5.361 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Triumph T100 tomgangs problemer Triumph T100 tomgangs problemer
jeg har problemer med at min Triumph Tiger 100 fra 1953 ikke kan gå jævnt i tomgang på begge cylindere.
Den går fint på højre, mens den venstre halter.
Den har en karburator og 2 separate udstødninger.
jeg har prøvet at bytte om på tændrør (kabler og tændrør er nye), og tjekket karburator studs for falsk luft uden held. tænker at det eneste sted problemet kan opstå er i strøm fordeler dækslet
den har været hos brdr kyhn og blive motor renoveret for alt for mange penge.!! (dont do that !!!!! )
håber nogen kan give mig SVARET..
0 synes godt om
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 419
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 933
Hvis Ja, så er der cylinder/stempel - topstykke (ventiler) tilbage. Sidstenævnte (ventiler kan du være heldig at løse ved hjælp af justering..
Hvis du har fået den lavet hos Kyhn - så bør de vel kunne hjælpe dig?
Jeg vil gerne hjælpe dig men bor i Brøndby....
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 60 MC-er: 10 Emner: 51 Svar: 621
dette skal gøres mends den køre i tomgang så du kan høre om den kommer med... men skru ikke mere en 1/8 til 1/4 omg af gangen.
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 419
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 60 MC-er: 10 Emner: 51 Svar: 621
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
de har også været inde og skifte nogle ventil justerings skruer så jeg går går derfor også stærkt ud fra at de er justeret.
jeg er færdig med kyhn.!!! har lagt for 45 hos dem sidste forår og da det var så tidligt på året nåede deres garanti på udført arbejde at udløbe meget kort tid efter de par småture .
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Ellers saa kan du proeve at smide naalen et hul ned
Og ja Kyhnerne er dyre, men fy da, det er ogsaa lavet ordentligt og stumperne er i top, saa de penge skal nok tjaene sig ind paa driftsikkerhed fremover
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
jeg må lige afprøve nogle af jeres ideer af..
( -=Dyggi Prahl=- AKA Fætter Gasarm .. i mit hoved burde det ikke være karburatoren, da der kun sidder en og den kun sætter ud på den ene cylinder ??)
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 933
Er der elektronisk tænding på?
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 933
Ja - det er bare min mening....
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
jeg tror måske jeg har fundet fejlen.:/ indvendigt i strømfordeler dækslet er den ene kontaktpol (den som går til den ''dårlige'' side) en anelse sort + rotoren har også en anelse forkulning., som måske kunne tyde på for stor afstand så gnisten skal springe langt ??
( ja tyveri... tror du lige jeg blev sur det jeg fik et brev hvor der stod at de ikke ville fejlfinde på den uden mere betaling. grrr ,. og er det stadig for cyklen står mi nu i mere end 30tus mere end jeg kan få for den ved evt salg
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
apr 2009
Følger: 1 Svar: 4
Hvor meget er stumper af de der 45 kilo hvis man må spørge.
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
Har nu mont. en ekstra karburator fra england og to nye ''special'' studser fra USA. og må siger at der er noget der virker... går meget jævnt på begge cylindre nu
Nu mangler den at blive finjusteret så den får den 100% korrekte blanding ..
Triumph T100 tomgangs problemer