3.021 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Olie mængde sv 650 årg. 10/2002 Olie mængde sv 650 årg. 10/2002

Hej, jeg har lige købt mig en sv 650 s fra 2002 altså en model k2. Jeg undre mig lidt over olie mængden de skriver om, de skriver at den kan tage 2,3 l uden filter og 2,4 med filter. Jeg har nu skiftet olien og filter og fyldt presis 2,4 l olie på. Men den står kun lige på min i skue glasset. Nogen der ved hvorfor?? Har tænk på om min har fået den nye motor på fra k3 model da den kan tage 2.7 l olie. Min er jo den aller sidste model fra k2 da den jo er fra 10/2002. Samtidig er mit topstykke aluminiums farvet hvor de andre k2 er sorte på topstykket. Nogen der kan give mig en faglig forklaring omkring alt dette her smiley hilsen Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie mængde sv 650 årg. 10/2002
  • #1   18. mar 2012 hej..
    først af alt.
    olien skal måles mens mc stå på hjul... og ikke på side støtte ben.. men lodret....

er det tjek...

mvh

• #2   18. mar 2012 Hej, jep selvfølgelig, dette kunne selvfølgelig være en brøler. Men jo retter den op og tjekker selvfølgelig efter smiley

• #3   18. mar 2012 ok det super...

har du startet mc op.. og ladet den køre ca 1 min..
    og så lad den stå i ca 3 min.. og mål så...

du skal så følge glasset og ikke bogen... sådan er det..

mvh

• #4   18. mar 2012 Ja alle de ting er gjordt. Og jo jeg fylder selvfølgelig op så den er hvor den skal være. Men undre mig bare over at der kan være en 1/2 liter mere end de skriver. Det er en del. Så måske der var en der havde en god forklaring. Er inde på at min måske blev født med den nye motor i og med den er fra sidste produktion af k2 model og de måske begyndte med den nye serie af motor der smiley

• #5   18. mar 2012 lyder som en forklaring.... som din forhandler kan svare på.. opgiv ham motor nummer og han kan give dig div data på den..

mvh

• #6   18. mar 2012 Jo, meeeen måske der var nogen sv kyndige kendere her inde som havde en rigtig god forklaring. Gider ikke ringe da de nok har andre ting at tage sig til smiley

• #7   18. mar 2012 Fyld en dl mere på og se hvor meget olien stiger. Kan du ikke ha' fejlmålt, glemt en dl, regnet forkert, eller ikke taget forbehold for restolien i beholderen. Det tager jo tid for olien, at løbe ud af en beholder, og somme tider, kan man blive overrasket over, hvor meget der kan være tilbage i en "tom" dunk.

Personligt bruger jeg altid den oplyst mængde i bogen som "retningsgivende" og ikke som "præcis mængde".

• #8   18. mar 2012 Hej, jo selvfølgelig kan der være en fejl smiley men har givet den 2,4 l, altså 2 stk 1 l. Og 0,4 fra den sidste smiley så er helt sikker i min sag. Men har nu siddet hele aftenen og søgt på nettet og har fundet en amerikansk hjemmeside hvor de skriver at en sv fra 2002 tar 3 quart. Og en quart er 0.94 l Inc filter. Og det er svarende til ca 2,8 l olie. Altså 0,4 l mere end hvad der står i data. Lidt mystisk. Er selv mekaniker (auto) og de data der er på biler plejer at være ret presis. Så blev bare lidt urolig over min maskine smiley

• #9   19. mar 2012 Hej igen, ville lige følge op på problemet, da det er blevet løst. en sv 650 kan tage 2,3 l uden filter og 2,4 l med filter. dog hvis motoren er 100 % tom for olie er det ca 0,4 l mere. dette skyldes de små lommer det kan gemme sig i smiley jeg var meget omhyggelig da jeg tog olien af, tiltede den til siden og frem og tilbage, så har nok fået tømt den godt og grundigt smiley meeen hvis man er "almindelig" og kun lader den stå på støttebenet, mens det løber af. burde det være ca 2,4 l +/-....

men tak for hjælpen smiley

• Finn A
    Finn A Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 54
    #10   31. okt 2012 (link fjernet)

Kommentér på:
Olie mængde sv 650 årg. 10/2002

Annonce