{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.411 visninger | Oprettet:

Bremser og erfaringer, det ene frem for det andet. {{forumTopicSubject}}

Hej,

Der skal sættes et komplet sæt bremser på cyklen (Suzuki gsx-r 600 99').

Jeg er udmeldbart kommet frem til to modeller, som svarer bedst til min pris og evt. kvalitet. De er fundet ud fra søgninger her på MCG. Men hvilke er bedst?

Blackshadow-uk: Pris for komplet sæt* uden klodser: ca 1930,-
(link fjernet)

KAGIZUME: Pris for komplet sæt* uden klodser: ca 1745,-
http://www.ebay.co.uk/itm/GSXR600-GSXR-600-FRONT-BRAKE-DISCS-SRAD-K1-K2-K3-W-/140716453048?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item20c35aacb8

* Komplet sæt: 2 x frontskiver og 1 x bagskive.

Jeg søger erfaringer på følgende:
1. Hvordan er bremseevnen. Den ene kontra den anden?
2. Er det noget som slides hurtigt ned?
3. Hvordan er pasformen?
4. Er der andet som er bedre i ca. samme prisleje? - gerne wave-skiver.

Bremser er selvfølgelig ikke noget man spare på, men der kan hentes gode besparelser ved at vælge "rigtigt".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremser og erfaringer, det ene frem for det andet.
  • #1   21. mar 2012 Nu har jeg ikke prøvet nogle af dem du nævner, men Kagizume har ry for at være af de bedre "billige" mærker smiley Min lillebror kører med Armstrong på hans R6, og de er også super gode. Jeg selv bruger kun Galfer. - Fordi jeg ved det bare duer smiley

  • #2   21. mar 2012 Det jeg i bund og grund søger, er noget der er tilsvarende de orginale skiver hvad baremseevne angår. Tror det vil være overkill at sætte Galfer på til mit behov smiley Kan lige undersøge Armstrong.

  • #3   21. mar 2012 http://motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=16473
    Jeg har absolut ikke noget at udsætte på black shadow's skiver, tværtimod er det kvalitet til meget fornuftige penge!!


  • #4   21. mar 2012 Det var netop igennem dit album, Brian, at jeg fik øjnene op for dem smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #5   21. mar 2012 Jeg har prøvet både blackshadow og kagizume skiver. Med samme sintermetal klodser, er der væsentligt bedre føling og bremseevne i kagizume skiverne end i blackshadow skiverne. Begge sæt har jeg været på bane med, og selv under de forhold, er forskellen stadig tydelig.

    Forarbejdningen og finish er også pænest på kagizume, og begge mærker er IKKE rustfaste - dvs de ruster efter længere tids stilstand i lidt fugtige omgivelser. Det er tydeligvis forskellige legeringer de er lavet af, som forklarer forskellene på dem...

    Begge mærker er desuden kina produktion - bare så vi lige er helt klar på det. Det hedder sig at blackshadow er "måde in uk" efter solide traditioner osv, men de kommer samme sted fra...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #6   21. mar 2012 Det med rusten, er kun lidt brunlig overflade som forsvinder efter et par opbremsninger - det er ikke fordi de rådner væk... smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #7   21. mar 2012 Bremseevnen er bedre end org skiver, og på grund af rillerne er der også bedre køling.

    Slides hurtigt ned?

    Mine kagizume som sidder på gadecyklen har 45.000km på bagen og er slidt ca 10% i forhold til minimum tykkelsen. Std er 5mm - de måler omkring 4,9mm nu...

    Pasformen er lige i skabet på begge sæt - som man kunne forvente.

    Jeg har også prøvet et kina mærke ved navn neverland-usa. De er også fine, men hverken bedre eller ringere end kagizume.


  • #8   21. mar 2012 Tak for det Sajmon. Det var lige den erfaring jeg søgte.

  • #10   21. mar 2012 Kører med Kagizume skiver på min 250´er (altså yderdelen, har lavet center og nitter om) .. der har dog ingen problemer været med dem.

    mvh Mathias


  • #11   21. mar 2012 Jeg tror jeg prøver mig med Kagizume. Tak for hjælpen.

Kommentér på:
Bremser og erfaringer, det ene frem for det andet.

Annonce