{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.959 visninger | Oprettet:

Kædelås i meget kraftig kvalitet? {{forumTopicSubject}}

Davs MG.

Jeg skal have fundet en kædelås til min XT250 fra 90'. Den har ingen skivebremser, så skivebremselås er ikke en mulighed. Dem er jeg desuden ikke fan af alligevel.

Motorcyklen har i sig selv ikke nogen høj værdi, men meget stor affektionsværdi for mig, da jeg har fået den af min far.

Så jeg skal bruge noget langt kraftigere end de 3-400 kroners kæder man kan få i Thansen og lignende. Gerne noget imellem 500 og 1.500kr, som ikke bare kan klippes over med en boltsaks.

Der må gerne være alarm i, men det skal ikke være sådan noget som hyler, så snart vinden begynder at blæse. Det har jeg før oplevet med en skivebremselås - utrolig irreterende.

Så har i nogen forslag?

Mvh Arsukfjorden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kædelås i meget kraftig kvalitet?
  • #2   31. mar 2012 Den er fed den almax, men også dyr nok. Knap 2k for en kædelås

• #3   31. mar 2012 Prøv at kigge her engang..

Udover de er super flinke, har de nogle ordentlige låse.

http://www.teknikshop.dk/group.asp?group=63

Har selv haft den har:
    http://www.teknikshop.dk/product.asp?product=342

Det er godt nok med skivebremselås i, men den er IKKE til at få op på nogen måde. Den kræver endda meget lang tid med vinkelsliber smiley

Men alt efter hvor mange penge du vil ofte:
    http://www.teknikshop.dk/product.asp?product=647
    http://www.teknikshop.dk/product.asp?product=283
    http://www.teknikshop.dk/product.asp?product=560

og hvis den bare skal blive :

http://www.teknikshop.dk/product.asp?product=655

smiley

• #4   31. mar 2012 Emil: jeg har den almax, som der blir linket til først, og fik den i 1,5 meter i længden. Og jeg lover dig, det er en seriøst Go kæde, den vejer som et ondt år, og selve den hængelås der er med, er også pænt vild! Jeg er ihvertfald imponeret over den!

• #5   31. mar 2012 Har ogsaa den store almax, den er sq stor. Men det er heller ikke saadan en man piller af. Hvis du kan faa den gennem stellet og rundt om en lygtepael bliver de noed til at vaelte paelen;) .. Syntes det er penge givet godt ud;)

• #6   31. mar 2012 Ja i forhold til at få stjålet sin bike er de penge jo ingenting:)

• #7   31. mar 2012 Hvad kan i anbefale af længde?

• #8   31. mar 2012 Hvis du sammenligner med størrelsen på tænderne på en STOR boltsaks kan man maks få 16mm ind mellem tænderne.

Hvis du så tager en Almax på 19 mm kommer du aldrig til med en boltsaks :-D.

/KP

• #9   31. mar 2012 tag ud til den lokale landbrugs maskinforretning. de har kæder og de er meget billigere end de der låsekæder. og rigtig holdbar.. jeg har selv en jeg gav 250.kr for til kaffekassen. og ikke til at klippe over med en boldsaks

• #11   31. mar 2012 1.5 meter ville vaere passende. Saa kan man faa den rundt om stel/hjul/forgaffel og en eller anden pael/anker smiley

• #12   31. mar 2012 Hvor finder man så lige sin lokale landbrugs maskinforrentning??

• #13   31. mar 2012 Det ligge tests på tuben hvor de klipper ALT over, også de monster tykke og i reglen hurtigere end man kan låse den op og pakke den sammen. Ellers er en batteridrevet vinkelsliber med rette skive jo også svær at beskytte sig imod. Har en lille jolle liggende i et laug hvor der jævnligt kommer de forkerte folk forbi med en taske værktøj og en bestillingsliste, og ligemeget hvor tykt materialet er eller hvor grundigt man har tænkt sig om, forsvinder der hvert år motorer. Lige et citat fra en låsesmed i et ældre program på discovery tror jeg det var, "What man can make, man can break". De bedste er næsten at holde ved siden af en "bedre" bike og så ellers gøre det så besværligt som muligt, med tændings switch på hemmeligt sted, fjerne vitale dele osv. Ku' kaldes Mister Bean metoden (han tager rattet med) Ellers en gps tracker og andet sporingsgejl. Håber ik jeg har taget modet fra dig, men det er desværre realiteterne når nogen ik forstår forskellen på dit og mit.

