - ledninger jeg sætter på batteriet, jeg måler antal volt.
kjeld#3330 H - Det kan jeg faktisk ikke huske om der var
Thomas B - Batteriets antal volt, falder ikke efter et helt døgn hvor den er slukket, så jeg går næsten ud fra den slet ikke bruger noget når den er slukket
Madsen - Ja det kunne sagtens tænkes!
Tak for svarene alle sammen!
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 909
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.667
har du kørt uden batteri kan din ensretter sagtens være stået af , den skal slippe strømmen til et sted
men prøv at mål hvilespænding på dit batteri uden noget sluttet til , pil batteri fra ,lad fuldt op og mål over polerne efter 1 time , er den over 12.5v så mål efter 12 timer er den stadig omkring 12v så fejler dit batteri ikke noget
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 953
At det kan lade sig gøre, har intet at gøre med at det er en totakter !
Der findes 4-taktere som er født uden batteri.
Men som andre også har skrevet, så afmonter batteriet.
Lad det op, og mål herefter spændingen.
lad det stå et døgns tid, og mål så spændingen igen.
apr 2011
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.953
Din ens retter er ikke brændt af du skriver jo at du måler 14-15 V ved 3000 omdr. Prøv at mål fra 2500 og op til måske 6000 omdr. Her ligger lade spændingen sikkert ganske stabilt fint.
apr 2011
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 849
Et fuld opladet batteri kan tåle ned til 60 graders frost uden at fryse, men det vil ikke afgive strøm. Er det afladet til f.eks 40% vil det fryse ved minus 20, og et helt afladet vil fryse ved minus 2-3 grader.
Du skal huske at et startbatteri med tynde plader som er det du får hvis du ikke specifik beder om noget andet, dør efter at have været totalt afladet 10-12 gange.
Der står en hel del om batterier her:
http://www.batteryuniverse.com
http://www.progressivedyn.com/battery_basics.html
Du skal med 90% sikkerhed bare have et nyt batteri. Hold det opladet, sørg for at efterfylde med destilleret vand, det fra vandhanen dur ikke, så holder det i mange år. Gør du det, så er eneste fjende rystelser, som ødelægger pladerne. Jeg har ikke erfaring med GEL batterier, men de må tåle rystelser bedre.
apr 2011
Har fikset problemet, ved at købe et nyt batteri
Dog er den stadig lidt underlig, da blinklyset sænker bremselysets kraft, og frigear lampens kraft
sep 2011
Det gør min gamle russer også, selvom alt det elektriske er nyt, og hvis jeg sætter blinklys på den, så går motoren ud hvis jeg tænder for det....
Det skyldes at alle pærerne tilsammen plus tændingssystemet, bruger mere strøm end dynamoen, som er en vekselstrømsgenerator på din MC, kan producere. Så trækker du på batteriet, og så falder spændingen i hele systemet, det kan du se ved at lysstyrken falder. Prøv at give lidt gas, så stiger lysstyrken garanteret. Hvis du lægger antal watt sammen for alle pærerne, plus omkring 20 watt for tændingen og lidt for tab i systemet, så er det tal større end udgangseffekten på generator/dynamo ved tomgangshastighed på motoren.
Det er helt normalt, det gør det også på min bil, men den er så snedigt indrettet at den lidt efter sætter tomgangshastigheden op, så generatoren kører lidt hurtigere rundt, og leverer lidt mere strøm. På en bil med 75w forlygter, flere baglygter, parkeringslygter, steroeanlæg, bagrudevarme, varme i sidespejle og sæder og a/c kommer du let op på 1000-2000 watt i forbrug. Det vil siger man bruger omkring 1½ til 2½ HK bare til at lave strøm.
apr 2011
For det første, mange tak for svaret
Lysstyrken på signal systemet stiger ikke, men lyset i forlygte, baglygte og speedometer stiger i det jeg giver den lidt gas.
Ja, der skal alligevel en hel del power til, for bare at trække strømmen
sep 2011
Gør det til en vane lige at checke syrestanden (elektrolytten) i batteriet en gang i mellem. Den skal stå mellem stregerne, og hvis der ikke er nogen streger så 5 -6 mm over pladerne. Brug kun destilleret vand. Bruger du vand fra hanen så kommer der kalk med, og så forstyrrer du kemien i batteriet på uheldig måde.
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 373
apr 2011
Og jeg har lidt nyt i sagen, den bliver ved med at dræne batteriet, men det er kun når jeg bruger bremselyset meget(bykørsel), da jeg nu har et ret fladt batteri, og hvis jeg køre 1-2km uden at bruge bremsen, er der batteri på nok til at kunne dytte og blinke, så jeg vil prøve at sætte en diodebaglygte på. (det var der også på da jeg købte den, men pillede den ud, da jeg hellere ville have originalt)
apr 2011
Strømproblemer, batteri dræner sig selv, hjælp!