5.361 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Triumph T100 tomgangs problemer Triumph T100 tomgangs problemer

jeg har problemer med at min Triumph Tiger 100 fra 1953 ikke kan gå jævnt i tomgang på begge cylindere.
Den går fint på højre, mens den venstre halter.
Den har en karburator og 2 separate udstødninger.

jeg har prøvet at bytte om på tændrør (kabler og tændrør er nye), og tjekket karburator studs for falsk luft uden held. tænker at det eneste sted problemet kan opstå er i strøm fordeler dækslet

den har været hos brdr kyhn og blive motor renoveret for alt for mange penge.!! (dont do that !!!!! )

håber nogen kan give mig SVARET..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Triumph T100 tomgangs problemer
  • #1   19. mar 2012 Har du kontrolleret kompression på begge cylindre?

• #2   19. mar 2012 Hvis du bytter om på tændkabler osv. - som du selv skriver - så er der ingen forandring?

Hvis Ja, så er der cylinder/stempel - topstykke (ventiler) tilbage. Sidstenævnte (ventiler kan du være heldig at løse ved hjælp af justering..

Hvis du har fået den lavet hos Kyhn - så bør de vel kunne hjælpe dig?

Jeg vil gerne hjælpe dig men bor i Brøndby....

• #3   19. mar 2012 du kan prøve at skifte dine tændkabler. ellers justere i karburatorene der sider en luft skrue og en tomgangsskrue hvis du har kigget at begge karburatore lukker lige meget i tomgang ville jeg prøve at skrue den luftskrue forsigtigt ind af på den cylinder den ikke køre på..
    dette skal gøres mends den køre i tomgang så du kan høre om den kommer med... men skru ikke mere en 1/8 til 1/4 omg af gangen.

• #4   19. mar 2012 han skriver der kun er en karb. smiley

• #5   19. mar 2012 nå for satan ja... så må det være tænding eller ventiler ;O)

• #6   19. mar 2012 jeg har ikke kontrolleret kompression men da de har honet begge cylindere og mont ny stempler, ringe og pakninger går jeg stærkt ud fra at det er i orden.
    de har også været inde og skifte nogle ventil justerings skruer så jeg går går derfor også stærkt ud fra at de er justeret.

jeg er færdig med kyhn.!!! har lagt for 45 hos dem sidste forår og da det var så tidligt på året nåede deres garanti på udført arbejde at udløbe meget kort tid efter de par småture .

• #7   19. mar 2012 Hvis det er med en Concentic carb, saa proev at skrue luftskruen helt ind og 1.5 omgang ud, det er standart. Saa skal du fifle lidt med tomgangsskruen bagefter.

Ellers saa kan du proeve at smide naalen et hul ned smiley .

Og ja Kyhnerne er dyre, men fy da, det er ogsaa lavet ordentligt og stumperne er i top, saa de penge skal nok tjaene sig ind paa driftsikkerhed fremover smiley

• #8   20. mar 2012 jeg takker indtil videre..
    jeg må lige afprøve nogle af jeres ideer af..

( -=Dyggi Prahl=- AKA Fætter Gasarm .. i mit hoved burde det ikke være karburatoren, da der kun sidder en og den kun sætter ud på den ene cylinder ??)

• #9   20. mar 2012 Du kan have lidt ret i det, men det er endnu en fejl elemineret smiley

• #10   21. mar 2012 Du er sikker på at det ikke er et tændspoleproblem? Havde det samme probs. med min gamle Triumph. Hvis du Bytter tændkablerne rundt - er problemet så stadig på samme cylinder?

Er der elektronisk tænding på?

• #11   21. mar 2012 PS. 45 det er sq tyveri... Og F***ck deres garanti. Man kan ikke stikke sådan en regning ud og så løbe fra ansvaret så kort tid efter.....

Ja - det er bare min mening....

• #12   21. mar 2012 du tænker på gammel knallert tænding med magnet hjul?? det har den ikke.. den er bygget med strømfordeler hvor platiner og kondensator sider inde. og dynamo er mont. i snuden af motoren., og den kan ikke kører uden batteri.

jeg tror måske jeg har fundet fejlen.:/ indvendigt i strømfordeler dækslet er den ene kontaktpol (den som går til den ''dårlige'' side) en anelse sort + rotoren har også en anelse forkulning., som måske kunne tyde på for stor afstand så gnisten skal springe langt ??

( ja tyveri... tror du lige jeg blev sur det jeg fik et brev hvor der stod at de ikke ville fejlfinde på den uden mere betaling. grrr ,. og er det stadig for cyklen står mi nu i mere end 30tus mere end jeg kan få for den ved evt salg smiley

• #14   25. apr 2013 Det var ikke dækslet desværre og den halter stadig.

• Claus O
    Claus O Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Svar: 4
    #15   26. apr 2013 Det er lidt svært at se ud af teksten.. Men har du prøvet og bytte spolerne om.?

Hvor meget er stumper af de der 45 kilo hvis man må spørge.

• #16   26. apr 2013 der sidder kun en spole

• #17   4. jun 2014 Så er problemet langt om længe løst!!
    Har nu mont. en ekstra karburator fra england og to nye ''special'' studser fra USA. og må siger at der er noget der virker... går meget jævnt på begge cylindre nu smiley
    Nu mangler den at blive finjusteret så den får den 100% korrekte blanding ..

Kommentér på:
Triumph T100 tomgangs problemer

Annonce