• #14   31. mar 2012 Syntes ikke man har set nogen knække den dyre fra Almax.

Jeg tror min løsning bliver Scorpio SR i900 alarm

Undskyld jeg Emil ikke for at overtage dit indlæg

• #15   31. mar 2012 Ved enhver form for sikring, er det eneste man køber tid. Pengeskabe er også klassificeret efter hvor lang tid det tager at brække dem op. Medmindre den er låst fast til et eller andet solidt, er det jo også en smal sag at læsse den på en trailer og køre væk med den. Det kræver kun en kedeldragt og lidt frækhed. Ser det tilstrækkeligt professionelt ud, kan du i ro og mag skære kæden over med en transportabel skærebrænder på en befærdet gade uden nogen løfter et øjenbryn. Jeg har engang for mange år siden arbejdet i et autoudlejningsfirma, hvor vi hentede vores biler de mest mystiske steder når folk ikke kunne betale lejen, eller turister fra USA var smuttet hjem efter at have smadret motoren eller bilen. Jeg har hevet utallige låste biler op på et anonymt fejeblad uden nogenside at være blevet spurgt om noget.

Køb en god tyk kæde, tykkere end det en boltsaks kan gabe over, og helst hærdet så den batteridrevne vinkelsliber løber tør for strøm inden den når gennem kæden.. Den holder amatørerne væk, de professionelle kan du ikke gøre noget ved alligevel.

En Mercedes til en million kan være i Balkan på et døgn, hele transporten er indenfor EU og der er ingen grænsekontrol, nummerpladerne smides væk med det samme eller udskiftes med et par medbragte, og så er det kun et spørgsmål om lidt elektronik og et korrupt værksted dernede.

• #16   31. mar 2012 uanset hvad i køber af kæder og låse. så kan de altid klares på den ene eller anden måde.... jeg bruger en af de kraftige rukolåse og har aldrig haft problemer af nogen art..... den lokale maskinforretning. den finder man ved at søge på landbrugs maskinforretning i nærheden af de byer i boer i.

• #17   1. apr 2012 Hold da op en masse brugbare svar. Så vidt jeg kan forstå på det hele, så er en af de bedste måder at undgå tyveri at benytte en kæde der er så tyk at de fleste boltsakse ikke kan få kæberne omkring. Så jeg tror jeg kigger på den Almaxx Immobilizer IV.

Men den er jo sikkert tung som bare helvedet, så løsningen bliver nok at jeg benytter den her hvor jeg bor og på skolen(HTX), men skal jeg lige over og handle i Superbrugsen, så tager jeg nok bare en mindre stålkæde med, som jeg har liggende.

For jeg kan forestille mig at de proffesionelle tyve altid kører rundt og lægger mærke til hvor de hver enkelte motorcykler ofte står, så det vigtigste må være at de ikke kan stjæle den der hvor jeg bor.
    En anden ting er at jeg bor tæt på et kvarter med stor koncentration af anden etnisk herkomst. Ikke fordi jeg vil pege fingre af nogen, som måske ikke har gjort noget, men vi får meget stjålet RIGTIG mange cykler og knallertere heromkring og en af mine kammerater er endda blev skubbet af sin cykel af 2 "børn" af anden etnisk herkomst, som så forsøgte at stjæle cyklen(gik ikke).

Så kan jeg forebygge mod den slags uproffesionelt tyveri, så er jeg allerede kommet et godt stykke af vejen.

Jeg tror jeg kigger på Almax kæderne eller evt en af Abus kæderne, hvis jeg ikke kan få en Almaxx kæde hjem.

I skal alle have tusind tak for hjælpen og fortsæt da endelig diskutionen, hvis nogen lyster det. Det er jo det forumet er til for smiley

• Bob R
    Bob R Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #18   1. jul 2015 Almax er godt og måske en alarm, problemet er bare at alarm æder strøm.hvis du ikke bruger cyklen i flere uger bliver det et problem. Jeg har også tromlebremse på baghjulet, men kan lige klemme en skivelås med alarm på tandhjulet .

Kommentér på:
Kædelås i meget kraftig kvalitet?

Annonce