{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

Fejlsøgning af lyd omkring forreste tandhjul {{forumTopicSubject}}

Her efter vinterpausen har jeg lagt mærke til at min cykel siger lidt mærkeligt fra det forreste tandhjul når man trækker med den, mens den ikke er startet. Den sagde ikke denne lyd da den blev stillet i vinterhi, men kan det bare være nogle "frosne" kædeled, eller er det værre? Lyden kommer ikke hele tiden når man drejer kæden rundt, det er som om der er bestemte punkter den gør det på. Set på oversiden synes jeg også det ser ud som om at ledene måske er en smule stive i det, men jeg er ikke sikker på om den skal rette sig helt ud eller ej, når den bliver kørt rundt uden belastning.
Jeg har desværre ikke noget at rense den med pt. men vil selvfølgelig prøve dette, ville bare lige høre om i mente det kunne være andre ting.
Jeg har uploadet en video med lyden (Skal lige siges at lyden er noget højere på videoklippet end i virkeligheden):
http://www.motorcykelgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=9425

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejlsøgning af lyd omkring forreste tandhjul
  • #1   4. apr 2012 gav min en ny kæde ,,,, og tandhjul,,,
    den støjer også,når der intet belastning er på
    står den på en baghjulsløfter da ,men du kørte rundt?
    for så er kæden jo ikke nær å stram som når du sidder på den og bliver strukket ca 1,5-2cm ud...

• #2   4. apr 2012 Den stod på en baghjulsløfter da jeg optog videoen ja, det er også det med belastning jeg er lidt i tvivl om, mener bare ikke den sagde den lyd sidste år inden vinterhi.

• #3   4. apr 2012 Jeg kan høre to lyde i klippet.

Den ene (lyd 1) er kæden der rammer plastik delen på bagsvingeren.
    Den anden (lyd 2) er kædeledene der rammer fortandhjulet.

Ingen af dem er unaturlige lyde.

Lyd 1 vil forsvinde ligeså snart du tager den ned fra løfteren.
    Lyd 2 kan evt formindskes hvis du giver det en ordentlig omgang smørelse.

• #4   4. apr 2012 Det jeg bare ikke forstår er hvorfor den larmer mere på nogle punkter end andre

• #5   4. apr 2012 Det lyder som når bagtandhjulets bolte rammer bukken/løfteren under bagsvingeren..

Gør følgende:

1. sæt MCen på jorden og kør den frem og tilbage, se om lyden forekommer

2. løsn kæden, tag den af de forresten tandhjul og drej tandhjulet rundt med hånden

• #6   4. apr 2012 Lyden forekommer når jeg kører den på jorden, det er der jeg først opdagede den. Prøver lige at pille kæden af når jeg får tid, bliver desværre nok først i morgen

• #7   4. apr 2012 Det blev i dag alligevel, når kæden er af er der ingen lyde fra det forreste tandhjul, MEN, det forreste tandhjul sidder løst! Jeg kan rykke det lidt langs akslen, det går jeg ikke ud fra er meningen? Skulle aldrig have været gået i gang med det her på en dag hvor man i forvejen har travlt..

• #8   4. apr 2012 Det er da nu du skal igang med at få lavet dit problem. Trist at finde ud af det på den hårde måde, f. eks under kørsel.

• #9   4. apr 2012 det jeg lægger mærke til på dit klip er, at dit tandhjul er slidt på siden ,nogle steder mere end andre.. kan se det nogle steder er helt blank på siden. det tyder på noget kører skævt, eller sidder skævt,,,løse,,

mvh

• #10   4. apr 2012 Kristian A: Jeg har da ikke tænkt mig at køre med det, men derfor kan man jo godt have travlt en dag, så man ikke lige kan få kigget mere på det...
    Busa C: Som skrevet har jeg også fundet ud af at det forreste tandhjul sidder lidt løst, må kigge på det senere, familiebesøg langt væk fra kværnen gør det lidt umuligt lige nu smiley

• #11   12. apr 2012 hej Ole..
    hvad fandt du ud af...

og hvorfor har du fjernet dit klip... jeg skulle lige til at høre på det igen....
    syntes sgu også mit larmer efter jeg har haft mit hjul af , hvor jeg har skiftet dæk..
    mvh

• #12   13. apr 2012 Hej, fjernede egentlig klippet fordi at problemet forsvandt. Det forresten tandhjul sad som sagt en anelse loest, nogle siger at dette er meningen, andre at det ikke er. Men under alle omstaendigheder, saa sagde den ikke noget efter jeg havde monteret tandhjulet og det hele igen, saa ved ikke lige hvad problemet har vaeret smiley
    Jeg kan godt sende videoen eller uploade den igen, men skal lige hjem fra Gran Canaria foerst smiley

• #13   13. apr 2012 det er bare super.................

god ferie...

mvh

Kommentér på:
Fejlsøgning af lyd omkring forreste tandhjul

Annonce