2.019 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

spænding ved fladt batteri, spænding ved fladt batteri,

hvis spændingen er 11.8v ved 5000omdr med lyset tændt og 12.4v med lyset slukket på et FLADT batteri, er der så mulighed for det kan ændre sig når nu der bliver ladet noget strøm på med en alm mc lader?
står i rep. manualen at testen skal foretages med fuldt opladet batteri.

kan jo først se det i morgen. ellers skal jeg til at igang med at måle statoren og ensretteren igennem imorgen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spænding ved fladt batteri,
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   21. mar 2012 Det er ikke sundt for din ensretter / spændingsregulator at skulle sutte et fladt batteri op fra slap, men det er afgjort et positivt tegn at der er over 12 volt...

• #2   21. mar 2012 super... så er det den skide alarm der har suttet den tør...

• #4   22. mar 2012 Ladespændingen er for lav, 12,4volt er ikke godt nok skal op i 12,9-13volt.

• #6   24. mar 2012 så blev der rodet videre med det. batteriet holder stadig stømmen på 12.5v 24timer efter opladning.
    spændingen er 13,4 volt uden lys på. med lys 12,3...

jeg har målt statoren igennem. den skulle gerne producere 75volt ubelastet. den giver kun 44volt på alle 3 ledninger. så den er ihvertfald død.

mere i tvivl om hvorvidt voltregulatoren også er. har dog fundet begge dele, testet, for 575kr,

så mon ikke det er det jeg gør.

Kommentér på:
spænding ved fladt batteri,

Annonce